AUTO-PUT MILOŠ VELIKI PRAZNI KAFANE NA IBARSKOJ: Preduzetnici kukaju zbog malog prometa
Foto: Zorana Jevtić, Predsedništvo Srbije

KURIR NA LICU MESTA: ČUVENA MAGISTRALA POSLE OTVARANJA KORIDORA 11

AUTO-PUT MILOŠ VELIKI PRAZNI KAFANE NA IBARSKOJ: Preduzetnici kukaju zbog malog prometa

Društvo -

Prazno: Otvaranje auto-puta od Obrenovca do Čačka smanjilo promet u restoranima i prodavnicama na nekada vrlo prometnoj saobraćajnici do 50 odsto, vlasnici najavljuju otpuštanje radnika

Staru izreku dok jednom ne smrkne drugom ne svane bukvalno su na svojoj koži osetili trgovci i vlasnici čuvenih nezaobilaznih kafana na Ibarskoj magistrali, čiji posao je posle otvaranja auto-puta Miloš Velikiu ozbiljnoj krizi.

Prvih dana po otvaranju te deonice, kako za Kurir kažu radnici, promet im se sunovratio i do 50 odsto, ali je naplata putarina od 1. septembra neke vozače putničkih vozila i kamiondžije naterala da se opet klackaju starom dobrom Ibarskom magistralom.

foto: Zorana Jevtić

U nebranom grožđu

- Dva-tri dana nakon otvaranja auto-puta Miloš Velikipromet je osetno opao. Nismo to očekivali, pa smo se našli u nebranom grožđu. Živeli smo od tranzita jer ovde meštana nema. Radi nas sedmoro, četiri člana porodice i još tri radnika. Krenule su mere štednje, a to znači da ćemo otpuštati zaposlene i smanjiti asortiman proizvoda. Nismo samo mi u problemu, svi se žale, ali ne možemo ništa da promenimo - očajan je Milorad Petrović, vlasnik jednog marketa u Meljaku.

Nekoliko stotina metara dalje, od radnice u jednom od najpoznatijih restorana na Ibarskoj saznajemo da je prvih dana po otvaranju auto-puta Ibarska magistrala bila pusta. Dok nam prenosi situaciju, u razgovor se ubacuje upravo pristigli pevač i vlasnik restorana Andrija Era Ojdanić.

foto: Zorana Jevtić

- Dok se nije plaćao auto-put „Miloš Veliki“, bilo je 50 odsto manje vozila na Ibarskoj, a otkako se plaća, povećan je saobraćaj - kaže Ojdanić, ali se ne žali na promet u restoranu. - Kod mene je promet uvek isti, odnosno mali je svima, pa i meni. Kad je otvoren auto-put, prvi sam išao da se provozam do Bariča i osetio sam se kao da sam negde u Evropi, kad odjednom vidim tablu Preljina-Čačak - kroz šalu ističe Ojdanić.

Iako se ugostitelji i trgovci žele da je mušterija duplo manje, to se ne bi reklo po samom broju kamiona koje je ekipa Kurira srela na putu. U pojedinim trenucima u koloni bi se našlo i po nekoliko teretnjaka. - Ima posla, ali nije kao što je bilo. Ima kamiondžija i sad, ali dosta manje nego ranije. Kod nas je tranzit činio 90 odsto posla, a ostatak su bili lokalci. Prepolovio se broj gostiju, ali pokušaćemo da preživimo. Probaćemo da se preorijentišemo na lokalnog gosta - jada se Blagoje Nikolić, konobar u jednom restoranu na ulazu u Stepojevac.

Nema gostiju... Jedna od kafana na  Ibarskoj magistrali
Nema gostiju... Jedna od kafana na Ibarskoj magistralifoto: Zorana Jevtić

Manje prenoćišta

Osim u restoranima, manje je gostiju i na konaku. - Imamo i sobe za prenoćište u kojima odsedaju ljudi kad idu na more, ali sad je 30 odsto manje noćenja. Ranije je dosta Rusa i Poljaka kod nas konačilo, a sad ukucaju navigaciju i odlaze auto-putem - objašnjava Nikolić.

Od Stepojevca prema Lazarevcu zaustavljamo se ispred radnje u kojoj se prodaju plastika, stočna hrana, a i predmeti od gvožđa. - Kod nas kupuju meštani. Nismo zasnivali posao na tranzitu, pa nam je promet opao svega tri do pet odsto iako je saobraćaja manje do 70 procenata. Ranije se dešavalo da po 10 minuta kolima ne mogu da pređem magistralu da bih otišao kući gore u brdu, a sad prolazim ko od šale - iskren je Miodrag Vasiljević, koji ćerki i zetu pomaže u radnji.

Između Lajkovca i Čačka

AUTO-PUT IM ZAPRŽIO ČORBU

foto: Tanjug/Zoran Žestić

Miloš Veliki je zapržio čorbu svim restoranima na Ibarskoj magistrali, a najviše ga proklinju oni između Lajkovca i Čačka. - Veliki broj putnika iz pravca Beograda kod Lajkovca se uključuje na auto-put. Od Lajkovca do Ljiga i dalje do Čačka sve kafane su zamrle, osim onih na Rudniku. Dosta će ljudi ostati bez posla. Ljudi su živeli od Ibarske. Sad na putu možete kolo da igrate. Imamo 50 odsto manje prometa. Kod nas nisu svraćale kamiondžije, već turisti i putnici. Ne znamo šta ćemo raditi - žali se Goran Stevanović, vlasnik jednog restorana u Ćelijama.

Pumpadžije NA PUMPAMA NE KUKAJU

foto: Zorana Jevtić

Ako i nemaju para za ručak i piće u restoranu ili potrepštine u prodavnicama, za benzin svim vozačima mora da preostane novca. Zato se na pumpama ne žale, ali kažu da je bilo gusto dok se putarina na auto-putu nije naplaćivala. - Tada je promet bio manji 20 do 30 odsto. Imali smo jedan kamion dnevno, ali sad su se vratili. Manje ih je nego ranije, ali nije toliko koliko smo očekivali. Jedni se žale da im je skupa putarina, a drugima smeta izlaz kod Obrenovca - priča Aleksandar Jakovljević, radnik na pumpi u Čibutkovici.

Ima i zadovoljnih prodavaca KAMIONDŽIJE SVRAĆAJU

foto: Zorana Jevtić

Iako su retki, ima i onih preduzetnika na Ibarskoj kojima otvaranje auto-puta nije mnogo naudilo. - Dok se auto-put Miloš Velikinije naplaćivao, magistrala je bila pusta, nije bilo žive duše. Ali sad su se vratili putnici. Ko nema para, ide magistralom. Imamo veliki parking, pa kamiondžije svraćaju. Možda je malo pao promet, ali to je zanemarljivo - ističe Slađana Ćosić, radnica u jednoj trgovini u Čibutkovici.

Kurir.rs/Slavica Tomčić Foto:

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track