Subota, 21.04.2007.

21:59

Beogradski veštaci o Bioču

Stručnjaci iz Beograda rekli na suđenju da je sporni pravilnik Železnice CG o kočinim blokovima direktno uticao na bezbednost.

Izvor: Beta

Default images

Sporni pravilnik, kojim je dozvoljeno saobraćanje vozova sa pet i više kočionih blokova, u suprotnosti je sa opštim propisima železnice i taj se pravilnik nije smeo koristiti za redovni želenički saobraćaj.

Pravilnik je mogao da se koristiti samo u slučaju kvara voza i to za njegovo dopremanje do najbližeg depoa, saopštili su stručnjaci saobraćajno-tehničke struke u Osnovnom sudu u Podgorici u nastavku suđenja.

U toj nesreći u januaru prošle godine poginulo je 47 putnika voza koji je saobraćao na relaciji Bijelo Polje-Podgorica, dok je više od 200 putnika povređeno.

Za nesreću su optuženi mašinovođa Slobodan Drobnjak i još 11 zaposlenih u Železnici Crne Gore.

Veštaci iz Beograda ranije su saopštili da zaustavne papuče koje je mašinovođa postavio da bi na nizbrdici kod Biooča obezbedio voz od samopokretanja nisu bile tehnički ispravne, ali da su mogle da "ostvare svoju funkciju i obezbede voz od samopokretanja".

Mišljenje je izdvojio stručnjak Dragutin Kostić, koji smatra da su sve tri papuče bile neispravne, što je mogao biti jedan od razloga samopokretanja voza.

Branioci mašinovođe uložili su prigovor na dopunski nalaz veštaka, osim na izdvojeno mišljenje profesora Kostića.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 0

Pogledaj komentare

0 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Grci besni: Sprema se izdaja Srba

Grčki list Demokratija objavio tekst u kome je navedeno da se sprema nova izdaja Srba, jer je Grčka spremna da podrži "ludački" zahtev da se zločin u Srebrenici proglasi genocidom zato što to od nje traže Nemci.

11:58

23.5.2024.

8 h

Podeli: