Teraj to na Balkan: Nemci ne znaju šta da rade sa 350.000 dizelaša
03. 12. 2019. u 19:45
Nakon skandala sa Folksvagenom, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila
To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila, prenosi DW.
"Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel, euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu, govori Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj.
PROČITAJTE JOŠ - Krševi neće lako do Srbije
Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine, sa 45.000 pređenih kilometara, gubi polovinu svoje vrednosti.
U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu naći svojeg kupca.
"Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko", priča jedan trgovac.
To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade. Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre Folksvagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142.000.
Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova.
Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.
B92.net
Slavko
03.12.2019. 23:11
Pazi da ne uvezete to u Srbiju. Od kad imamo naseg Ministra Trivana, takvim stvarima je dosao kraj. Samo da ostane dosledan. Puna podrska ekologiji i Trivanu.
@Slavko - spasićemo se... da se zamene ovi trovači koje sada vozimo.
Republika Srbija, ako je ozbiljna država, treba da naplati ozbiljnu carinu na uvoz ovih trovača, i da razmišlja da od tog novca treba da pokrije i buduće troškove upravljanja tim otpadom, a i da razmišlja i o troškovima koje će njenom zdravstvenom sistemu dugoročno da napravi spaljivanje nafte iz ovih automobila.Skrećem pažnju da je u poslednjih desetak godina u Srbiji broj registrovanih motornih vozila porastao za oko 30%, i da je problem sa trovanjem vazduha sve ozbiljnij.
Daj nemacka vozila da se resimo ova nasa koji ni busmani ne bi vozili!
Возим дизелаша, норма 5, не пада ми на памет да га продам. Данас дизел сутра бензинци ће да буду дежурни кривци.
Komentari (11)