Biznis Vesti
MASK SE ZADUŽIO KOD KINEZA Za izgradnju fabrike automobila u Šangaju kredit od 1,4 milijarde dolara

MASK SE ZADUŽIO KOD KINEZA Za izgradnju fabrike automobila u Šangaju kredit od 1,4 milijarde dolara

Američki proizvođač vozila Tesla, milijardera Ilona Maska, i grupa kineskih banaka dogovorili su kredit od 10 milijardi juana (oko 1,4 milijarde dolara) koji će kompanija koristiti u narednih pet godina za projekat gradnje fabrike automobila u Šangaju, potvrila su agenciji Rojters tri izvora.

Sorti_ilon_mask_covek_koji_menja_svet_vesti_blic_safe_sto
Sorti_ilon_mask_covek_koji_menja_svet_vesti_blic_safe_sto

Među kreditorima su i China Construction Bank, Agricultural Bank of China, Industrial and Commercial Bank of China i Shanghai Pudong Development Bank.

Fabrika "Tesla"
Foto: Youtube / youtube
Fabrika "Tesla"

Kineske banke ranije ove godine već su ponudile Tesli 12-mesečnu garanciju do 3,5 milijardi juana, koje bi trebalo biti vraćeno 4. marta 2020, na osnovu prijave Tesle kod američke Komisije za hartije od vrednosti i berzu. Novi zajam će se delimično upotrebiti upravo za pokrivanje tog duga, navodi prvi izvor. Drugi izvor kaže da će ostatak biti iskorišćen za novu fabriku i širenje Teslinih operacija u Kini.

Kamata za novi kredit biće fiksirana na 90 odsto jednogodišnje referentne kamatne stope u Kini, isto kao i zajam od 3,5 milijardi juana, rekao je izvor Rojtersa. To je stopa koju kineske banke nude svojim najboljim klijentima, što govori da one veruju u poslovne poduhvate američke kompanije u Kini.

Tesla, kao ni pomenute banke nisu odgovarale na Rojtersove upite za komentar oko ovih dogovora.

Pročitajte još

Tesla je u januaru počeo gradnju fabrike i počeo proizvodnju prvih vozila u Šangaju. Cilj je proizvodnja od najmanje 1.000 automobila modela 3 sedmično do kraja ove godine.

Fabrika koja je prvo Teslino mesto za proizvodnju automobila van Sjedinjenih Država, centralno je mesto u njenim ambicijama za povećanje prodaje na najvećem svetskom tržištu automobila i izbegavanje viših uvoznih carina koje su uvedene za automobile proizvedene u SAD-u.

Šangajske vlasti takođe su podržale projekat Tesle, koji bi bio prva fabrika automobila u stranom vlasništvu u Kini i odraz vladine šire politike otvaranja kineskog tržišta automobila.