JEZIVA SMRT NA KINESKOJ PODMORNICI: Plutala je nedaleko od obale, a kada su ušlu u nju zatekli su posadu u ovom stanju!
Ilustracija, Foto: EPA-EFE/WU HONG

misterija

JEZIVA SMRT NA KINESKOJ PODMORNICI: Plutala je nedaleko od obale, a kada su ušlu u nju zatekli su posadu u ovom stanju!

Planeta -

Minijaturna flotila kineskih ribara radila je u Bohajskom moru, tik uz kinesku obalu i nedaleko od Pekinga. Iako su se nadali da će uhvatiti nešto više ribe, primetili su nešto prilično čudno. Videli su metalnu šipku kako viri iz okeana - periskop podmornice.

Narodna oslobodilačka mornarica pozvana je da istraži, pretpostavljajući da je periskop pripadao severno ili južnokorejskoj podmornici koja je pretrpela mehaničke probleme ili je možda izgubljena - ili uhvaćena u špijuniranju.

Kada je stigla mornarica PLA-a, šokirani su otkrili da je periskop pripadao njihovoj sopstvenoj podmornici klase Ming, pod brojem 361.

Kinesko-sovjetski ugovor o prijateljstvu i savezništvu rezultirao je prenosom znatne količine tehnologije iz Sovjetskog Saveza u komunističku Kinu. U oblasti mornaričkog ratovanja, jedna od prenesenih tehnologija bile su podmornice klase Romeo Sovjetskog Saveza.

Koristeći Romeo nacrte i nekoliko priručnika, Kina je proizvela otprilike dve desetine podmornica klase Romeo, i nekoliko poboljšanih verzija, kineske vrste 035 ili klase Ming.

Klasa Ming nije bila ništa spektakularno. Zasnovala se na posleratnim sovjetskim nacrtima iz sredine 1950-ih. Iako je klasa Ming uključivala brojne nadogradnje u poređenju s originalnim sovjetskim dizajnom, uključujući povećanu podvodnu izdržljivost i bolju podvodnu akustiku, klasa Ming je u potpunosti zastarela u poređenju sa modernim dizajnom podmornica. Trup podmornice broj 361 bio je jedna od novijih varijanti kineske Ming klase i nije se smatrao starim po standardima u trenutku nesreće.

Tokom konferencije za štampu, portparol Ministarstva spoljnih poslova govorio je o nesreći 361 prilično uopšteno, prosto navodeći da je podmornica "obučavala u našim teritorijalnim vodama istočno od planine Čanghan, da je svih 70 oficira i vojnika na brodu ubijeno usled mehaničkih kvarova", i nije dao nikakve detalje.

Portparol je isključio bilo kakve teorije o sumnivoj igri objašnjavajući da je 361 bila u rutinskoj patroli, „podmornica 361 je bio veliki gubitak za Narodnu mornaricu. Izražavamo duboko saučešće svim oficirima i vojnicima podmornice koji su nažalost ubijeni prilikom izvršavanja zadataka obuke, i iskreno saučešće rodbini ubijenih oficira i vojnika. "

361 je bio u patroli oko 10 dana. Istražitelji mornarice PLA-e izvukli u 361 na suvo i pronašli su celu posadu, plus 14 mornaričkih kadeta koji su bili na brodu za obuku, na njihovim mestima. Čudno, 361 nije potonuo na okeansko dno, što ukazuje da nije došlo do eksplozije. Nije bilo znakova borbe - ili čak bilo kakvih naznaka da su članovi posade shvatili da nešto nije u redu.

Narodna oslobodilačka vojska je notorno ćutljiva kada je reč o vojnim poslovima, tako da spekulacije o uzroku katastrofe ostaju samo nagađanja. Jedna od vodećih teorija je da je 361 ugrađeni dizelski generator neispravno funkcionisao i da se nije pravilno isključio, što je moglo da potroši sav ugrađeni kiseonik. Posada se verovatno ugušila na svojim mestima, bez ikakvih naznaka opasnosti koja je bila prisutna.

Kurir.rs/National Interest Foto: EPA-EFE/WU HONG

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track