I poklon gradi auto-put mira

Z. Radović

12. 09. 2019. u 08:02

Ugovor o finansiranju prve deonice koridora Niš - Priština biće potpisan danas u Beogradu. Evropska investiciona banka daje 40 miliona evra, a pozajmljuje 100 miliona

И поклон гради ауто-пут мира

IZGRADNjU prve deonice Auto-puta mira od Niša do Pločnika delom će finansirati Evropska investiciona banka. Procenjeno je da će radovi koštati oko 240 miliona evra, a ugovor o poklonu od 40 miliona danas će potpisati potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović i Migel Morgado, direktor EIB sektora za Italiju, Maltu, Sloveniju, Hrvatsku i Zapadni Balkan. Za ostatak koridora ka Prištini naša zemlja će od iste banke uzeti kredit od 100 miliona evra. Procenjuje se da ćemo još oko 100 miliona evra morati da pozajmimo od Evropske banke za obnovu i razvoj da bi kompletirali izgradnju prve deonice.

Osim saobraćajnog čvora za istočni i južni krak Koridora 10, Niš će biti veza i sa novim auto-putem ka Prištini. Ova saobraćajnica nadovezaće se na postojeću petlju Merošina na auto-putu E 75 južno od Niša, dok se završava u zoni administrativnog prelaza Merdare. Predviđena je izgradnja još sedam petlji Merošina istok, Prokuplje istok i Prokuplje zapad, Bjeloljin, Kuršumlija, Rudare i Merdare.

Koridor se do Prokuplja pruža po ravničarskom i blago brdovitom terenu, uz projektovanu brzinu od 130 kilometara na čas, osim u zoni Prokuplja gde zaobilazi naselje sa severne strane i ulazi u izrazito brdoviti teren, sa projektovanom brzinom od 100 kilometara na čas. Od Prokuplja do Kuršumlije će vozači moći da razviju maksimalnu brzinu, sve do prevoja Merdare, gde će opet morati da uspore.

Trasa planiranog auto-puta se na prvih 5,5 kilometara poklapa sa postojećim regionalnim putem, uz neophodno proširenje, tako što će se graditi nova leva traka. Posle petlje Merošina istok Koridor napušta trasu postojećeg državnog puta i prostire se paralelno sa njim sa severne strane na udaljenosti između 250 i 1.600 metara. Dalje bi trasa trebalo da ide obilaznicom oko Prokuplja, koja bi tek trebalo da bude izgrađena. Po izlasku iz tunela u severozapadnom delu Prokuplja, Koridor se vraća u dolinu reke Toplice sve do Pločnika, gde se završava prvi sektor auto-puta Niš - Priština.

U drugom sektoru, posle Pločnika nalaze se tri planirane petlje. U Kuršumliji će biti veza sa naseljem Brzeće i Kopaonikom, a u Rudaru isključenje za Prolom banju, Đavolju varoš i Radan planinu. Poslednja petlja će biti u neposrednoj blizini administrativnog prelaza.


RADOVI DOGODINE

DUŽINA auto-puta od Niša do administrativne granice kod Merdara, koji će graditi Srbija je 77 kilometara, a ukupna dužina buduće saobraćajnice Niš - Merdare - Priština - Tirana - Drač je 384 kilometra. Radovi na delu od Niša do Pločnika, u dužini od 38 kilometara bi trebalo da počnu sledeće godine. Da bi auto-put bio kompletan u izgradnju treba da se uključi i "kosovska strana" i izgradi 22 kilometra od Merdara do Prištine i tako poveže ovu deonicu sa Dračem.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Nebojša

12.09.2019. 08:23

Autoput mira, koješta! Najveća je ludost graditi put za Albance i koridor za mogući oružani upad Albanaca i NATO snaga na teritoriju Srbije. Po čijem nalogu treba Srbija dodatno da se zadužuje zbog ovog projekta koji je od strateškog vojnog interesa isključivo za zapadnu vojnu alijansu?.

Miki

12.09.2019. 08:28

A kada će doći neki poklon da izgradi bar kilometar Bg-metroa pa da ljudi lakše idu na posao?

Vesko

12.09.2019. 11:27

@Miki - Vi Beograđani mislite samo sebi, pa nije Srbija Beograd, i na jugu trebaju putevi, sva ulaganja idu u Bg, pa nebih vam ništa napravio, dosta vam je

muko moja

12.09.2019. 08:41

Mislim da se kod nas grade najskuplji auto putevi na svetu. A o kreditima da ne govorimo.

Aleksandar PP

12.09.2019. 09:07

Vec su ga krstili i dali ime: auto-put mira. A zasto ne: Cara Lazara, Milosa Obilica...ma ne, najbolja varijanta "Bratstva i jedinstva".

Rale

12.09.2019. 11:26

@Sasa - Drugoj drzavi? Koja je to druga drzava? Sto se mene tice to je nasa juzna pokrajina koja je trenutno okupirana.

mikk

12.09.2019. 12:17

@Sasa - ne shvatam vaše komentare, nit srbija naplaćuje putarine unutar KiM, već to rade albanci i tako plaćaju politiku velike albanije.Niti ova vlada gradi put po KiM, pokrajini. Nego do same administrativne granice, haha što ipak znači da smo saznali gde je administrativna granica.

Vigo

12.09.2019. 09:56

Ova trasa puta je jako losa iz strateskih razloga za nasu zemlju. Bolje da je autoput ulazio na Severno Kosovo gde su Srbi vecina pa bi se tako povezali sa nasim narodom i ojacali nase prisustvo. Ovako se samo cini usluga Albancima i Nemcima koji nemaju prijateljske namere prema nama. Autoput je trebao da ide trasom od moravskog koridora preko Krusevca, Aleksandrovca i Brusa pa istocnim obodom Kopaonika na Sever Kosova preko Mitrovice prema Pristini.

Бојан

12.09.2019. 11:26

Eno im Jadranska magistrala pa neka putuju na Zapad. Smucila mi se vise ovakva Srbija.

Zoran

12.09.2019. 12:25

Ogroman broj Albanaca zivi na zapadu, oni koji zive u Njemackoj i Austriji putovace preko Srbije. U buduce ce taj broj zbog lose ekonomske situacije i dalje da raste. Zasto drzava Srbija da ne zaradjuje od putarine? Ako ne priznajemo Kosovo, onda su svi Kosovari sa srpskim pasosom gradjani Srbiji sa istim pravima. Da druge drzave zaradjuju milione i pune budzet? Podrzavam gradnju.

Marko

08.02.2020. 00:59

Kad su rimljani pravili puteve po svojim provincijama lokano stanovnistvo je mislilo da je to za njihov boljitak. Razmislite malo, auto put je potreban svetskim silama i mocnicima i njihove banke ih finansiraju. Tu mora biti i gotovo a niko ne pita tamo neke srbe ili albance, oni to grade prvenstveno za svoje potrebe i ciljeve.