Moćni bager glodar 10 pregazio šine

B. Puzović

16. 09. 2019. u 13:46

Železničku Prugu Beograd - Bar kod Vreoca u ponedeljak prešle teške mašine za novi površinski kop Radljevo. Dolazak bagera preduslov da posle 40 godina konačno proradi dugo najavljivani ugljenokop

Моћни багер глодар 10 прегазио шине

Foto: B. Puzović

MOĆNI bager "glodar 10", težak 1.650 tona, prešao je u ponedeljak preko pruge Beograd - Bar, na svom putu ka novom površinskom kopu Radljevo, na području opštine Ub. Čelična grdosija zaputila se sa površinskog kopa Polje D Rudarskog basena "Kolubara" trasom dugom 24 kilometra, a na 24 kilometra dugom putu treba još da pređe Ibarsku magistralu i reku Kolubaru.

Uz to, trasa bagera ukršta se i sa lokalnim putem Veliki Crljeni - Vreoci - Lazarevac, industrijskim prugama termoelektrana "Kolubara" i "Nikola Tesla". Ibarsku magistralu preći će dvaput - starom trasom i novim delom, koji se gradi, a mašine očekuje i prolazak kroz splet dalekovoda, optičkih kablova... Kada sa pripadajućim samohodnim transporterom "bandvagenom tri" bude stigao na odredište, "glodar" će pre uključivanja u rad biti servisiran.

- Ovo je izuzetno važan dan za "Kolubaru" i EPS i Srbiju, koja ima nameru da stabilizuje, očuva i unapredi svoj elektroenergetski sistem, stoga narednih godina predstoji mnogo posla - kaže v. d. direktora EPS-a Milorad Grčić. - Transport bagera jedan je od pretposlednjih koraka ka otvaranju novog površinskog kopa Radljevo, koncipiranog još 1976. godine, ali je trebalo da prođu pune četiri decenije da se stvore ekonomski uslovi da taj projekat mi ostvarimo. Očekujemo da "glodar 10" na novom kopu počne da radi najkasnije 1. novembra.

Zbog prelaska bagera preko šina u blizini Vreoca, "Železnice Srbije" dale su dozvolu da pruga Beograd - Bar može da bude 72 sata zatvorena za saobraćaj. Takođe, od "Elektromreže Srbije" dobijena je saglasnost da mašine prođu ispod dalekovoda od 110 kilovolti.


- Novi površinski kop Radljevo, gde se bager "glodar" uputio, jedan je od najznačajnijih razvojnih planova EPS-a i očekujemo da eksploatacija uglja počne 2023. godine - najavio je ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić. - Radljevo raspolaže sa 450 miliona tona rezervi uglja, godišnje će proizvoditi oko sedam miliona tona lignita namenjenih Termoelektrani "Nikola Tesla" u Obrenovcu. Očekujemo uskoro da počnu aktivnosti za izgradnju nove termoelektrane u Kaleniću kod Uba, za šta imamo punu podršku predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kao i ugovor za nabavku dva sistema za površinske kopove, vredna 200 miliona evra.

MESEC PUTOVANjA

ROTORSKI bager "glodar 10", kreće se od četiri do šest metara u sekundi, osnovna je mašina kojom će se otkopavati jalovina, takozvana otkrivka. Za njegov bezbedan transport, ekipe Rudarskog basena "Kolubara" izgradiće trasu široku 30 metara i ukloniti sve objekte. Njegov transport do novog kopa trajaće oko mesec dana. Mašinci "Kolubare" ističu da bi, da je demontiran i prebačen u delovima, za njegovo ponovno sklapanje trebalo više od pola godine.



VOZOVI STOJE DO SREDE U 10.30

ZBOG prelaska bagera preko barske pruge, između Vreoca i Lazarevca železnički saobraćaj biće obustavljen do srede do 10.30. Putnici vozova koji saobraćaju između Topčidera i Bara autobusima će organizovano biti prevoženi od Lazarevca do Topčidera. U okviru tih vozova, neće biti vagona za prevoz automobila. I za putnike vozova na relacijama Beograd/Centar - Užice - Beograd/Centar i Beograd - Centar - Prijepolje/Teretna - Beograd/Centar, biće organizovan autobuski prevoz između železničkih stanica Beograd/Centar i Lazarevac, odnosno Beograd/Centar i Valjevo.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije