Najnovije vesti
Vesti Beograd
Novi MOST NA ADI HUJI trebalo bi da bude gotov 2024. godine, a koštaće oko 228 MILIONA EVRA

Novi MOST NA ADI HUJI trebalo bi da bude gotov 2024. godine, a koštaće oko 228 MILIONA EVRA

Beograd bi narednih godina, ako se ostvare ambiciozni planovi gradske vlasti, trebalo da dobije dva nova tunela i dva velelepna mosta!

Slušaj vest
0:00/ 0:00
most ada huja Foto: Promo
most ada huja

Tunelska veza bi na jednoj strani povezala Savsku i Dunavsku padinu, a na drugoj, Banovo i Topčidersko brdo. O novoj saobraćajnici na Savi, koja bi trebalo da zameni Stari savski most priča se poslednjih godina, a sada je obelodanjena i procena da bi trebalo da košta 45,5 miliona evra i bude završena 2022. godine.

Pročitajte još

Međutim, mnogo manje je poznat projekat mosta nad Dunavom, koji bi se nalazio u blizini Ade Huje, kao sastavni deo Spoljnje magistralne tangente (SMT), i koji bi trebalo da rastereti “Pančevac”. On je spominjan samo u predizbornoj kampanji, ali su neki novi detalji o ovom projektu obelodanjeni u Planu javnih investicija Beograda za period od 2020. do 2022. koji je u julu usvojilo Gradsko veće.

Kako stoji u ovom dokumentu, planirani rok za završetak mosta je 2024. godina, a procenjena cena je čak 228,2 miliona evra. Ovo je više nego što je plaćen Most na Adi, koji je, kako stoji u istoj dokumentaciji, koštao nešto manje od 180 miliona evra. Međutim, u tu sumu nisu uračunate pristupne saobraćajnice sa obe strane, petlje „Radnička“ (oko 75 miliona evra), „Hipodrom“ (oko 63 miliona), ona sa novobeogradske strane (oko 40 miliona), kao ni postavljanje tramvajske pruge (nešto manje od 20 miliona)...

Pročitajte još

Što se finansiranja tiče, najveći izdaci za most na Dunavu, od preko 16 milijardi dinara, shodno ovom dokumentu, očekuju se nakon 2022. godine.

Iako se tek radi projekat mosta kod Ade Huje, bivši gradski urbanista Milutin Folić je ranije najavio da će on, sa pristupnim putevima, biti dugačak 3,3 kilometra, a širok 30 metara, dok će sam most dužine 844 metra imati dva pilona, a da je predviđeno da njegova izgradnja traje 36 meseci.

Plan javnih investicija do 2022.
Foto: Grad Beograd / screenshot
Plan javnih investicija do 2022.

Kada bude izgrađen on će biti tek treći most na Dunavu u prestonici posle Pančevačkog i Pupinovog. 

SPOLJNI PRSTEN

Spoljna magistralna tangenta (SMT) je magistralna saobraćajnica koja bi trebalo da poveže Ulicu Dr Ivana Ribara na Novom Beogradu, Zemun, Borču, Zrenjaninski put, Pančevački put, Zvezdaru, te da pomogne u izmeštanju tranzitnog saobraćaja iz centra grada.