Preko 50 odsto Google pretraga završi se bez klikova

Do juna 2019. godine 50,3 odsto Google pretraga ostalo je bez ijednog klika.
Preko 50 odsto Google pretraga završi se bez klikova
Foto: Pixabay
Nasuprot tome, pretrage sa organskim klikovima na veb sajtove koji nisu Google-ovi sada čine samo 45 odsto celokupnog saobraćaja.
 
Ovo su podaci kompanije za marketinšku analitiku Jumpshot zasnovani na 40 miliona browser pretraga na desktop i mobilnim uređajima u SAD-u. Podatke je obradio Rand Fiškin, osnivač pretraživača SparkToro.
 
Čini se da ovaj trend pretraživanja bez ikakvih klikova beleži stalni rast od 2016. godine. U međuvremenu, organski reach veb sajtova trećih strana nastavlja da se smanjuje.
 
Međutim, nije iznenađujuće što veliki broj pretraga rezultira nikakvim klikovima - pogotovo kada imamo u vidu da Google preusmerava pažnju na rezimiranje isečaka na vrhu pretrage. Iako to čini korisnicima posao možda lakšim, oni "jedu" u saobraćaju veb sajtove trećih strana.
 
Međutim, kako Fiškin ističe, US congressional panel nedavno je pitao Google da li je tačno da manje od 50 odsto pretraga vodi na veb lokacije koje nisu Google-ove. Umesto direktnog i kratkog "da/ne" odgovora, Google je raspravljao o autentičnosti citiranih podataka - bez demantovanja.
 
"Autor izveštaja navedenog u našem pismu nije razjasnio svoju specifičnu metodologiju, ali je netačno prikazati izložene isečke kao jednostavno odgovaranje na pitanje koje ne rezultira klikom", napisala je kompanija u izjavi. "Mnogi sajtovi nastoje da njihov sadržaj bude istaknut kao isečak, koji može da privuče smislen saobraćaj."
 
Zanimljivo je da Fiškin dalje napominje da je Google-ova dominacija u pretraživanju dostigla 94-postotni udeo na tržištu (podaci se zasnivaju samo na browser pretraživanjima).
 
Valja napomenuti da ovo nije potpuno novi razvoj događaja. Još u junu, Search Engine Land je citirao ranija istraživanja Fiškina koja su sugerisala da je broj pretraživanja bez ikakvih klikova u prvom kvartalu 2019. dostigao skoro 49 odsto svih zahteva. Ipak, primećeno je da Fiškinova metodologija nije baš neoboriva.
 
"Podaci se baziraju na preko milijardu veb browser pretraga na deset miliona desktop i Android uređaja u SAD", napisao je Search Engine Land. "Ne uključuje pretrage koje se vrše na iOS uređajima, aplikaciji Google pretraga, uređajima samo za glas ili pretrage koje su završile klikom na mobilnu aplikaciju."
 
Ovaj nalaz ponovo pokreće diskusije o Google-ovom anti-konkurentskom ponašanju, koje su mnogi u prošlosti kritikovali.
 
U prošlosti je kompanija kažnjena sa 1,49 milijarde evra zbog gašenja konkurencije oglašavanja, 2,4 milijarde evra zbog nepravednog podsticanja sopstvene usluge kupovine i 4,34 milijarde evra zbog ilegalnog ograničavanja korišćenja Androida.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija