Biznis
VELIKO PRIZNANJE ZA VIŠEGODIŠNJI USPEH Laguna - najbolji brend u onlajn okruženju

VELIKO PRIZNANJE ZA VIŠEGODIŠNJI USPEH Laguna - najbolji brend u onlajn okruženju

Izdavačka kuća Laguna, sa 4.500 objavljenih naslova, jedna je i od najprepoznatljivijih onlajn prodavnica u regionu.

Foto: Privredna komora Srbije / Privatna arhiva

Sva izdanja predstavljena su na veb-sajtu www.laguna.rs, internet platformi koja svakog meseca beleži više od 2,5 miliona otvorenih stranica. Kao veliko priznanje za višegodišnji uspešan rad Laguni je pripala nagrada „Najbolje iz Srbije 2019“ za najbolji brend u onlajn okruženju.

- Čitaoci iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i gotovo iz celog sveta mogu porudžbinom preko interneta veoma brzo dobiti naše knjige. Svi koji čitaju knjige na srpskom jeziku, a najviše građani SAD, Kanade, Nemačke, Austrije, Švajcarske, Švedske, Norveške, Australije i Velike Britanije, mogu da poruče i potpuno bezbedno plate knjige koje će im biti isporučene za dva do tri radna dana - istakao je Zoran Miodrag, direktor Digitalnog sektora u Laguni.

Foto: Privredna komora Srbije / Privatna arhiva

Na sajtu Lagune, podseća, postoji i sekcija #Bukmarker, jedinstvena u Srbiji po tome što na jednom mestu sadrži zanimljive tekstove o književnosti - intervjue, prikaze knjiga, najave kulturnih događaja i mnogobrojne zanimljivosti.

Društvene mreže su jedan od najzastupljenijih kanala komunikacije i Laguna kroz svoje profile na društvenim mrežama Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube i Pinterest komunicira sa više od 500.000 pratilaca. Lagunin digitalni tim na Facebooku vodi grupu Delfi kutak u kojoj 23.000 ljudi svakodnevno diskutuje o temama iz književnosti i kroz različite izazove promoviše kulturu čitanja. Više od 120.000 pratilaca na Instagramu ima priliku da vidi sjajne fotografije novih izdanja Lagune, dok su video-materijali koje Laguna stvara u sopstvenoj produkciji na društvenoj mreži YouTube pogledani oko 3,5 miliona puta.

- Laguna praktikuje i poseban vid komunikacije sa svojim čitaocima putem Kluba čitalaca koji postoji od 2000. godine - istakao je Miodrag.

Privrednicima u svakoj zemlji potrebna je organizacija koja ih na pravi način predstavlja i zastupa. U saradnji sa Privrednom komorom Srbije imamo priliku da ukažemo na mogućnosti napredovanja u oblasti našeg poslovanja i to je dobar put da se okolnosti u izdavaštvu promene nabolje, ocenio je direktor Digitalnog sektora u Laguni.

Foto: Privredna komora Srbije / Privatna arhiva

Samo u 2019. godini ova izdavačka kuća objavila je 401 novi naslov, među kojima književna dela čak 14 nobelovaca, uključujući aktuelnog Petera Handkea, kao i Margaret Atvud, koja je ove godine nagrađena Bukerovom nagradom. U prethodnih godinu dana Laguna je organizovala više od 100 promocija knjiga, Lagunini pisci svakog dana u godini posete bar jednu biblioteku ili kulturni centar, a opremila je i biblioteke ustanova koje se brinu o deci: SOS Dečja sela Srbije, Zvečansku, Svratište za decu.

Izdavačka kuća Laguna osnovana je u Beogradu 1998. godine, kada je objavljena i jedina knjiga u toj godini – „Boja magije“ Terija Pračeta. Danas, skoro 22 godine kasnije, po broju izdanja i pratilaca, kvalitetu sadržaja koje objavljuje, Laguna se bez premca izdvaja kao najveći izdavač na prostoru bivše Jugoslavije.

Nagrada je obaveza da zadržimo kvalitet

Prateći procese digitalizacije domaće privrede, razvoj interneta i onlajn poslovanja, Privredna komora Srbije i Ministarstvo trgovine turizma i usluga, organizatori akcije „Najbolje iz Srbije“, u 2019. uveli su novu kategoriju - najbolji brend u onlajn okruženju. Nagrada u ovoj kategoriji pripala je Laguni.

- Nagrade su uvek pokazatelj da naš kvalitetan rad prepoznaju stručni krugovi i javnost. One dodatno skreću pažnju na naš rad, ali i predstavljaju obavezu da zadržimo i unapredimo kvalitet našeg rada. Uvek je zadovoljstvo biti u društvu najboljih - naglasio je Miodrag.

E-knjiga

Ljubitelji elektronskih knjiga vide Lagunu kao pionira u ovoj oblasti u Srbiji, jer stoji iza aplikacije za kupovinu e-knjiga „Delfi knjižare“, koju svakodnevno koristi oko 10.000 korisnika. Danas onlajn sadržaje koristi mnogo više ljudi i u ovoj sferi leži velika šansa za sve preduzetnike, bilo da imaju mali biznis ili da je u pitanju velika korporacija, jer se uz minimalna ulaganja i veliki trud mogu napraviti dobri rezultati.

- Savetujemo preduzetnicima da pažljivo osmisle održivu strategiju i budu uporni, jer veliki trud mora da dâ izvanredne rezultate - poručio je Zoran Miodrag.