Biznis After hour
AUTOMOBILSKI DIVOVI IMAJU RAZLIČITE STRATEGIJE Neki obustavljaju proizvodnju, a neki ne odustaju od lansiranja električnih modela

AUTOMOBILSKI DIVOVI IMAJU RAZLIČITE STRATEGIJE Neki obustavljaju proizvodnju, a neki ne odustaju od lansiranja električnih modela

Francuski proizvođač automobila "Reno" saopštio je da zbog pandemije virusa korona obustavlja proizvodnju u svim fabrikama u svetu, osim u Kini i Južnoj Koreji.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
luksuz auto shutterstock 295221404 Foto: shutterstock
luksuz auto shutterstock 295221404

U saopštenju se navodi da kompanija planira da ponovo započne proizvodnju u drugim zemljama čim to uslovi dozvole.

Iz kompanije su naglasili da preduzimaju sve mere kako bi efikasno odgovorili na komercijalnu potražnju.

Pročitajte još

VV ne odustaje: Električni automobil ID.3 lansira u avgustu

Folksvagen i dalje planira da u avgustu krene sa isporukom svog električnog automobil ID.3 za masovno tržište, i ne namerava da smanji broj radnih mesta ukoliko se produži obustava proizvodnje u njegovim fabrikama izvan Kine, uzrokovana epidemijom virusa korona, piše Fajnenšel Tajms.

Najvećeg svetskog proizvođača automobila, koji se suočava sa fiksnim troškovima većim od dve milijarde evra nedeljno jer njegovi pogoni u Evropi ne rade, obavezuju strogi evropski propisi o emisiji gasova i mogao bi da se suoči s velikim novčanim kaznama ako ne proda dovoljno vozila na baterije 2020.godine.

Pročitajte još

"Borimo se da ispoštujemo taj datum“", rekao je Frank Viter, glavni finansijski director kompanije, ali je priznao da su VW-u “pomalo vezane ruke” zbog zatvaranja pogona u gradu Cvikau, gde se pravi model ID.3, i zbog kašnjenja u razvoju softvera.

Viter je dodao da se VV, koji je zatvorio svoje evropske fabrike najmanje do 9. aprila, nada da će ponovo pokrenuti proizvodnju znatno pre leta.

"Ne smatramo da je zatvaranje do juna naš verovatniji scenario. Ipak, zakonski okvir i spremnost kupaca da ponovo razmatraju kupovinu automobila biće ključni faktori"“, zaključio je Viter.

Procenjuje se da će globalna automobilska industrija 2020.godine pretrpeti veći pad nego za vreme finansijske krize, sa oko 10 miliona manje prodatih vozila, prema podacima IHS Markita.