Najnovije vesti
Vesti Beograd
Vesić: Beograd će dobiti DVE LINIJE METROA DO 2026. godine

Vesić: Beograd će dobiti DVE LINIJE METROA DO 2026. godine

Metro se ovde obećava od 1971. godine, mi smo prvi put došli u situaciju da za godinu dana možemo da počnemo sa izgradnjom, rekao je, između ostalog, u razgovoru za “Telegraf” zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
vesić metro kombo Foto: Blic / RAS Srbija
vesić metro kombo

- Kinezi kažu da mogu da izrade 30 kilometara za pet godina. Naš metro će imati prve dve linije oko 42 kilometra. Zajedno sa Kinezima ćemo raditi na tome, ali činjenica da ćemo početi radove je već istorijska. Beograd će u narednih šest ili sedam godina dobiti prve dve linije metroa i bitno rasteretiti saobraćaj u gradu, omogućiti da se oko 25 odsto saobraćaja spusti ispod zemlje i da Beograd postane pravi velegrad - tvrdi Vesić i dodaje da se u međuvremenu radi na razvoju BG voza do Mladenovca, Lazarevca, Barajeva, Surčina...

Kao što ste najavili, 1. septembra pušteni su u saobraćaj Trg republike i Karađorđeva ulica, završena je rekonstrukcija Topličinog venca pre roka.

Trg republike
Foto: Grad Beograd / Promo
Trg republike

- Kao što smo i obećali, a više puta je to tokom leta najavljivano, pušteni su za saobraćaj Trg republike i Karađorđeva ulica, kao i tri velike raskrsnice na potezu četiri bulevara koja se rekonstruišu: raskrsnica Starine Novaka, sa Takovskom i raskrsnica sa Bulevarom despota Stefana, koje su rađene tokom leta. Na taj način smo uradili ogroman posao, kako bi beogradski saobraćaj bio rasterećeniji u septembru. Svako ko koristi automobil može da vam kaže da su sada manje gužve nego u junu. Naravno, Beograd je veliki grad i u Beogradu će uvek biti saobraćajnih gužvi, kao i u svakoj metropoli.

Deo javnosti kritikuje radove na Trgu republike, sada kada su radovi završeni, govore da nema zelenila, nema cveća, grub je kamen, ometa prolazak automobila i biciklista. Kako odgovarate na to?

- To su ljudi sa društvenih mreža, uglavnom neznalice, koje ne rade ništa u životu, po ceo dan sede u kafićima i jedino što znaju jeste da pljuju šta god se dobro uradi. To su vam oni isti što im ne valja Trg republike, a onda odu na Veliki Plac u Briselu, koji je inače mnogo veći od našeg Trga, nema nijedno drvo i prave selfi i to im je mnogo lepo. Ili odu na Trafalgar skver u Londonu, koji isto nema nijedno drvo i veći je od našeg Trga, isto im je lep, ali im ne valja ništa naše. Tako su napadali i fontanu na Slaviji, pa onda odu u Barselonu i slikaju kod fontane, šalju slike i to im je super. Meni je važno da se građanima sviđa Trg republike. Inače, danas sam imao sastanak sa ugostitljima koji rade tu, oni su mi rekli da im je od 1. septembra, kako je Trg otvoren, promet porastao u proseku oko 30 odsto u svim njihovim kafićima i restoranima, uveče i preko 50 odsto.

Pojavila se informacija da će Grad Beograd platiti skoro 34 miliona dinara više za uređenje Trga republike austrijskoj firmi “Štrabag”. Zbog čega?

Radovi na Trgu republike
Foto: Beoinfo / Promo
Radovi na Trgu republike

- Hoće, naravno, zato što je to po ugovoru. Tamo gde su se pojavili dodatni radovi koji nisu bili predviđeni, po ugovoru zna se kako se to plaća. Ali, meni je zanimljivo da su tu priču plasirali oni koji su, dok su bili na vlasti pre nas, kada je Most na Adi rađen, platili 14,6 miliona evra da bi se brže završio most. Znači, prvo su dali komotni rok, a onda platili da bi se most završio pre roka i pustio u saobraćaj usred kampanje. Onda, kada je Đilasu trebalo 2012. godine. A ukupno su 39 miliona evra za dodatne radove za most. I niko ih za to ne pita, jer su se pojavili dodatni radovi i tada je lepo bilo platiti 39 miliona za dodatne radove i isplatiti izvođaču još 14,6 miliona zato što je pustio most pre roka. Sve to kad saberete izađe preko 50 miliona evra.

Kada će kompletna rekonstrukcija ova četiri bulevara biti završena?

- Što se tiče četiri bulevara, ono što mogu ekskluzivno da vam kažem, jeste da će u nedelju, 15. septembra, biti pušten deo između ulica Starine Novaka i Takovske, tako da će od ponedeljka ta ulica potpuno normalno funkcionisati. Imali smo problem sa rekonstrukcijom Ulice 27. marta, od Ruzveltove do Starine Novaka, jer podzemne instalacije nisu bile dobro ucrtane. Izvođači nama garantuju prve dane oktobra, mi mislimo da ćemo uspeti da ih nateramo da završe do kraja septembra i očekujemo da eventualno neki prvi dan oktobra taj deo bude pušten u saobraćaj, čime će čitav deo od Ruzveltove do Takovske biti rekonstruisan i to su već dva od četiri bulevara.

Kada govorimo o saobraćaju, znamo da rekonstrukcija mostova nije u nadležnosti Grada. Da li na bilo koji način možete da pomognete oko rekonstrukcije Pančevačkog mosta, s obzirom na to da situacija nije nimalo bezazlena?

"Pančevac" u očajnom stanju
Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija
"Pančevac" u očajnom stanju

- Neki jesu, neki nisu. Brankov most jeste u našoj nadležnosti, i mi smo ga rekonstruisali. Savski most tj. stari tramvajski koji ćemo uklanjati i praviti novi takođe jeste u našoj nadležnosti. Pančevacki nije, kao što nije ni Gazela. Činjenica je da je Pančevački most u lošem stanju i meni bi bilo najlakše da vam kažem kako to nije u našoj nadležnosti, već “Puteva Srbije”, pitajte njih. To ne bi bilo korektno. Oni su do sada rekonstruisali taj most u zadnjih desetak godina ne znam ni ja koliko puta. Međutim, potpuna rekonstrukcija mosta nije moguća dok se odvija saobraćaj na njemu. Mi završavamo projekat za most koji će se raditi na Adi Huji, radovi će početi 2021. godine. Kada njega napravimo to će biti alternativa Pančevačkom mostu. Tog časa ćemo potpuno zatvoriti saobraćaj i usmeriti ga na most kod Ade Huje, da bi Republika uradila detaljnu i kompletnu rekonstrukciju tog mosta. Ali, bez alternative to ne možemo da uradimo.

Izgradnja sportskog objekta na Košutnjaku izazvala je osudu dela javnosti, zbog seče drveća. Ima li rešenja za takve situacije kada je neizbežno seći?

- Naravno da ima rešenja, samo bih molio da se takve situacije ne politizuju. Mislim da investitori i oni koji grade treba da obaveštavaju više građane o tome šta će raditi, ali mislim da u Beogradu sada ima više zelenila više nego pre pet godina. Pre pet godina je bilo 14,1 odsto, sada 15. Prema tome, to je tako i mislim da je to neosporna činjenica i činjenica da se to dešava. Neki put, kada se gradi, morate da posečete i neko drvo koje je zdravo, jer je smetnja u daljem razvoju grada. Mi imamo obavezu kao Grad, gde god posečemo jedno drvo, na drugoj strani zasadimo tri nova.

Kada pominjemo izradnju novih objekata, šta se dešava sa izgradnjom nove autobuske stanice u bloku 42?

Privremena autobuska stanica
Foto: Aleksandar Slavković / RAS Srbija
Privremena autobuska stanica

- Plan je da se do kraja godine uradi kompletan stanični plato, da bude betoniran i da se urade svi radovi do kote 0, odnosno izlaska iz zemlje. A, tokom sledeće godine će biti izgrađena autobuska stanica, zajedno sa pratećim objektima i ona bi do kraja sledeće godine trebalo da bude završena. Građani moraju znati da stanicu ne gradi Grad već preduzeće “BAS” i ono je bilo vlasnik one prethodne. Grad je samo dao zemljište i bićemo suvlasnici u delu poslovnog prostora na novoj stanici, ali se stanica gradi od novca koji je obezbedilo preduzeće “BAS”.

Da razbijemo svaku sumnju, da li je budžet Grada likvidan, s obzirom daje Vlada Srbije iz budžetskih rezervi uplatila 220 miliona dinara Gradu?

- Vlada Srbije često Gradu uplaćuje novac, jer imamo projekte koji nisu samo lokalnog već i od nacionalnog značaja. Zapanjen sam da vi imate jednu grupu ljudi koja jedva čeka da Gradu oduzme pare. Naš budžet je ove godine 1,134 miliona evra, znači največi u istoriji Beograda. Ove godine su nas već napali zašto smo uzeli 220 miliona. Zato što Vlada finansira izgradnju Doma zdravlja u Borči, a valjda ljudi tamo treba da imaju DZ.

Vesić na Danu komunalnih preduzeća
Foto: Beoinfo / Promo
Vesić na Danu komunalnih preduzeća

Kritičari kažu da sve što radite u poslednjem periodu radite zbog predizborne kampanje, s obzirom da nas sledeće godine čekaju izbori za skupštine gradskih opština.

- Ti kritičari koji to kažu ništa u životu nisu uradili, projektuju sebe i misle da je sve vezano za kampanju. Ko god prati moje aktvnosti, mogao je da vidi da sam radio svaki dan. I danas i juče i tako će biti i za dva meseca, dokle god budem mogao. Što se mene tiče, meni je kampanja svaki dan i to je razlika između mene i njih - zaključio je Vesić razgovor za "Telegraf".