Najnovije vesti
Vesti Svet
Boing obustavlja proizvodnju modela 737 Maks

Boing obustavlja proizvodnju modela 737 Maks

Boing privremeno obustavlja proizvodnju serije 737 Maks, nakon što je Federalna uprava vazduhoplovstva (FAA) prošle sedmice rekla da neće odobriti povrtaka aviona u upotrebu pre 2020. godine.

Boing 737 Acefitt Foto: Acefitt / Wikipedia
Boing 737 Acefitt

Odluka, koju je prvo objavio Vol Strit Džurnal, usvojena je nakon što je američki odbor proizvođača aviona održao redovni dvodnevni sastanak u Čikagu, koji je počeo u nedelju. Maks, koji je bio Boingov najprodavaniji avion, bio je umešan u dve smrtne nesreće koje su odnele 346 života.

Više od 700 Maks mlaznjaka sada je prizemljeno širom sveta. Prvi put u 20. godina Boing je zaustavio proizvodnju 737 i taj potez mogao bi imati značajne posledice za američku ekonomiju. Boing je najveći američki izvoznik proizvodnje i obustava bi pogodila dobavljače širom zemlje, pogađajući već problematični proizvodni sektor u zemlji.

Pročitajte još

Obustava je već dovela do otkazivanja hiljada letova koje su zakazale aviokompanije koje su čekale nove avione ili kupile one koji su sada uzemljeni.

"Sijetl tajms" izvestio je u nedelju da odbor razmatra predlog najvišeg menadžmenta da se od januara privremeno isključi proizvodnja 737 u Rentonu, Vašingtonu. Osoba upoznata s tim slučajem rekla je za Reuters da je privremeno obustava verovatnija od smanjenja, ali potencijalno će trebati nekoliko sedmica pre nego što proizvodnja može biti zaustavljena.

Times je izvestio da Boing još uvek nema vremenski okvir za ponovno pokretanje proizvodnje, ali planira da preusmeri svojih 12.000 zaposlenih u Rentonu.

Iz Boing su rekli da ako ne dobiju odobrenje za početak isporuke pre kraja godine, da će biti primorani da nastave usporeno proizvodnju ili privremeno zatvore liniju Maksa, što bi moglo uticati na njen svetski lanac snabdevanja. U četvrtak je Boing odustao od cilja da dobije odobrenje ovog meseca da ukloni 737 Maks nakon što se njegov izvršni direktor Denis Milenburg susreo sa administratorom FAA Stiveom Diksonom.

Dikson je rekao da ima skoro desetak prekretnica koje moraju biti okončane pre nego što se Maks vrati u službu. Odobrenje nije verovatno barem do februara i moglo bi biti odloženo do marta, rekli su američki zvaničnici Reutersu prošle sedmice.

Dickson je rekao Milenburg, u imejl koju je FAA poslala zakonodavcima, da "Beingov fokus treba da bude na kvalitetu i blagovremenosti podataka koji se predaju u FAA".

Pojasnio je da zahtevi za sertifikaciju FAA-e moraju biti 100 odsto ispunjeni pre povratka u servis.

Being je prošlog meseca rekao da očekuje da će mu FAA omogućiti da nastavi 737 Maks isporuka u decembru.