Za učenike su vitezovi i Toplica Milan i Bosiljčić Ivan

Profesori istorije na času čuju da je "Jusein želeo da obnovi Rimsko carstvo", da je "Leonardo di Kaprio naslikao Monalizu", a revolucionar "Lav Troicki se borio protiv Staljina", jer mnogi mladi zbog oskudnog znanja brkaju istorijske i poznate ličnosti.
Za učenike su vitezovi i Toplica Milan i Bosiljčić Ivan
Foto: Pixabay
Pitao je profesor istorije učenike koliko je bilo svetskih ratova. "Jedan", odgovorio je učenik, a na potpitanje koji je to bio rat uzvratio: "Drugi svetski".
 
Kako piše "Politika", nije u pitanju anegdota, niti vic čiji je glavni junak nestašni Perica. Nastavnici istorije u osnovnim i srednjim školama ovakve "bisere" beleže na časovima.
 
Iz školskih klupa mnogi đaci izlaze sa oskudnim znanjem istorije. Ne spore to profesori i kažu da "gube bitku sa preobimnim gradivom". Najteže im je da "protrče" kroz plan i program za peti i šesti razred, jer đaci tada teško savladavaju i novu terminologiju.
 
"Osnovcima su mnogo teški termini sa kojima se prvi put sreću. Otuda brkaju termine iz biologije i istorije. U kontrolnom zadatku, na primer, navode da je Srbija bila prinuđena da prihvati umesto aneksije anesteziju Bosne i Hercegovine. Stećak je 'kad neko nešto stekne'", dočarava Marjan Mihajlović, profesor istorije u OŠ "Miroslav Antić" u Nišu.
 
On je tvorac sajta "Nastava istorije" koji već deset godina privlači pažnju istoričara zainteresovanih da čas obogate člancima, anegdotama, animacijama, filmovima... Njegovi đaci nedavno su izveli dramatizaciju Trećeg krstaškog rata na školskom času.
 
"Napravili su lutkarsko pozorište, sa ginjolima od čarapa i sami osmislili tekst na teme koje sam im zadao. Ali, ni tako kreativni časovi nisu dovoljni za sticanje bazičnog znanja. Trudim se da đake kroz istoriju vodim kao kroz zanimljivu priču. Malo toga zapamte, jer je gradivo preobimno. Od petog do osmog razreda iz reforme u reformu, gradiva sve više, nikako da se napravi ravnoteža između nastavnog programa, vremena za nove lekcije i utvrđivanje gradiva. Izađu iz osnovne škole da ne znaju elementarne pojmove, da je, recimo, islamska bogomolja – džamija", zapaža Mihajlović.
 
Već 15 godina, koliko radi u prosveti, piše đačke omaške sa časova provere znanja. 
 
"Rimsko carstvo je želeo da obnovi Jusein, po sprinteru Juseinu Boltu, umesto Justinijan. Umesto Lav Trocki, za Staljinovog protivnika kažu Lav Troicki. Leonardo da Vinči u đačkim odgovorima je Leonardo di Kaprio. Glavni istorijski likovi Kosovskog boja su Jugovići, pobratimi Miloša Obilića, Milan Toplica i Ivan Bosiljčić, umesto Kosančić", samo su pojedinosti iz zbirke u nastajanju koja svedoči da đaci često mešaju istorijske ličnosti sa poznatima iz sveta filma ili sporta.
 
"Što više radnog iskustva imam to više gledam da objasnim ključne stvari, da ne 'gušim' detaljima. Primera radi, ako radimo Nemanjiće, da znaju rodoslov, ko je kome šta i da znaju bar u kom veku se šta zbivalo, kojoj epohi pripadaju istorijske ličnosti i događaji", navodi sagovornik "Politike".
  • @Dragan

    24.11.2019 19:43
    HIstory
    Čoveče, ako imaš taj kanal uopšte pogledaj šta emituju. Program nema veze sa istorijom.
  • Nikola

    24.11.2019 18:23
    Nije problem u obimnom gradivu i nacinu na koji se ono izlaze deci. Ucila se istorija i pre. Nego su danasnja deca-debili. Moze to da se vezba i uci i kuci. Ali verovatno i kuci roditelji kazu da je 'Jusein hteo da obnovi Rimsko carstvo...' E to je strasno. Sta ima veze ko je bio otac Stefanu Prvovencanom, daj mu dve hiljade da ima za grad...
  • Nana

    24.11.2019 18:19
    @Djak
    A da se đaci i roditelji zapitaju zašto je to tako?!
    Ja sam kao dete samoinicijativno prepodne gledala Opstanak, oni danas bleje na društvenim mrežama. Mogu i tamo da nađu pametnih stvari, ali oni biraju površne i loše.
    Imaju mogućnosti da nauče sa svih strana, biraju da ne znaju. Mislim da je u pitanju svetski trend, namerno zaglupljivanje budućih naraštaja.
    Rasli smo bez interneta, ako si nesto hteo da saznaš morao si da čitaš, zamisli čuda! Danas im se sve prikazuje animirano i na sve moguće načine i opet su nezainteresovani.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija