Direktna avio-linija između Srbije i Kine samo uz subvencije ili čarter letove

Očekivanja da se između Beograda i Pekinga uspostavi direktna avio-linija nisu realna i izvodljiva bez subvencionisanja od strane države ili uvođenja čarter letova za potrebe kineskih turista, smatra domaća stručna javnost.
Direktna avio-linija između Srbije i Kine samo uz subvencije ili čarter letove
Foto: Pixabay
Ova ideja je pre nekoliko dana spomenuta kada se predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastao sa potpredsednicom Kineske narodne političke konsultativne konferencije Li Bin.
 
Avoi-linija Beograd-Peking, preko Praga, funkcionisala je od 15. septembra 2017. do 26. novembra 2018. godine dva puta sedmično. Prevoznik je bila kineska kompanija "Hajnan erlajnz", čiji su predstavnici odluku o uspostavljanju ove avio-linije doneli na molbu srpskih vlasti. U jednom trenutku se čak i razmatrala mogućnost direktne linije, ali je, eventualno, ukinuta i linija preko Praga.
 
Iako kineska kompanija nijednom nije iznela podatke o rentabilnosti ove avio-linije, spekuliše se da je ona ukinuta zbog malog broja putnika. Prema dostupnim podacima, zna se da u početnoj fazi broj putnika nije prelazio broj od 30 ljudi po letu, a kasnije se ta brojka popela na 100, ali je samo 50-ak njih produžavalo let dalje ka Pekingu, dok su ostali ostajali u Pragu ili nastavljali put ka drugim destinacijama. S obzirom na to da je kapacitet aviona 292 mesta, a da čak ni polovina nije mogla da bude popunjena, vrlo je verovatno da su Kinezi odlučili da ukinu liniju, koja im nije donela profit, piše Danas. 
 
Upravo ta činjenica izaziva skepsu u stručnoj javnosti, koja smatra da se uslovi nisu mogli tako drastično promeniti svega 10 meseci kasnije.
 
"Tačno je da je linija Beograd-Peking preko Praga ukinuta zbog nedovoljnog broja putnika. Jedan od razloga jeste presedanje. U ovom trenutku nemamo dovoljno podataka iz kojih bismo mogli zaključiti da li bi se direktna linija isplatila ili ne. Međutim, ono što bi definitivno moglo da se ostvari je uvođenje čarter letova u saradnji sa 'Er Srbijom' koji bi prevozili kineske turiste do Beograda", kaže za Danas Petar Vojinović, glavni urednik portala o vazduhoplovstvu Tango Six.
 
Ekspert za strane investicije Mahmud Buštalija kaže za Danas da je legitimno što predsednik Srbije ima želje, ali da je između onoga što se očekuje i onoga što je realno, velika razlika.
 
"Ne vidim zbog čega bi Kinezi ponovo pokretali liniju, koja nije bila rentabilna. Jedan od razloga što su oni liniju od Praga produžili do Pekinga je bio taj što se taj avion dugo zadržavao na aerodromu u glavnom gradu Češke, odnosno dolaziio bi ujutro, a leteo za Kinu uveče. Tako dugačak boravak na aerodromu bio je skup za kinesku avio-kompaniju te se, iz tih raloga, odlučila da leti za Beograd, kako bi avion što manje vremena provodio na pisti. Međutim, pojavio se problem nedovoljne popunjenosti kapaciteta. Do Pekinga je letelo maksimalno pedesetak putnika, a da bi linija bila rentabilna potrebno je da bude popunjena bar polovina od ukupno 292 mesta u avionu. Ne vidim da bi taj broj putnika sada bio veći", objašnjava Buštalija. 
 
On dodaje da se ne može očekivati da do dogovora po tom pitanju dođe iz političkih razloga i da je jedino što bi moglo da dovede do ponovnog otvaranja avio-linije na relaciji Beograd-Peking je da država Srbije subvencioniše istu i da tako motiviše kineskog prevoznika.
 
U Ministarstvu saobraćaja kažu za Danas da postoje razlozi da se ova linija ponovo uvede "s obzirom na aktuelnu privrednu saradnju dve zemlje i povećanje broja kineskih turista u Srbiji".
 
Iako u nadležnom ministarstvu tvrde da, za sada, nije bilo zahteva za subvencionisanje, kažu i da se linije u javnom interesu subvencionišu u skladu sa zakonom.                               
  • Zainteresovan

    04.09.2019 22:05
    Da mi guza vidi puta
    1. Ne videh nigde cenu karte.

    2. Čemu veliki avion, kada može i mali? Ako nemaju, neka iznajme, to je uobičajeno.
    Imamo neku potrebu da se pokazujemo uvek sa giga i mega?

    3. Izraelci doleću svake nedelje iz Tel Aviva u Beograd, jednom nedeljno sa avionom u šoping. Haraju beogradske šoping centre. Avion uvek pun.
    Kupuju čak i voće i povrće na pijaci. Kažu da im se isplati ta avionska karta.

    4. Neki moćnik je u Srbiji NAREDIO zadržavanje svih pošiljki iz Kine sa najmanje 60 dana boravka na aerodromu Beograd i srpskoj Carini. Kako bi sprečio naš narod da kupuje.
    Po toj logici, bude li manjeg aviona i jeftinije karte, Srbima će se više isplatiti da odu sami u Kinu, nego da se zahebavaju sa srpskom Poštom i Carinom.
    A ko zna, možda počnu odlaziti kao gastarbajteri u Kinu, da predaju engleski jezik, jer to već rade preko interneta?

    Deder, koja je cena karte?
  • Hm...

    04.09.2019 21:44
    Treba uvestio liniju zbog 5.000 Kineza koji ce da rade u rudniku Bor, naravno koji su Kinezi kupili...Pa kad dodju, dati im smestaj i sve uslove, i za par godina eto 50.000 novih drzavljana ove zemlje...
  • Bjeli

    04.09.2019 20:55
    Dokle?
    Broj kineza koji dolaze direktno u BGD? Ili nasih ljudi koji idu u Peking? Moze direktna linija ali max 4x godisnje!
    Glupi SNS marketing, i obecanja, sve ce oni da uvedu i poboljsaju, a realne stvari propadaju pred nosom!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija