Prirodni gas – pogonsko gorivo budućnosti

U organizaciji kompanije NIS danas je u Beogradu održan okrugli sto pod nazivom "Korišćenje prirodnog gasa kao pogonskog goriva".

Srbija

Izvor: B92

Ponedeljak, 02.09.2019.

17:37

Prirodni gas – pogonsko gorivo budućnosti
Foto: NIS

Ova diskusija održana je u okviru manifestacije "Plavi koridor 2019" koju organizuju kompanije GAZPROM i UNIPER u cilju promocije značaja korišćenja prirodnog gasa.

Na ovaj način NIS i Srbija postali su deo ovog značajnog međunarodnog projekta i ugostili karavan vozila na prirodni gas koji će tokom trajanja manifestacije preći više od 5.000 kilometara i obići niz evropskih gradova, među kojima je i glavni grad Srbije.

Na okruglom stolu u Poslovnom centru NIS-a učestvovali su predstavnici gasne i automobilske industrije, predstavnici stručne javnosti i medija koji su diskutovali o ekonomskim i ekološkim benefitima korišćenja prirodnog gasa kao pogonskog goriva, kao i o novinama u industriji vozila koja koriste ovaj energent kao gorivo. Zahvaljujući povećanju broja vozila sa pogonom na prirodni gas i KPG i LNG punionicama čiji broj konstantno raste, prirodni gas je postao održivo i ekološki prihvatljivo alternativno gorivo dostupno potrošačima. Njegova upotreba doprinosi daljoj dekarbonizaciji saobraćaja i nudi značajan potencijal za smanjenje emisija u budućnosti.

Pored predstavnika NIS-a, na okruglom stolu učestvovali su i predstavnici kompanija GAZPROM, UNIPER i IVECO. Moderator skupa bio je Goran Lalić, direktor Departmana za trgovinu i upravljanje portfolijom prirodnog gasa u NIS-u.

Pavel Kandalincev, direktor Direkcije za maloprodaju u kompaniji NIS, ukazao je na ekološke prednosti i finansijske benefite upotrebe komprimovanog prirodnog gasa kao pogonskog goriva i naveo da dalja perspektiva razvoja KPG maloprodajne mreže NIS-a zavisi od trendova razvoja domaćeg tržišta ovog energenta:
"Komprimovani prirodni gas je još jedno alternativno gorivo koje smo uvrstili u ponudu u okviru naše maloprodajne mreže, pored tradicionalnih vrsta derivata. Trenutno u Srbiji ima oko 1.000 vozila na komprimovani prirodni gas i oko 20 stanica za punjenje, od čega su tri u vlasništvu NIS-a .

Reč je o NIS Petrol benzinskim stanicama "Novi Sad 10" i "Čačak 1", kao i o GAZPROM benzinskoj stanici "Žarkovo 2" u Beogradu. Planiramo dalje širenje maloprodajne mreže NIS-a na kojima će biti dostupan komprimovani prirodni gas. U narednom periodu ova vrsta energenta biće deo ponude na GAZPROM benzinskoj stanici "Blok 45" u Beogradu, dok razmatramo mogućnost otvaranja KPG punionice na našoj benzinskoj stanici u Nišu. Dalji razvoj NIS-a u ovom segmentu zavisiće od perspektive razvoja tržišta u celini", istakao je Kandalincev.
Foto: NIS
Detlef Vesling, direktor za tehničku saradnju kompanije UNIPER, izrazio je nadu da će projekat "Plavi koridor" doprineti razvoju tržišta prirodnog gasa na Balkanu uključujući Srbiju i govorio o ekološkim prednostima upotrebe prirodnog gasa kao motornog goriva.

"Svi sada govore o klimatskim promenama. Ono što moramo da kažemo je da LNG ne doprinosi toliko redukciji CO2, oko 10 procenata. Ali, ako razgovaramo o drugim prednostima, koje su takođe važne tokom diskusija u EU, onda možemo da kažemo da LNG znači smanjenje emisije čestica za 95 odsto, ako poredimo sa dizelom. U Nemačkoj dizel kamionima već nije dozvoljen ulazak u pojedine oblasti. Takođe, kada je reč o buci – smanjenje je 70 odsto kada je reč o LNG-u. To su zaista prednosti koje moramo imati u vidu kada je reč o ekološkoj sferi i razlog zašto politika podržava razvoj ovih goriva u EU", rekao je Vesling.

Andre Šuman, direktor za pitanja tehničke saradnje kompanije UNIPER, predstavio je ideju i istoriju manifestacije "Plavi koridor", navodeći da je ključni cilj projekta prezentacija benefita upotrebe prirodnog gasa kao pogonskog goriva, kao i perspektiva razvoja ove vrste energenta na globalnom tržištu:
"Pored toga što želimo da ukažemo na prednosti upotrebe prirodnog gasa kao pogonskog goriva, cilj karavana vozila je i da se pokaže da postoji odgovarajuća maloprodajna i transportna infrastruktura za razvoj ove vrste energenta. Pored karavana vozila, organizujemo i okrugle stolove što se pokazalo kao dobra praksa jer imamo mogućnost da razmenimo mišljenja kada je reč o trnutnom stanju, kao i o perspektivama razvoja tržišta prirodnog gasa".
Marko Hodalić, menadžer prodaje vozila na prirodni gas za region centralne i istočne Evrope u kompaniji IVECO je ovom prilikom govorio o prednostima korišćenja vozila na LNG naglašavajući njihovu ekonomičnost.

"Ono što je interesantno je da na našem tržištu imamo veliku razliku u ceni između dizela i komprimovanog prirodnog gasa i to je ono što našim kupcima daje ekonomsku računicu da naprave plus u odnosu na dizel. Tako na primer, ako finansirate vozilo na LNG i plaćate mesečnu ratu, biće vam veća rata za gasno vozilo, jer je skuplje u nabavci, ali ćete istovremeno napraviti mnogo veću uštedu na gorivu, tako da ćete već prvog meseca biti u plusu", istakao je Hodalić, dodajući da korišćenje vozila na LNG ima nizak intenzitet ugljenika, kao i da se može skladištiti i distribuirati sa minimalnim gubicima.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 2

Pogledaj komentare

2 Komentari

Možda vas zanima

Srbija

Nove cene cigareta

Od 1. maja važiće novi iznosi akciza usklađeni sa prošlogodišnjom inflacijom od 7,6 odsto. Prema novim informacijama, već su ukalkulisane nove cene cigareta.

9:47

29.4.2024.

11 h

Svet

Hej, Rusi, odakle vam pravo?!

Italija je ambasadoru Rusije izrazila negodovanje zbog toga što je je ruski energetski gigant Gasprom preuzeo kontrolu nad filijalom italijanskog Aristona "Termo Group" - objavio je ministar spoljnih poslova Italije Antonio Tajani.

9:17

28.4.2024.

1 d

Podeli: