Mihajlović: Putnici se vraćaju vozu, na pojedinim linijama povećanje i do 60 odsto

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila je danas da je vrednost investicija u železničku infrastrukturu oko pet milijardi evra i istakla da se putnici vraćaju vozu kao prevoznom sredstvu, a sledeći cilj je da Srbija iskoristi svoj tranzitni položaj za prevoz tereta.
Mihajlović: Putnici se vraćaju vozu, na pojedinim linijama povećanje i do 60 odsto
Foto: 021.rs
Mihajlović, koja je danas imala sastanak sa direktorima železničkih preduzeća, rekla je da se, u odnosu na 2012. i 2013, kad se srpskim prugama išlo 20 do 40 kilometara na sat, i ni dinar nije ulagan u obnovu pruga, danas polako menja slika o železnici.
 
"Od 2014. godine mi smo zasukali rukave jer je za nas železnica jednako važna kao i autoputevi koje gradimo. Pored toga što gradimo brzu prugu Beograd-Budimpešta i rekonstruišemo barsku prugu, ulažemo i u regionalne pruge. U 2018, 2019. i 2020. godini ukupno će biti rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga", rekla je Mihajlović.
 
Zahvaljujući urađenim rekonstrukcijama, dodala je ona, vozovi danas od Beograda do Valjeva, od Beograda do Vršca ili od Šapca do Zvornika idu u proseku između 80 i 110 kilometara na sat i na pojedinim linijama ima i do 60 odsto više putnika.
 
"To pokazuje da ljudi žele da se voze vozom, ali vozom koji će biti moderan, sređen i jednako brz kao i autobus", rekla je Mihajlović i dodala da je podjednako bitno i da u prevozu tereta Srbija postane nezaobilazna ruta.
 
V.d. generalni direktor "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić rekao je da su regionalne pruge bile u veoma lošem stanju, jer u njih nije ulagano i po 50 ili 100 godina, i da je plan da se u periodu od 2018. do 2020. rekonstruiše oko 800 kilometara pruga u šta će biti uloženo oko 330 miliona evra.
 
Kaže da je prošle obnovljeno 280 kilometara regionalnih pruga, dok će ove godine biti rekonstruisano 270 kilometara i 2020. godine biće obnovljeno 250 kilometara.
 
V.d. generalnog direktora preduzeća "Srbija voz" Jugoslav Jović rekao je da je od 2015. nabavljena 21 elektromotorna garnitura Štadler vozova i 27 ruskih dizel motornih vozova.
 
"Time smo dopunili vozni park koji nam je nedostajao i sve je to uticalo da imamo veći broj putnika na određenim linijima i da u pružimo mnogo bolju prevoznu uslugu", rekao je Jović.
 
Među najboljim linijama Jović je izdvojio iz Beograda prema Vršcu, Užicu i Valjevu, dodajući da se broj putnika prema Valjevu povećao za 60 odsto, i da su na toj ruti konkurentni u odnosu na autobuski prevoz i po vremenu i po ceni karte.
 
"Vršac ima ketering u vozu, što je nova usluga, kao i mobilne terlminale za prodaju karta, što je, takodje, nova usluga, a tu uslugu ćemo proširiti na sva vozna sredstva", istakao je Jović.
  • Novica

    03.09.2019 18:09
    Ajde nije te davno bilo da lozis ovaj slepi i gluvi narod!
  • Vokvođanin

    03.09.2019 14:54
    Voz
    Da li znate da u novim vozovima, umesto hlađenja radi grejanje
    Da li znate da su u svakom vozu otvoreni prenji paneli sa instalacijom, ispred putnika?
    Da li znatr da od Novog Sada do Subotice viz ide skoro TRI sata?

    Da li znate da u EU (ne govorim o brzim železnicama) van TGV i sl. vozovi prelaze 90km za 20 min. za istu cenu karte kao i kod nas?

  • Sava

    03.09.2019 13:51
    I taman dok sve to naprave, bice prazni i putevi i vozovi. Iseljavanje iz zemlje, niska stopa nataliteta.... dzaba vam sve ako to ne resite.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija