Predlog da se ukinu registracione nalepnice, vozače svake godine koštaju 800 miliona dinara

NALED predlaže da se ukinu registracione nalepnice za automobile čime bi se godišnje uštedelo oko 800 miliona dinara, koliko vozači u Srbiji izdvoje za plaćanje taksi.
Predlog da se ukinu registracione nalepnice, vozače svake godine koštaju 800 miliona dinara
Foto: 021.rs
Jedna od preporuka NALED-ove "Sive knjige 11", koja sadrži 100 preporuka privrede, lokalnih samouprava i organizacija civilnog društva za pojednostavljenje administrativnih procedura, jeste i da se ukinu registracione nalepnice za automobile, motore i traktore. Razlog je to što nalepnice nemaju veliku upotrebnu vrednost, a svake godine građani i privreda imaju značajne troškove, piše Dnevnik.
 
Nalepnica koja se na automobilima lepi u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla jedan je od obaveznih elemenata registracije i potvrda da vozilo može učestvovati u saobraćaju. Na njoj su ispisani registarski broj automobila, datum isteka registracije i oznaka registracionog područja, odnosno podaci koji već postoje na registarskoj tablici, saobraćajnoj dozvoli i u evidenciji MUP-a.
 
Osim što nalepnice predstavljaju administrativni trošak, vlasnici motornih vozila moraju da vode računa kako i gde ih postavljaju. Naime, ukoliko je nalepnica nepravilno zalepljena, rizikuje se plaćanje kazne, koja nije mala. Za građane je propisana sankcija od najmanje 10.000 dinara, za preduzetnike od 30.000 do 200.000, a za privredna društva od 50.000 do čak 600.000.
 
Potpredsednik NALED-ovog Saveta za e-upravu Aleksandar Blagojević objašnjava da se za izdavanje nalepnice za automobile plaćaju dve takse u ukupnom iznosu od 440 dinara.
 
"S obzirom na to da se u Srbiji svake godine registruje najmanje 1,8 miliona motornih vozila, dolazi se do računice da građani i privreda godišnje izdvoje gotovo 800 miliona dinara za nešto što nema veliku upotrebnu vrednost osim da saobraćajac vizuelno proveri da li je automobil registrovan ili kao podsetnik vlasniku o datumu isteka registracije", kaže Blagojević. "Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnika o registraciji smanjili bi se nepotrebni administrativni troškovi, a samim tim i cena registracije i vreme sprovođenja procedure, što bi sve donelo značajne uštede."
 
Umesto nalepnica, smatra Blagojević, dobro rešenje za informisanje vozača o približavanju roka za obnovu registracije bilo bi da ih sistem e-Uprave informiše mesec dana unapred putem imejla ili SMS poruke i preko svog portala.
 
"To bi i za državne organe imalo praktičnu korist, s obzirom na to da bi raspolagali ažurnim kontaktima građana - imejl adresom i brojem mobilnog telefona - a zadatak vlasnika motornih vozila bio bi da unesu kontakte na portalu ukoliko žele da dobiju obaveštenje", smatra Blagojević.
 
Praksa sa registacionim nalepnicama u svetu je veoma raznovrsna. U nekim zemljama nalepnice nikad nisu uvedene, a ima država u kojima je obavezno da se one zalepe na vetobransko staklo ili registarsku tablicu automobila.
 
"Ima i zemalja u kojima su registracione nalepnice bile obavezne, ali su potom povučene iz upotrebe, a to je slučaj u Holandiji i Velikoj Britaniji, tako da se u tim državama provera registracije, odnosno plaćanja poreza, sada obavlja elektronski", ukazao je Blagojević, ističući da u većini zemalja u regionu registracione nalepnice ne postoje.
  • Mnogo filozofirate

    17.08.2019 04:14
    Nik 16.08.2019 • 19:40
    @drum
    Argumenata za korišćenje zimskih guma ima, ali za obaveznost nema. Ni u jednoj zemlji Evrope nisu propisane samo zimske gume, svugde je dozvoljena alternativa letnje gume sa min. 4 mm profila. A osim toga treba ostaviti ljudima mogućnost da sami o tome odlučuju, ako su punoletni i odrasli ljudi.
    Na autoputevima ne treba da postoji generalno ograničenje brzine, na pojedinim deonicama može, ako je situacija takva. Ograničenje je anahronizam s obzirom na tehnološki napredak u proizvodnj automobila. Nekada se auto maltene raspadao kada ga voziš 160, a današnji automobili ni ne osećaju 200, lepo samo klizi.

    To kada odeš na Aljasku pa sedneš da voziš sam, a miljama nema nikoga, onda stavi letnje gume i to neka bude tvoj izbor, a kada možes da povučes nekoga sa sobom u grob onda nije stvar koja se prepušta tvom ličnom izboru.
  • Nik

    16.08.2019 19:40
    @drum
    Argumenata za korišćenje zimskih guma ima, ali za obaveznost nema. Ni u jednoj zemlji Evrope nisu propisane samo zimske gume, svugde je dozvoljena alternativa letnje gume sa min. 4 mm profila. A osim toga treba ostaviti ljudima mogućnost da sami o tome odlučuju, ako su punoletni i odrasli ljudi.
    Na autoputevima ne treba da postoji generalno ograničenje brzine, na pojedinim deonicama može, ako je situacija takva. Ograničenje je anahronizam s obzirom na tehnološki napredak u proizvodnj automobila. Nekada se auto maltene raspadao kada ga voziš 160, a današnji automobili ni ne osećaju 200, lepo samo klizi.
  • Sinisa

    16.08.2019 15:15
    Nalepnice, a porez
    Nalepnice nisu toliko bitne, akciza i Pdv na dizel su 80 din po litri!
    Pre par dana sam tankovao u Stutgartu, litra dizela ja 1,15 eur!
    Prosecna plata u Nemackoj je...., a u Srbiji je ...
    Sta dalje reci!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Počinje popis belih roda u Srbiji

Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije saopštilo je danas da će od 22. aprila do 31. maja raditi prvi krug popisa belih roda u Srbiji, a u drugom krugu popisivaće rode od 17. juna do 15. jula.