Pola godine rada ekstenzije Password Checkup: 1,5% lozinki korisnika je kompromitovano

Vesti, 19.08.2019, 10:00 AM

Pola godine rada ekstenzije Password Checkup: 1,5% lozinki korisnika je kompromitovano

U februaru ove godine Google je najavio dodatak Password Checkup (Provera lozinke), koji automatski proverava korisnička imena i lozinke sa kojima se korisnici prijavljuju na naloge na web sajtovima koji nisu Googleovi. Password Checkup prikazuje upozorenje svaki put kada se prijavljujete na neki web sajt koristeći jedno od više 4 milijarde korisničkih imena i lozinki za koje Google zna da nisu bezbedni jer su kompromitovani u nekom od brojnih sajber napada koji su se dogodili poslednjih nekoliko godina.

Od trenutka kada je kompanija predstavila novu ekstenziju, Password Checkup je isprobalo više od 650 000 ljudi. Samo u prvom mesecu ekstenzija je skenirala 21 milion korisničkih imena i lozinki i više od 316 000 označila kao nesigurne, što je oko 1,5% prijava korisnika koje je ekstenzija skenirala.

Najugroženije su lozinke koje korisnici iznova i iznova koriste za prijavljivanje na naloge na različitim web sajtovima i servisima. Ako koristite snažne, jedinstvene lozinke za sve svoje naloge, ovaj rizik nestaje. Anonimna telemetrija ekstenzije Password Checkup otkriva da korisnici koriste nesigurne, reciklirane lozinke za neke od najosetljivijih naloga. Paradoks je da se to se najčešće dešava na sajtovima za kupovinu kojima korisnici ostavljaju podatke o platnim karticama. Slična je situacija sa informativnim sajtovima i sajtovima za zabavu, koje korisnici smatraju manje važnim, kao i sajtove za kupovinu.

Izvan najpopularnijih web sajtova, korisnici imaju 2,5 puta veću verovatnoću da ponovo upotrebe kompromitovane lozinke, što dovodi njihov nalog u opasnost.

Googleovo istraživanje pokazuje da se korisnici odluče da ponište 26% nesigurnih lozinki na koje ih je upozorila ekstenzija Password Checkup. 60% novih lozinki je značajno teže pogoditi - zato što su jedinstvene i kompleksnije napadaču će biti potrebno više od sto miliona pokušaja pre nego što pogodi novu lozinku.

Google je prezentujući rezultate prvih šest meseci postojanja ekstenzije Password Checkup, predstavio i dve nove funkcije za ekstenziju. Prva je mehanizam direktne povratne informacije zahvaljujući kome korisnici mogu brzo informisati Google o bilo kojim problemima sa kojima se suočavaju. Druga funkcija omogućava korisnicima još veću kontrolu nad njihovim podacima. Tačnije, ona omogućava korisnicima da se isključe iz anonimne telemetrije ekstenzije. Iako dizajn ekstenzije Password Checkup garantuje da Google nikad neće saznati vaše korisničko ime ili lozinku, bez obzira da li omogućavate telemetriju, kompanija ipak želi da pruži korisnicima svoje ekstenzije ovu mogućnost ako oni više ne žele da dele ove informacije.

Ekstenziju Password Checkup možete preuzeti ovde.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje