Sa samo 96 DINARA ovim autom možete da pređete 452 KILOMETARA!

P.Ž.

19. 05. 2020. u 12:00

Nova "kija e soul" dolazi početkom sledeće godine i na tržište Srbije

Са само 96 ДИНАРА овим аутом можете да пређете 452 КИЛОМЕТАРА!

Foto: Kia

Nova "kija soul e" ima dve verzije. Jedna sa manjom baterijom od 39,2 kilovat-časova koja ima domet od 276 kilometara i sa većom od 64 kilovat časova koja ima domet od 452 kilometra.

Pročitajte još: Postoje tri načina za punjenje elektromobila

Računica je jasna: Ako punimo bateriju noću, na kućnoj utičnici, u takozvanoj nižoj tarifi, a trenutna je cena kilovat-časa 1,5 dinara, to znači da bi nas maksimalno dug put sa jednim punjenjem baterije od 452 kilometra koštao 96 dinara!

Celu vest možete pročitati na portalu Magazin Novosti


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (31)

Електро-возач

19.05.2020. 15:33

@Миле: Додај на цену сличног НОВОГ не-електричног аутомобила гориво за 300.000 km, једно 5-6 промена кочница, 20-так промена уља, промену ламбда сонди и катализатора и слично РЕДОВНО одржавање а на цену овог електричног само једну промену кочница и око 64000 дин за струју. Упореди резултате - трошкове током животног века.

Mile

19.05.2020. 23:51

@Електро-возач - Stoji sve sto si rekao ali moja poenta je - ko ima 40.000€ da kupi ovo? Jako mali broj ljudi. A i ti sto imaju para, za tu sumu imaju daleko bolji izbor elektricnih automobila.

Електро-возач

21.05.2020. 01:51

@Електро-возач - Па онај који има пара за бензинац од рецимо 20.000 евра (више-мање, зависи од тога колико вози). Не вреди поредити цене половних бензинаца са ценама нових. Биће и ових половних за коју годину, по мањој цени.

Рашо

19.05.2020. 15:34

Какве приче, па ово није ни за сликовницу! За неупућене, стварна цена пређеног километра представља скуп свих трошкова почев од куповине тог аутомобила па до краја његове употребе подељено на пређене километре. Да ли сте запазли да вам никад не кажу колико батерија кошта, након колико се мења и колико ауто троши горива ако је не заминете? Кад то урачунате добићете математички да је вожња овим аутомобилима око 30% скупља од уобичајених!

Електро-возач

21.05.2020. 03:14

@Рашо - Сад видим да помињеш неко гориво. Чисто електрични аутомобили не троше гориво. Не могу. Немају ни места за тај отров ни потребе. Батерија траје бар 1000 пуних циклуса пуњења, значи око 400.000 km. Замена траје мање него замена погона на фосилна горива а и не мора цела да се замени већ само појединачни модули или ћелије.

Mile Tikic

19.05.2020. 15:36

a ako punimo u crvenoj tarifi preko dana istu tu struju platicemo 1300 dinara...

Mika Mikic

19.05.2020. 18:36

@Mile Tikic - Mile Tikic: Tacno. Sto mu na slicnu kilometrazu dodje oko 2500 din manje nego sto bi bio benzin

Електро-возач

19.05.2020. 18:40

@Рашо: У праву си да та математика треба да се одради али је сам ниси урадио или си се негде дебело прерачунао. Када поредиш, упореди све трошкове оба производа а не само једног. Батерија је урачуната у цену кола, траје дуго а замена више не кошта колико је коштала пре, рецимо, 8 година. Рачуница испадне боља и са заменом батерије.

Електро-возач

19.05.2020. 18:42

@Миле Тикиц: Па ти немој да пуниш по црвеној тарифи као што неби плаћао ни најскупље гориво са доставом на кућну адреси.

zz

19.05.2020. 19:01

To vazi za novu idealnu bateriju punjenu u zelenoj tarifi nekih sest meseci na putu bez uspona

Електро-возач

20.05.2020. 22:48

@zz - Погледај моју поруку о цени. Међутим, не зависи ово од стања батерије уопште. Чак и да се капацитет смањи то не утиче на ефикасност како ти то представљаш. Чак и да капацитет падне на, рецимо, 80% оригиналног, то само значи да се домет смањује за 20% а не да ти додатно губиш 20% енергије коју си напунио.

Електро-возач

19.05.2020. 20:24

@Mile Tikic: А ти ли пуниш свој телефон дању или док спаваш? Јел' плаћаш доставу горива? Пуни као и цео нормалан свет ноћу. А и да пуниш дању неби испало толико и опет би изашло јефтиније него на гориво.

Goran

19.05.2020. 21:53

Životni vek tog auta 10 godina znači u startu mi je godina 4000e i to da ga ne vozim pa gospodo moj Ford star 30 godine je plaćen 250e auto ide odlično Scorpio 2.0 udoban ladja pliva još da su nam putevi dobri. Ni jedna kanta proizvedena od 2000 pa nadalje ne može da mu pridje po ceni i kvalitetu vožnje...

Електро-возач

19.05.2020. 22:44

@Goran: Одакле теби да му је животни век 10 година? Мање и јефтиније му је одржавање него не-електричним. И да се поквари најскупњи део опет изађе боље.

esb-puerto@arcor.de

19.05.2020. 23:46

Ako uz bateriju imate 7 god garanciju , onda je to sasvim korektno.. mnogo bolje nego to sto nude nemci..Ali naravno , ko je kompleksaš za brendom ,naći će manu.

Aleksandar

20.05.2020. 09:25

da ali na svakom testu u stvarnom zivotu el. auto predje max 50% od fabrickog testiranja predjene kilometraze, ni jedan el. auto ne predje vise od 200km a na kucnoj uticnici puni se min 48 sati, ina i brzi punjaci oni veliki ali kostaju trecine cene od auta, sad sami vidite dali vam se to tako isplati. Nikad ga punog nemozete napuniti zbog duzine punjenja zbaci treba vam neki drugi auto za izmedju dok se puni da imate:)

Електро-возач

20.05.2020. 15:45

@Aleksandar - @Alekaandar: То просто није тачно. Ја лако прелазим 400+ km у мом, у најгорим условима, по канадској зими и брдима око 300. Заборављаш да је пуњење далеко лакше него досипање горива јер може практично било где да се ради, те се ради сваки дан и потребно је само допунити оно тог дана потрошено, или око 50 km у просеку. То се заврши за 6-8 сати спавања са америчком а за око 1-4 сата са српском монофазном. Могло би за око пола сата са трофазном.

Електро-возач

20.05.2020. 15:53

Једна важна исправка! Није потребно претеривати - електрична кола су боља и јефтинија о без тога. Трошак неће бити 96 дин - треба додати порезе и таксе (по kWh). Свеједно то изађе на мање него динар по километру, мање него аутобуска карта.

Dr.

21.05.2020. 15:20

Ok, super, jeftinija voznja i odrzavanje, ALI, mozes da vozis samo po gradu i oko grada u jednom komadu (jer nigde daleko od kuce ne mozes da ga punis kod nas); kako da ga punis i kod kuce ako zivis na 5 spratu; cena mu je 40.000 i mozes da napunis do 1000 puta (pa ćeš da ga prodaš samo nekoj budali kad to istekne). Dakle, jeste fino i ekoloski, ali nije za masovnu kupovinu nikako.

Електро-возач

21.05.2020. 22:09

@Brojke: За 10 година се пређе далеко више од око 50.000 km (5000 km годишње) колико би могао да пређеш са 5000€ за гориво и редовно одржавање. Возио би и више и уштедео и на градском превозу, рецимо. Загађивао би мање а уживао више и у вожњи и осталом животу.

UjkaMiki

22.05.2020. 02:41

@Електро-возач - Свака част на рачуну, види се да ти је математика јача страна?

Електро-возач

22.05.2020. 14:48

@Електро-возач - Израчунај просечне трошкове по километру за гориво (реално, не декларисано), уље, филтере за гориво, ваздух и уље, кочнице, свећице, катализатора, ламбда сензоре, каишеве/ланце, ламеле/спојке и слично прописано редовно одржавање. Сабери. Подели 5000€ са тим збиром да видиш колико ће да те вози за те паре. Од свега сличног у електричним колима имаш струју (вишеструко јефтиније) и кочнице (трају по више од 300.000 km због регенерстивног кочења).

kiza

22.05.2020. 11:05

Malo nejasno kome ide u prilog da voznja bude jako jeftina?Mislim na globalne koji nam vode planetu,nafta,benzin,gas i ostale energente?Ako jedan takav auto kosta oko 40.000 e, zivotni vek baterija nekih 15 godina,koliko kosta zamena baterije?Kada 40.000e podelimo na 15 god,to je 180 meseci,pa 40.000 sa 180 =222e,mesecno.Koliko ce vredeti auto posle 15 god?Super stvar za bogatije ljude,mozda gresim?Ja god. prelazim 6000km.Motor 12 16v 6 brzina,meni odlican kao i potrosnja.Lupetam,gresim,ne znam

Александар

23.05.2020. 10:30

@kiza - Не лупеташ, исправно размишљаш.Поента је у томе да ли ће папирна, свеже одштампана вредност, исто да вреде сада и за петнаест година.

Електро-возач

23.05.2020. 19:50

@kiza - Рачун је отприлике тачан али упореди са нечим. Нађи сличан ауто и уради исти прорачун. Ти релативно мало возиш. Људи са електричним колима возе више него раније са мањим укупним трошком и уживањем у вожњи. Ту су и бољи комфор, чистоћа, лагодности пуњења и код куће, без загађивања, мање смарања око одржавања (моторно уље свеједно мораш да мењаш бар 2× годишње - тога нема са електричним колима). Електрична боље задржавају вредност од фосилних који постају све гори јер их све мање желе.

Електро-возач

23.05.2020. 20:05

@kiza - Још нешто - на тај просечни месечни трошак додај још и енергију (струју односно гориво) и редовно одржавање (уље, кочнице, каопеви, катализатори). Упореди укупне трошкове са сличним новим колима - нема смисла поредити нови са половним. Са мало вожње се можда финансиј не исплати али са мало више дефинитивно да. У Канади је електрични Соул око 7000-10000€ скупљи од бензинца. Ја бих ту разлику надокнадио за прве две године употребе.