Vozači obratite pažnju: Žute trake uvedene na četiri nove lokacije u Beogradu, jedna od njih na autoputu

S. B. Milošević

20. 12. 2019. u 16:17

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić naveo da su u petak u gradu uvedene i žute trake na četiri mesta, a još neke će biti obeležene do kraja godine

Возачи обратите пажњу: Жуте траке уведене на четири нове локације у Београду, једна од њих на аутопуту

Foto: K. Mihajlović

ČELNICI grada uputili su u petak pismo "Putevima Srbije" u kojem traže da deo autoputa kroz Beograd bude proglašen gradskom saobraćajnicom, što će omogućiti da dosadašnja zaustavna traka takođe postane žuta traka! Ovo je otkrio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je naveo da su u petak u gradu uvedene i žute trake na četiri mesta, a još neke će biti obeležene do kraja godine.

Pročitajte još: Kolona od Koteža: Kod uključenja na Pančevački most sa Zrenjaninskog puta nesnosne gužve

Kako bi se obezbedio bolji protok vozila, od petka su u gradu uvedene žute trake na četiri nove lokacije. Žutom bojom, sada je obeležena tramvajska baštica na raskrsnici Milentija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina, čime će se obezbediti bolji protok vozila javnog prevoza. Ovde su postavljene i oznake "bus" i "taksi" kako bi je koristili samo oni koji na to imaju pravo.

Žutom trakom obeležena je i Ulica omladinskih brigada u oba smera, na delu od kružnog toka kod Opštine Novi Beograd do Ulice Jurija Gagarina. I tramvajske baštice u Bulevaru oslobođenja obeležene su u petak žutom bojom, na delu od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka na Slaviji.

- Žuta traka biće obeležena i duž tramvajske baštice u Bulevaru kralja Aleksandra, na delu od raskrsnice sa Mite Ružića u smeru ka gradu. Brza traka biće uvedena i u Bulevaru vojvode Mišića, od Radničke ulice do "Tempa", ali će tu važiti samo u špicu, tačnije od 7 do 9 i od 15 do 18 časova. Žuta traka sada postoji od Gazele do Mosta na Adi, a sada će ovako produžena do "Tempa" omogućiti brži protok vozila javnog prevoza. Do 31. decembra biće uvedene žute trake u Ulici Jurija Gagarina, od Omladinskih brigada do Mosta na Adi, kako bi se ubrzale linije 85, 89 i 95 - najavio je Vesić.



Prema njegovim rečima, biće obeležena i žuta traka u Ilije Garašanina od Majora Ilića do Takovske. Do kraja januara u žuto će biti ofarbana i Višnjička ulica, od Vuka Vrčevića do Rospi ćuprije.

Vozači bi posebno trebalo da obrate pažnju na novi režim saobraćaja u Ulici Jaše Prodanovića. Naime, biće zabranjeno skretanje levo iz Cvijićeve u Jaše Prodanovića. I dok nadležni navode da će se ovim omogućiti lakše uključenje trolejbusa u Takovsku, sugrađani negoduju što će morati da voze pravo sve do raskrsnice sa Takovskom jer se tu pravi veći "saobraćajni čep".

- Do kraja januara biće izmenjen režim saobraćaja na raskrsnici Ilije Garašanina, Takovske i Svetogorske. Biće uvedena zabrana skretanja levo za vozila iz Ulice Ilije Garašanina u Takovsku ulicu. Horizontalnom i vertikalnom signalizacija, biće zabranjeno blokiranja raskrsnica Mihajla Pupina sa Milentija Popovića i Bulevarom Nikole Tesle - napomenuo je Vesić.

IZMEŠTANjE STANICA

DO kraja godine biće reorganizovana stajališta javnog prevoza na raskrsnici Mite Ružića i Bulevara kralja Aleksandra. Stanica koja remeti protok automobila i vozila javnog prevoza u Mite Ružića, biće premeštena u bulevar, u smeru ka gradu.

KAMEROM PROTIV BAHAĆENjA

ZAMENIK gradonačelnika najavio je i novi način kontrole korišćenja žutih traka.

- Do kraja januara zaživeće novi tehnološki način kontrole svih žutih traka, kontrole stajanja na četiri migavca, zauzimanja tramvajskih baštica. Takav prekršaj vrlo brzo će biti uočen, a kazna napisana u roku od nekoliko minuta, te ništa više neće zavisiti od saobraćajnih policajaca i komunalnih milicionera. Na taj način ćemo građane i gradski prevoz zaštititi od bahataog parkiranja - kazao je Vesić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Gavrilo Princip

20.12.2019. 16:28

Sjajne izmene, možda će se malo ubrzati javni prevoz ali će se putnički saobraćaj zato gurnuti iz sadašnjeg čepa u potpuni kolaps. Dokle god se ne stane na put zakrčivanju saobraćajnica u špicu od strane onih koji se "provuku" na žuto i stanu kao telad na crvene štrafte, neće se sasvim sigurno ništa ubrzati.

giant

21.12.2019. 16:12

@Gavrilo Princip - Kolaps i haos u saobraćaju će se tek uvideti u Kraljice Marije i 27 marta...sa sve nemogućnošću građana i građanki da izađu iz svojih stanova...Naravno, retko ko od vozača se pridržava pravila da se ne blokira raskrsnica

Bole

20.12.2019. 17:22

zaostavne trake se NIGDE u svetu ne koriste kao saobracajne. Na taj nacin stavljate glavu u torbu svakom vozacu koji se ukljucuje/iskljucuje sa autoputa i pravite ozbiljan problem

batmannbg

21.12.2019. 00:46

@Bole - Eno na ZMAJ 1 pumpi u zaustavnoj traci je autobuska stanica za GSP i NIŠ EXPRESS i haos naprave kad se isključuju....da ne pričam o masnom asfaltu i isključenju na novosadski desno...kao kamikaze izleću iz zaustavne trake ...

segamega

21.12.2019. 14:31

@Bole - Koriste se na nemackim autoputevima. Vertikalnom signalizacijom u slucaju guzvi otvara se zaustavna traka za kamionski saobracaj.

laki

20.12.2019. 17:33

ako je ceo autoputa gradska saobraćajnica, onda i ograničenje treba da bude shodno zakonu o bezbednosti saobraćaja. dozvoljena brzina u gradu je 50 km na sat.

ing

20.12.2019. 18:43

Ovo praktično znači da će autobusi i taksisti moći na autoputu da jure zaustavnom trakom 80km/h. Sjajna zamisao!

ne bas

21.12.2019. 14:52

@ing - Sva vozila u kojima putnici stoje moraju da voze maksimalno 50 na sat tako da se za buseve ne menja ograničenje

Buraz

20.12.2019. 20:17

To je u redu ali neka se autobusi toga pridržavaju. Lično sam bio svedok na potezu od franša ka hramu voze buseve u obe trake. Tako da ako su već to uradili da se kažnjavaju i vozači autobusa koj to nepoštuju

Aleksandra

21.12.2019. 15:38

A kuda će se kretati redovni saobraćaj? Jurija Gagarina i Omladinskih brigada su već sada potpuno neprohodne u špicu, a sa jednom trakom manje stajaće se u kolonama nedopustivo dugo! Neplanskom gradnjom, zapuštenom i nerazvijenom infrastrukturom koja ne prati razvoj i širenje grada doveli ste jedan moderni deo grada do kolapsa!