Predlog novosadskih biciklista za problem zagađenog vazduha: Subvencije za kupovinu bicikala

Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) uputila je predlog Ministarstvu zaštite životne sredine i Vladi Srbije da subvencionišu kupovinu bicikala, kako bi se veći broj građana opredelio za ovo prevozno sredstvo koje čuva životnu sredinu i kako bi se smanjilo zagađenje vazduha.
Predlog novosadskih biciklista za problem zagađenog vazduha: Subvencije za kupovinu bicikala
Foto: Pixabay
"U Novom Sadu, gradu sa više od 30.000 biciklista i približno 100 kilometara biciklističkih staza, bicikl deluje kao očigledan izbor. Na bilo koje mesto biciklom je moguće stići brzo, ekonomično, parking se retko traži i zagađenje koje potiče od bicikla je praktično nepostojeće. Istraživanja koja su vršena u Novom Sadu pokazala su da se do ovog broja došlo različitim aktivnostima kojima je podsticana vožnja bicikla i da je pre 10 godina broj biciklista bio tri puta manji", navode u NSBI. 
 
Računica Inicijative polazi od toga da u poređenju sa najavljenim subvencijama od 8.000 evra za kupovinu jednog taksi vozila, 80 građana može dobiti podsticaj od 100 evra za kupovinu bicikla, što za većinu građana u manjim gradovima predstavlja efikasno rešenje. 
 
"Gradovi koji su veći ili imaju uzbrdice bi bili pogodniji za električne bicikle, za koje bi bilo potrebno izdvojiti nešto više novca i dati nešto veće podsticaje. Prema predlogu, građani bi ove pogodnosti mogli da ostvare jednom u tri ili četiri godine, pod uslovom da kupe nov bicikl tehnički u opremljen u skladu sa propisima za učešće u saobraćaju. Na ovaj način bi se smanjilo zagađenje vazduha, ali i zagađenje bukom", kažu u NSBI.
 
Dalje navode da u dodatne predloge spadaju podsticaji privredi za nabavku dostavnih bicikala (naročito teretnih), kao i omogućavanje poslodavcima da troškove za dolazak na posao isplate i onima koji dolaze biciklom ili peške, nasuprot stavu Ministarstva finansija da ovi troškovi pripadaju samo onima koji koriste automobil ili javni prevoz. 
 
"Novosadski biciklisti su takođe predložili i promenu regulative u oblasti saobraćaja, kako bi biciklistički saobraćaj bio bezbedniji i pristupačniji roditeljima i deci mlađoj od 12 godina i kako bi se navika korišćenja bicikla razvijala što ranije", zaključuje NSBI uz napomenu da u razvijenijim zemljama Evrope za kupovinu bicikla podsticaji postoje već duže vreme, dok su se regionu pojavili u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori.
  • Maja

    08.02.2020 13:42
    Bicikl u 90% slucajeva
    Bicikl vozim kad idem u shoping, kod lekara, u goste, na posao, i to sa Limana do Klise preko klisanskog mosta, svaki dan, na 50 stepeni i na -10, tako da nemam potrebe voziti ga u dokolici jer niko danas nema viska vremena. Leti je drasticno bolje resenje od guzvanja i preznojavanja u autobusu a i ne patim se sa guzvom u saobracaju. Zimi ne treba nikakva posebna odeca jer se zagrejem prilikom voznje. Ne vozim samo u slucaju pljuska, jakog vetra ili neociscenog snega. To se desava svega nekoliko puta u toku godine. Cak i ako vodite decu nekoliko puta dnevno na neka udaljena mesta, ne znaci da veliki broj puta ne mozete da zamenite auto nekim drugim transportnim sredstvom, biciklom ili sopstvenim nogama. Jedini problem su pesaci koji izlaze na biciklisticku kao da su bez mozga. Da ne pricam o bahatim vozacima koji uvek vole da ugrabe da prodju iako nemaju prednost a najbolje je kad stanu na sred biciklisticke na pesackom prelazu ili kad skrecu a ne gledaju da li neko ide. Iako ja kao biciklista izlazim polako na svoje zeleno svetlo, vidim svaki put kako 50% njih uopste ne gleda pa moram ja njih da propustim. Bezobzira da li su u pitanju biciklisti, pesaci ili vozaci, generalni problem je da su ljudi samozivi, skoncentrisani samo na svoje potrebe i vide sve samo iz svog ugla pa onda cesto mrze i osudjuju druge. Cast izuzecima.
    Za pocetak, najmanje i najefikasnije ulaganje bi bilo postavljanje kamera na mestima za parkiranje bicikla.
  • Vlada

    22.01.2020 10:35
    @/
    Stari mrzitelju biciklista, da li ti je razumevanje rečenica postalo toliko problematično? Niko nije rekao da su oni koji idu s jednog kraja grada na drugi u manjini - to radim i ja, biciklom bez problema svaki dan. U manjini si ako voziš jedno dete u 4 km udaljeno zabavište, a drugo na bazen praktično izvan grada. Većina roditelja ima jednostavnije rešenje kako za čuvanje dece, tako i za njihove sportske aktivnosti. A čak i da nije tako, to ne menja činjenicu da desetine hiljada ljudi u Novom Sadu za razliku od njega koriste bicikl za svakodnevni prevoz.
  • /

    22.01.2020 09:18
    /
    @Vlada
    po cemu mislis da je on manjina zato sto mora da predje iz jednog kraja grada u drugi?
    tipicna diskriminacija

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.