Moravski koridor gradiće Amerikanci

Z. R.

27. 08. 2019. u 12:51

Za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine stigla samo jedna ponuda, utvrdila radna grupa Vlade Srbije

Моравски коридор градиће Американци

KRITERIJUMI Posle provere ponude američko-turskog konzorcijuma, Radna grupa dostavlja izveštaj Vladi

NIJE bilo mnogo iznenađenja danas na otvaranju ponuda za izgradnju Moravskog koridora. Radna grupa, koju je formirala Vlada Srbije, konstatovala je da je jedina ponuda stigla od američko-turskog konzorcijuma "Behtel-Enka", sa kojim je ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović ranije već potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji. Ovim dokumentom je predviđeno da maksimalna vrednost te investicije bude 800 miliona evra.

Posle provere ispunjenosti kriterijuma iz javnog poziva, Radna grupa će sačiniti izveštaj koji će dostaviti Vladi Srbije, koja donosi odluku o izboru strateškog partnera za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine.

- Izgradnja Moravskog koridora počeće kod Kruševca, gde je već urađena eksproprijacija za prvu deonicu - kaže ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović. - Radovi bi mogli da počnu već u septembru.

Moravski koridor biće dug 112 kilometara i povezaće Koridor 10 i auto-put "Miloš Veliki" i sva veća mesta na ovom području na kojem živi oko 500.000 ljudi uključujući Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Projekat će obuhvatiti i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.

Na Moravskom koridoru je planirano ukupno deset petlji i to kod Preljine, Adrana, Kraljeva, Vrnjačke Banje, Trstenika, Velike Drenove, Kruševca, Ćićevca i Pojata. Isključenja će se zvati "Ćićevac", "Kruševac istok", "Kruševac zapad", "Velika Drenova", "Trstenik", "Vrnjačka Banja", "Vrba", "Kamidžora", "Adrani" i "Preljina".


Budući auto-put će imati ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka.

Skupština Srbije je usvojila poseban zakon o utvrđivanju javnog interesa i o posebnim postupcima radi realizacije ovog projekta.



TENDER JE FARSA

PRVI potpredsednik Narodne stranke i narodni poslanik Miroslav Aleksić izjavio je danas da je "farsa o izboru strateškog partnera" za izgradnju Moravskog koridora dostigla vrhunac otvaranjem ponuda i da bi čitav proces trebalo poništiti, jer nije transparentan i favorizuje jednu kompaniju.

- Cela procedura je netransparentna, jer je tender namešten za kompaniju "Behtel" sa kojom je ministarka Zorana Mihajlović potpisala Memorandum o razumevanju - naveo je Aleksić. - Ministarka nikada nije odgovorila na pitanje zašto je cena izgradnje Moravskog koridora porasla za 300 miliona evra.





Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Niko

27.08.2019. 20:41

Ahaha oni da grade nesto... Oni ne znaju ni sarmu da naprave, a oce put da prave...to mu dodje isto ko ja da pravim najvecu zgradu na svetu, i to ko kuvar

Mikk

27.08.2019. 21:30

@Niko - Nece zorana da projektuje put. Ona je ministar. Znaci nadlezna i odgovorna za organizovanje posla. Ovaj tempo gradnje prosla vlast nije imala, plis su ostavili dugove i imali politiku suprotnu reformama.. tako da novih puteva ne bi bilo..

Mikk

27.08.2019. 21:33

Projekat moze da ima reviziju ustavnosti. I za 10 godina. Ako se pokaze da neko protiv interesa srbije namesta poslove nekim americkim kompanijama, to ce biti jedna od osnova za rusenje naprednjaka u vidu izborne volje gradjana.Ti podatci nikada ne mogu da budu nedostupni za brojne istrazivace novinare ili druge