Kobi Brajant: Helikopter nije imao dozvolu za let u magli

Ajland Eskpres helikopterima nije bilo dozvoljeno letenje u otežanim uslovima, kažu zvaničnici.
Kobi Brajant se zagreva pred utakmicu
Reuters
Brajant je osvojio pet šampionskih titula sa Los Anđeles Lejkersima.

Kompanija u čijem je vlasništvu helikopter koji je prevozio košarkaša Kobija Brajanta, njegovu ćerku i još sedam osoba koji se srušio, nije imao dozvolu za let u maglovitim uslovima, navode zvaničnici.

Ajland Ekspres helikopterima je bilo dozvoljeno letenje samo kada je pilot jasno mogao da vidi.

Pilot je navodno posedovao federalni sertifikat za upravljanje helikopterom oslanjajući se na instrumente iz kokpita.

Ipak, moguće je da je imao malo iskustva u tom polju, kažu zvaničnici.

U prilog tome ide da mu je pravilnik kompanije onemogućavao let u takvim uslovima.

Uzrok nesreće se još uvek ispituje. Brajant je krenuo na utakmicu košarkaškog tima njene ćerke na lokalnom turniru u Mamba Sports akademiji.

U međuvremenu, Lejkersi su protiv Portland Trejlblejzersa u Stejples centru u petak odigrali prvu utakmicu od Kobijeve smrti.

Tim je odao počast Brajantu - igrači su tokom zagrevanja nosili dresove sa brojevima osam i 24, dok su fanovi skandirali „Kobi, Kobi".

Igrači Lejkersa
Reuters
Igrači su tokom zagrevanja nosili dresove sa brojevima osam i 24 u čast Kobija Brajanta

Pevač Ašer je odao počast pesmom Amazing Grace, okružen buketima u obliku brojeva osam i 24.

Odavajući počast košarkaškoj ikoni, zvezda Lejkersa Lebron Džejms rekao je publici „Činjenica da sam ovde mi mnogo znači."

„Nastaviću sa mojim saigračima da održavam njegovo nasleđe ne samo ove godine, već dokle god budemo igrali košarku koju volimo, jer je to nešto što bi Kobi Brajant voleo."

https://twitter.com/Lakers/status/1223456959766024192


Šta još znamo o nesreći?

Helikopterima firme Ajlend Ekspres bilo je dozveljeno letenje samo u uslovima u kojima pilot može jasno da vidi šta se dešava izvan letelice na dnevnom svetlu, izjavio je Kit Holovej, portparol Nacionalnog saveta za bezbednost saobraćaja, za agenciju Rojters.

Pilotima nije bilo dozvoljeno da lete oslanjajući se samo na instrumente iz kokpita.

Holovej kaže da nije poznato da li je u trenutku nesreće pilot Ara Zobajan upravljao helikopterom oslanjajući se na instrumente.

Ipak, dodao je: „Mislim da nije imao iskustva za letenje u takvim uslovima."

Kompanija je u četvrtak saopštila da do daljeg prekida sa radom.

„Svi zaposleni su bili šokirani zbog nesreće, pa je rukovodstvo kompanije odlučilo da obustavi rad na neko vreme", navodi se u saopštenju.

An investigator works at the scene of the helicopter crash that killed former NBA star Kobe Bryant
Getty Images
Očekuje se da preliminarni izveštaj bude gotov za deset dana

Helikopter - Sikorski S-76B - pao je blizu grada Kalabasas u nedelju.

Nebo je bilo maglovito kada je helikopter poleteo, a lokalna policija je zbog loših vremenskih uslova prizemljila sve ostale letelice.

Pilot je od kontrole letenja tražio posebnu dozvolu za letenje u lošijim vremenskim uslovima, rekla je Dženifer Homendi članica upravnog odbora Nacionalnog saveta za bezbednost.

Ona je izašla na teren kako bi prikupila dokaze sa mesta nesreće.

Helikopter je, dodao je Homendi, kružio u vazduhu oko 12 minuta, pre nego što je dobio dozvolu.

Zatim je pilot od kontrolora leta tražio pomoć koja se pruža helikopterima kako bi izbegli udese, ali mu je rečeno da leti prenisko da bi radar mogao da ga uoči.

Nekoliko minuta kasnije, pilot je rekao da podiže letelicu kako bi izbegao sloj oblaka, dodala je ona.

Helikopter se tada podigao, a onda je započeo strmoglavi pad, posle kojeg je nestao sa radara.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC