I za turizam iz NIP-a

Predstavljeno petnaestak projekata za razvoj turizma Srbije, koji će biti finansirani iz Nacionalnog investicionog plana.

Izvor: B92

Sreda, 01.11.2006.

16:06

Default images

Ministar trgovine, turizma i usluga Bojan Dimitrijević rekao je da bi tenderi za te projekte trebalo da budu završeni do kraja godina, do kada se očekuje da bude utrošeno 18 miliona evra iz Nacionalnog investicionog plana.

Nacionalni investicioni plan u oblasti turizma predviđa ulaganje 18 miliona evra u ovoj i 32 miliona u 2007. godini. Prema najavama predstavnika Ministarstva, do kraja godine trebalo bi da počne rad na izgradnji etno-sela Gložane kod Bačkog Petrovca, rekonstrukcija Dvorca Dunđerski, izgradnja pristaništa u Apatinu, kao i revitalizacija turističkih potencijala Srebrnog jezera i arheološkog nalazišta Lepenski vir.

Pomenutim novcem trebalo bi da se izgradi i infrastruktura koja će, na primer - Đerdap, Veliku terasu na Paliću, Đavolju varoš i Resavsku pećinu - učiniti dostupnijom turistima.

Najznačajniji i najambiciozniji projekat će, prema rečima načelnika odeljenja za razvoj Ljubomira Jovanovića, biti izgradnja skijališta, u šta će u ovoj godini biti uloženo skoro milion i 900.000 evra.

"Na inicijativu lokalnih samouprava, prihvatili smo da se podrži izgradnja skijališta na tri lokacije, na Rudniku, skijalište Brežje na Zlataru i skijalište u Lukovskoj banji. Reč je o banji koja ima verovatno najtopliju vodu u Srbiji. Imaćemo priliku da ono što smo samo gledali na spotovima alpskih planinskih destinacija, gde u jednom istom danu možete da se kupate u izuzetno toploj vodi i da skijate na skijalištu, gledamo i kod nas."

Turistička ponuda glavnog grada biće obogaćena izgradnjom žičare-gondole koja će povezivati Novi Beograd i Adu Ciganliju, a koju će sufinansirati grad Beograd. Predviđena je i izgradnja putničkog pristaništa u prestonici.

Direktor Turističke organizacije Srbije Miodrag Popović najavio je da će za reklamiranje srpskog turizma biti izdvojeno 3,5 miliona evra. U javnosti se uveliko spekuliše o ceni emitovanja najavljenih spotova na CNN-u, ali Miodrag Popović, pored kritike medija, ni ovog puta nije rekao koliko će to Srbiju koštati.

"Ovde govorim i u ime drugih u Ministarstvu, ali i u Turističkoj organizaciji Srbije, da se svi jako lepo zabavljamo licitiranjem milionskih cifara u evrima koliko ta kampanja košta. Meni je drago, neka kolege nastave i dalje", kaže on.

"Preporučio bih im i korisnu literaturu – matematiku za treći razred osnovne škole. Jer, ako su sredstva koja Turistička organizacija Srbije treba da u ovoj godini utroši milion i 300.000 evra, a neko kaže da ćemo mi za kampanju u ovoj godini dati pet miliona evra, trebalo bi tu zanimljivu knjižicu prvo da pročita."

Podsećamo da je Miodrag Popović, kada je bio savetnik u Ministarstvu turizma, E-magazinu rekao da “samo jedno emitovanje promotivnog spota na CNN-u Hrvatsku košta 200.000 dolara".

Devizni prihod Srbije od turizma za osam meseci ove godine bio je 258,7 miliona dolara, što je u odnosu na isti period prošle godine više za 34 odsto, izjavio je Popović.

To je 53,5 miliona dolara više nego prošle godine, rekao je Popović, dodavši kako očekuje da do kraja godine domaći turizam nastavi takav rast prihoda.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 3

Pogledaj komentare

3 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: