"Misija Koridor 10 je ZAVRŠENA" Mihajlović pred sutrašnje otvaranje nove deonice autoputa od Niša do Bugarske
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović obišla je danas deonicu istočnog kraka Koridora 10, uverila se da je sve spremno za sutrašnje svečano otvaranje i poručila: "Misija Koridor 10 je završena".
- Mihajlović je, uoči otvaranja kojem će prisustvovati i predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Bugarske Bojko Borisov, obavila završnu kontrolu, obilazeći galeriju i tunel Bancarevo, gde je razgovarala sa izvođačima radova i predstavnicima Koridora Srbije.
- Sve je spremno za otvaranje Istočnog kraka Koridora 10 za saobraćaj i od Beograda do granice sa Bugarskom kod Dimitrovgrada stizaće se za nešto manje od tri sata - rekla je Mihajlović.
Istočni krak Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada je ukupne dužine 86,9 kilometra.
Deonice na istočnom kraku Koridora10 koje se puštaju u saobraćaj 9. novembra su deonice od Proseka do Crvene Reke, ukupne dužine 22,5 km: Prosek-Bancarevo 9,4 km, tunel Bancarevo oko 700 m, Bancarevo-Crvena Reka 12,4 km.
Puštanjem u saobraćaj istočnog kraka Koridora 10 biće završena izgradnja kompletnog drumskog Koridora 10 kroz Srbiju.
Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je: 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon - ukupne dužine 2,6 km), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i oko 780.000 tona asfalta.
Zatim tunel Bancarevo, koji se takođe pušta u saobraćaj, opremljen je najsavremenijim sistemima koji omogućavaju bezbedan saobraćaj, a svim tim sistemima upravljaju obučeni timovi iz jedinstvenog Tehničko-operativnog centra, koji se nalazi kod tunela Bancarerevo i iz kojeg se prati saobraćaj na još dva tunela na istočnom kraku - Sopot i Sarlah.
Ukupna vrednost izgradnje istočnog kraka Koridora 10 procenjuje se na oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledica izmene projekata.
Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važna i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku.
Ovaj autoput povezaće dva okruga, Nišavski i Pirotski, sa oko 450.000 ljudi, velike privredne centre u ovom delu Srbije, Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom Konstantin Veliki u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama u ovom delu Srbije, kao što je Stara planina.
Autoput je, pored povezivanja Srbije sa zemljama EU, važan i zbog veće bezbednosti u odnosu na magistralne puteve, kao i zbog očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.