Biznis
Napredak mogu da očekuju samo kompanije koje razvijaju nove poslovne modele

Napredak mogu da očekuju samo kompanije koje razvijaju nove poslovne modele

„Kada pitate rukovodioce kompanija ne samo u Srbiji, već i u svetu, koliko su im bitne inovacije, gotovo svi će reći da su visoko na njihovoj listi prioriteta. Ali kada ih pitamo zašto treba inovirati, na koji način i šta tačno - mali broj njih će moći da vam da precizan i jasan odgovor.“, napominje več na početku Dušan Vukanović, direktor za inovacije i razvoj poslovanja u Centru za tehnološko preduzetništvo i inovacije - ICT Hub.

konferencija inovacije Foto: Blic / Privatna arhiva
konferencija inovacije

Najveći događaj u regionu posvećen korporativnim inovacijama, koji ICT Hub orgainzuje po drugi put - Corporate Innovation Conference - održaće se 22. oktobra 2019. u prostoru Belexpocentra u Beogradu. Šta na temu potrage za novim poslovnim modelima imaju da kažu strani i domaći eksperti, publika će moći da čuje kroz globalne osvrte na oblast korporativnih inovacija, dok će poseban segment biti posvećen primerima kompanija koje uspešno inoviraju u Srbiji i okruženju i koje traže nove poslovne modele kao odgovor na sve veća očekivanja korisnika i promenljivo poslovno okruženje.

Pristupi koji donose poziciju lidera na tržištu

Kako naš sagovornik navodi, uspešne svetske kompanije su u proteklih nekoliko godina prepoznale značaj i važnost primene metodologija, alata i praksi koje dolaze iz sveta razvoja tehnoloških startapa. U trci da ostanu konkurentne na tržištima koja se ubrzano menjaju i sa ciljem da ispune očekivanja korisnika i ostvare željeni rast, velike kompanije su sada sve više agilne i lean u poslovanju, dok probleme svojih korisnika preciznije definišu koristeći customer-centric metodologije, kao što je design thinking.

Corporate Innovation Conference
Foto: Blic / Privatna arhiva
Corporate Innovation Conference

Prilagođavanje na menjajuće okuženje kroz inovaciju se više ne oslanja na digitalnu transformaciju i primenu novih tehnologija, jer su to sve stvari koje se u današnje vreme podrazumevaju i postale su deo nove poslovne realnosti, upravo zato što su u funkciji kreiranja proizvoda i usluga koji rešavaju realne probleme korisnika. Ne treba očekivati da se o kompanijama misli kao o inovativnim samo zato što koriste najnovija digitalna rešenja za komunikaciju sa korisnicima, skladištenje podataka ili zbog toga što koriste podatke i veštačku inteligenciju u donošenju odluka. ,,Ultimativnu konkurentsku prednost u današnje vreme, najuspešnije kompanije obezbeđuju time što nalaze nove poslovne modele, dok korisničko iskustvo stavljaju u centralni fokus.’’, zaključuje u razgovoru Vukanović.