Iako je pilot Ara Zobajan imao dozvolu za let pomoću instrumenata (IFR) za takvo letenje, firma "Island Ekspres Helikopters" nije posedovala istu.
Helikopter koji se srušio u Kaliforniji smeo je da leti samo principom vizuelnog letenja (VFR) uz preduslov da je vidljivost od najmanje pet kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje.
Ali, vidljivost u nedelju je bila toliko loša, magla je bila velika i vlažnost vazduha stopostotna, pa je i policija Los Anđelesa naredila da se prizemlje svi njeni helikopteri.
Pilotu Zobajanu kontrola leta je dala dozvolu za let po posebnim uslovima vidljivosti (SVFR) iako su uslovi u tom trenutku bilo veoma nepovoljni.
Firme koje se bave prevozom helikopterima u Americi često imaju samo jednog pilota kako bi uštedeli na troškovima. Samo je nekoliko klijenata zabrinutih za sigurnost tražilo dodatnog pilota, a Brajant to nikad nije učinio.
- To je velika i brza letilica, gotovo kao avion. Ako dospete u takve uslove, opterećenje može biti preveliko za jednog pilota - izjavio je Dag Solbreken, pilot istog tipa helikoptera.
- S dodatnim pilotom imate pomoć. Za to je ovaj tip helikoptera i napravljen. Ne mogu vam reći koliko sam puta leteo kao dodatni pilot i morao da pomognem oko ispravljanja nekih stvari - dodao je.
Los Anđeles planira komemoraciju za preminulog košarkaša i njegovu kći, ali vreme i mesto zvanično se još ne znaju. Stejples centar prima 20.000 ljudi i sigurno neće moći da primi sve zainteresovane pa u Kaliforniji ozbiljno razmišljaju da ceremoniju presele na stadion Memorial Koloseum kapaciteta 80.000 ljudi.
Kurir sport
POGLEDAJTE BONUS VIDEO: