Teraj to na Balkan: Nemci ne znaju šta da rade sa 350.000 dizelaša

Novosti online

03. 12. 2019. u 19:45

Nakon skandala sa Folksvagenom, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila

Терај то на Балкан: Немци не знају шта да раде са 350.000 дизелаша

Depositphotos

Berlin -- Nakon skandala sa Folksvagenom, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila.

To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila, prenosi DW.

"Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel, euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu, govori Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj.

PROČITAJTE JOŠ - Krševi neće lako do Srbije

Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine, sa 45.000 pređenih kilometara, gubi polovinu svoje vrednosti.

U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu naći svojeg kupca.

"Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko", priča jedan trgovac.

To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade. Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre Folksvagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142.000.

Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova.

Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.


B92.net

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Slavko

03.12.2019. 23:11

Pazi da ne uvezete to u Srbiju. Od kad imamo naseg Ministra Trivana, takvim stvarima je dosao kraj. Samo da ostane dosledan. Puna podrska ekologiji i Trivanu.

Ako to uvezu u Srbiju

04.12.2019. 11:51

@Slavko - spasićemo se... da se zamene ovi trovači koje sada vozimo.

zmau

03.12.2019. 23:50

Republika Srbija, ako je ozbiljna država, treba da naplati ozbiljnu carinu na uvoz ovih trovača, i da razmišlja da od tog novca treba da pokrije i buduće troškove upravljanja tim otpadom, a i da razmišlja i o troškovima koje će njenom zdravstvenom sistemu dugoročno da napravi spaljivanje nafte iz ovih automobila.Skrećem pažnju da je u poslednjih desetak godina u Srbiji broj registrovanih motornih vozila porastao za oko 30%, i da je problem sa trovanjem vazduha sve ozbiljnij.

Оп цврц

04.12.2019. 01:59

Возим дизелаша, норма 5, не пада ми на памет да га продам. Данас дизел сутра бензинци ће да буду дежурни кривци.

Vatro Marx

04.12.2019. 10:27

Balkan smatraju nesvrstanim i zato teraju otpad na Balkanu. Toje najveca greska zagadjenje atmosfere na Balkanu truje se i Europa upravo i zapad, bolest ne poznaje granice.

Roby

04.12.2019. 17:19

U Švajcarskoj dizelaši nisu zabranjeni i poznam puno ljudi koji su pokupovali ta vozila. Ne samo naši ljudi nego sve nacije. Puni šleperi auta voze za Švajcarsku. Peko posrednika se može kupiti auto po želji i oni uvezu, otjeraju na tehnički, registruju, dovezu auto na kući prag i predaju ključeve. Ili privatno kupiti i obaviti sav posao.

Posmatrač iz Nemačke

04.12.2019. 18:36

Znaju Nemci šta će sa starim dizelašima- ako kupe novi auto, npr. Fiat nudi premiju do 4000 evra, BMW do 5000, Opel do 4000 itd. Osim toga, mnogi su snizili cene kroz dodatne rabate tako da je prodaja novih automobila u Nemčkoj, i pored krize, ove godine povećana. A, fabrike koje otkupljuju krševe, ako ne mogu da ih prodaju izvoznicima na veliko koji specijalnim brodovima i do 3000 automobila odjednom šalju u Afruku! Ili na otpad. U Srbi se priča o zabrani uvoza kršina ali Afrika kupuje sve!