Biznis Vesti
FEJSBUK PRESTAJE DA BUDE BESPLATAN? Zakerberg promenio slogan: Umesto "besplatno i uvek" - "brzo i jednostavno"

FEJSBUK PRESTAJE DA BUDE BESPLATAN? Zakerberg promenio slogan: Umesto "besplatno i uvek" - "brzo i jednostavno"

Godinama je šef Fejsbuka Mark Zakerberg ponavljao kako će korišćenje te društvene mreže uvek biti besplatno za njene korisnike. Međutim, čini se da je tome došao kraj, piše Biznis Insajder.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Inovator: Mark Zakerberg
Inovator: Mark Zakerberg

Fejsbuk je potiho promenio slogan koji je koristio gotovo od svog osnivanja. Tako na početno stranici više ne stoji “It”s free and will always be” (besplatno je i uvek će biti), već “It”s quick and easy” (brzo i jednostavno).

Promena se dogodila početkom avgusta, a iz Fejsbuka se još nisu zvanično oglasili oko toga.

Čini se kako promena slogana zapravo ima veze s načinom na koji Fejsbuk posluje i pravilima Evropske unije.

Naime, nije tajna da su osnova na kojoj Fejsbuk bazira svoj poslovanje korisnički podaci. Upravo ti podaci su i najvredniji dio Fejsbuka. Iako su iz te društvene mreže u nekoliko navrata ponovili kako su korisnici vlasnici svih objavljenih podataka, takođe su potvrdili i kako iskorišćavaju te podatke da bi oglašivačima prodali marketinški prostor.

Foto: Profimedia / RAS Srbija

Advokat Hoze Antonio Kastiljo smatra kako je do promene slogana došlo upravo zbog korisničkih podataka. Kako je pojasnio za Business Insider, u maju je Evropski parlament prihvatio direktivu koja po prvi put prepoznaje razmenu podataka kao oblik plaćanja. To znači da korisnici svojim podacima “plaćaju” pravo na korištenje društvene platforme. Stoga ona ne može biti reklamirana kao “besplatna”, prenosi Bankar.me.

Pročitajte još

Uostalom, u “Politici platforme” Facebook je jasno napisao da “ne garantuje da će Platforma uvek biti besplatna”.

Znači li to da će u budućnosti korisnici, osim svojim podacima, za korištenje Fejsbuka morati plaćati i novcem?