I od recikliranih guma dobra zarada

0
95

Priboj/Prijepolje/Nova Varoš – Samo jedno preduzeće koje se bavi recikliranjem automobilskih guma zaradilo je za godinu dana blizu 700 miliona dinara, a dobar deo prihoda potiče i od državnih subvencija, jer Srbija daje stimulaciju od 20 dinara po kilogramu.

 U Srbiji se godišnje reciklira oko 53.000 tona guma – kaže, za “Novosti”, Filip Radović, direktor Agencije za zaštitu životne sredine. – Na osnovu programa koji smo sproveli 2013. i 2014, uz pomoć Kraljevine Norveške napravili smo softver koji nam omogućava da tačno odredimo koliko se guma godišnje pojavi na našem tržištu.

Radović objašnjava da se po sadašnjim pravilnicima, gume koje se uvoze nenamontirane na automobile “mere u tonama”, a gume na automobilima u komadima. Radi se na novom pravilniku koji će, najverovatnije, iskoristiti neki od sličnih dokumenata razvijenih zemalja zapada.

– To je bitno i zbog subvencija države, a Srbija daje jednu od najvećih stimulacija u regionu – kaže Radović. – Guma je veoma profitabilan materijal. Kada se reciklira, može da se iskoristi veoma lako za mnoge namene što opet donosi profit.

U Srbiji najviše preduzeća koje se bave recikliranjem guma ima na području Vojvodine. Ali, s obzirom na subvenciju države, zagarantovano tržište, lako se može očekivati da se ovaj biznis dodatno razvije na celoj teritoriji.

Ima i planova da se ojača mreža sakupljača, ne samo iskorišćenih automobilskih guma, već i drugih sirovina i to tako što bi se deo subvencija usmeravao i na preduzeća koja će se baviti prikupljanjem.

Cilj je da se sa divljih deponija, iz reka, potoka, šuma, uklone automobilske gume koje bi umesto da uništavaju životnu sredinu, donele zaradu.

AUTO-BATERIJE

Šta u Srbiji da rade zasada malobrojni vlasnici hibridnih i električnih automobila sa dotrajalim baterijama?

– Srbija nema pogon za preradu baterija iz tih automobila, ali postoji fond u koji se uplaćuju sredstva prilikom uvoza automobila koji je usklađen sa evropskom praksom takozvanim taksama namenjenim eksploatacionom veku automobila (Life Time Tax) – objašnjava Radović. – Tako da će i taj problem biti rešen u dogledno vreme.


Sandžak PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone

Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.