Capital.ba

Ovi poznati milioneri su najveće bogatstvo stekli poslije 50. godine

26.01.2020. / 7:30

NJUJORK, Ljudi u srednjim godinama griješe kada kažu da je njihovo vrijeme prošlo. Olako se odriču izazova koji mogu zauvijek da promjene njihov život i finansijski status cijele porodice. Ljudi koji su uveliko zagazili u 6. deceniju života osnovali su neke od najmoćnijih firmi na svijetu.

Kada su započinjali biznis, nisu bili ni blizu sadašnjeg bogatstva. Istraživanje u SAD-u pokazuje da su većinu uspješnih preduzeća osnovali ljudi u srednjim godinama. Vlasnik firme koji je ušao u 6. deceniju ima 2,8 puta veće šanse za uspjeh u odnosu na poslovne ljude koji su napunili 25 godina.

Neki od najpoznatijih svjetskih brendova i firmi nastali su zahvaljujući znanju i iskustvu stečenom do 50. godine.

Leo Gudvin u 50. godini osnovao osiguravajuće društvo

Sa svojom suprugom Lilijan počeo je da izrađuje polise osiguranja. U saradnji sa državom, 1936. godine osnovali su firmu koja je zaposlenima pružala uslugu zdravstvenog osiguranja. Tokom godinu dana rada imali su 3.700 polisa. Danas njihovo osiguravajuće društvo – “Geico” ima 17 miliona automobilskih polisa i  jedan je od najpoznatijih brendova u SAD-u.

Harland Sanders – osnivač KFC-a

Pukovnik Sanders se poslije vojne službe bavio različitim poslovima. Tokom četrdesetih godina je vodio benzinsku pumpu u Kentakiju. Gostima je služio prženu piletinu kako bi povećao dnevni promet. Njegov recept postao je popularan. KFC je počeo sa radom 1952. godine kada je Sanders imao 62.

Prvu franšizu prodao je prijatelju iz Salt Lejk Sitija. Deceniju poslije, kompanija je imala stotine restorana, a Sanders je svoj udio u vlasništvu prodao za 2 miliona dolara.

Marta Stjuart imala je 50 godina kada je objavila svoj prvi časopis 

Počela je karijeru kao broker na Vol stritu. Posao je napustila kada se njena porodica preselila u Konektikat. Tamo je obnovila kuću iz 19. vijeka i tako se zainteresovala za uređenje doma. Tokom sljedećih 10 godina bavila se ugostiteljstvom, a 1990. objavila je prvi broj svog časopisa. “Marta Sjuart Living” postao je jedan od najpoznatijih brendova u području izdavaštva.

Firma je zatim prerasla u carstvo. Danas posjeduje nekoliko časopisa, izdavačku kuću i TV emisije. Vrijednost firme procenjena je na 1,2 milijarde dolara.

Ariana Hafington pokrenula “Huffington post” u 55.

Ariana je porijeklom Grkinja, a kada se preselila u SAD, pisala je biografije. Svjetski poznati onlajn magazin pokrenula je 2005. godine kada je bila u 6. deceniji života. Magazin je s razvojem digitalnih medija postao sve uticajniji.

Ariana je 2016. godine napustila poziciju glavnog urednika u “Hafingtonu”, a stranica je i danas jedan od najčitanijih na svijetu.

Rej Krok je stvorio “McDonald's” kada je imao 52 godine

Godine 1954. Rej Krok je ručao u restoranu koji su vodili braća Dik i Mek Mekdonald. Bio je impresioniran ukusom hrane i radom ovih ljudi pa je samo godinu dana poslije otvorio restoran pod njihovim imenom. To je bio početak globalno popularnog lanca restorana brze hrane. Poslije 3 godine rada, prodat je stomilioniti burger. Danas je to jedan od najpoznatijih brendova na svijetu.

Berni Markus je prvu trgovinu “Home Depot” otvorio sa 50 godina

Bio je predsjednik lanaca trgovina kućnih mašina i alata, prije nego što je 1978. godine dobio otkaz. Sljedeće godine je s Arturom Blankom otvorio sličnu trgovinu i nazvao je “Home Depot”. Njihova prva radnja zauzimala je površinu od 60.000 kvadratnih metara. Danas je “Home Depot” jedan od najpoznatijih lanaca kućne opreme, alata i mašina, s godišnjim prihodom od 108,2 milijarde dolara.

Voli Blum sa 54 godine osnovao radionicu sladoleda

Radio je u industriji mliječnih proizvoda, prije nego što je započeo prvi samostalni posao. Godine 1989. osnovao je firmu koja se bavi proizvodnjom sladoleda, a početni kapital bila je njegova ušteđevina.

Danas firma ostvaruje 50 miliona dolara prodaje svake godine, piše Business Insider.

Džuli Vajnrajt u 6. deceniji osnovala “The RealReal”

Poslije nekoliko poslovnih projekata u kojima je radila s promjenjivim uspjehom, Džuli je odlučila da pokrene svoju firmu koja posluje u tekstilnoj industriji.

Kompanija je već tokom prve godine ostvarila prihod od 10 milona dolara.

Godine 2008. prihod je iznosio 207, 4 miliona dolara, a carstvo i dalje raste.

Agencije

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!