Najnovije vesti
Vesti Hronika
CRNI DAN NA SRPSKIM PUTEVIMA Nižu se tragedije, SEDMORO MRTVIH za 24 sata, među njima i deca

CRNI DAN NA SRPSKIM PUTEVIMA Nižu se tragedije, SEDMORO MRTVIH za 24 sata, među njima i deca

Aleksandar Pešić (42) iz Kragujevca, njegova majka Stanica (75) i osmogodišnji sin poginuli su juče, oko deset sati, na autoputu Niš-Beograd, kod skretanja za Požarevac, kada je na njihov “sitroen” naleteo “folksvagen šaran”, za čijim volanom je bio finski državljanin Adem S. (49).

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Feketić nesreća Foto: Biljana Vučković / RAS Srbija
Feketić nesreća

U nesreći je teško povređen i drugi Pešićev sin, blizanac stradalog dečaka. On je posle prve pomoći koja mu je ukazana u smederevskoj bolnici, prebačen u Beograd na dalje lečenje, ali je na žalost i on danas preminuo.

Pročitajte još

Ovo je, inače, sedma smrt na putevima širom Srbije samo u poslednja 24 sata (vidi okvire). Nakon jula - u kom su na putevima život izgubile čak 64 osobe - sagovornici “Blica” iz Agencije za bezbednost saobraćaja najavili su da bi avgust mogao biti još gori.

Nesreća na auto-putu kod Požarevca
Foto: RTS / screenshot
Nesreća na auto-putu kod Požarevca

Ukoliko opravda svoju reputaciju najopasnijeg meseca u srpskom saobraćaju, broj poginulih ovog leta dosegnuće petogodišnji maksimum.

FEKETIĆ: MAJKA POGINULA, DECA KRITIČNO

Počelo je u Feketiću, na putu ka mađarskoj granici, kada je u saobraćajnoj nesreći stradala jedna Norvežanka (40), dok su njena beba i ćerka stara pet godina teško povređene. U “sitroenu”, koji se iz sada neutvrđenih razloga isprevrtao, nalazila se sedmočlana porodica poreklom iz Turske (sa norveškim pasošima).

Žena koja je poginula je ispala iz vozila, dvoje dece zadobilo je povrede opasne po život, dok su ostali putnici ugruvani i van životne opasnosti.

Reporteri “Blica” pokušali su juče da saznaju stanje povređene dece, ali u novosadskoj bolnici u koju su maloletnici smešteni nismo dobili detaljnije informacije o njihovom stanju. 

PANČEVO: POGINUO NADOMAK KUĆE

Aleksandar Mitreski (29) iz pančevačkog sela Jabuka poginuo je u petak uveče u nesreći na Jabučkom putu, dok je njegovog mlađi saputnik povređen.

Mladić je vozio “punto”, pančevačke registracije, kada je u 20.30 sati na Jabučkom putu, iz još neutvrđenih razloga, izgubio kontrolu nad volanom, pa je automobil sleteo sa puta.

Od zadobijenih povreda Mitreski je preminuo, dok je njegov mlađi saputnik prevezen u Opštu bolnicu u Pančevu, gde su lekari konstatovali da nema povrede opasne po život. Istraga će pokazati uzrok nesreće na Jabučkom putu, a Osnovno tužilaštvo u Pančevu je naložilo obdukciju tela poginulog vozača ”punta”.

Pročitajte još

ZRENJANIN: MLADIĆ SLETEO S PUTA

U noći između petka i subote, za sada neidentifikovani mladić star 30 godina poginuo je u saobraćajnoj nesreći. Nesreća se dogodila oko 5.15 časova na putu Klek-Žitište, nadomak Zrenjanina.

Kako nezvanično, saznajemo, njegov saputnik je prebačen u Urgentni centar, a policija koja je izvršila uviđaj na licu mesta još nije saopštila detalje ovog incideta. Zato još nije poznato zbog čega je automobil kojim je nastradali upravljao sleteo sa puta.

Okanović: Saobraćajno vaspitanje u škole!

- Leto je vreme kada su “svi na putu”. U Srbiji je pojačan tranzitni saobraćaj, naši ljudi putuju, a uz to mnogo više putnika je “po vozilu” nego drugih meseci. Iz tog razloga više je i žrtava i u avgustu najviše ljudi strada u saobraćaju - kaže za “Blic” Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Damir Okanović
Foto: Mladen Šurjanac / RAS Srbija
Damir Okanović

Nažalost, njegove reči potvrđuju poslednje nesreće na putevima Srbije, a prema Okanovićevom mišljenju, samo ozbiljna kampanja medijska, direktna, tribine, radionice, može doprineti povećanu svesti kod svih učesnika u saobraćaju.

Vozači treba da postanu svesni opasnosti preticanja, čeonog sudara, zašto moraju da vežu pojas, traktoristi zašto moraju da imaju rotaciona svetla, a motociklisti kacigu na glavi. I naravno, uvođenje saobraćajnoj vaspitanja i obrazovanja u predškolski i školski sistem.

Iako je to bilo predviđeno još 2009, to nije realizovano, a više od 700.000 osoba izašlo je iz školskih klupa a da nije išta naučilo o opasnostima nesavesnog ponašanja u saobraćaju, riziku kada vozi pijan vozač, i kolika je razlika u vožnji između 50 kilometara na sat i, recimo, 120 kilometara na sat.  

- U većini saobraćajnih nesreća uzrok je ljudska greška i zato vozači, ali i svi učesnici u saobraćaju treba da budu svesni opasnosti koje im prete. Istovremeno ne smemo ni da precenjuju svoje sposobnosti u vožnji. A mi i dalje vodimo polemiku oko pojaseva, koja je pre četiri decenije završena u uređenim državama, kao što su Švedska, Britanija, ili Nemačka u kojoj je od 1984. obavezno vezivanje pojasa na zadnjem sedištu. Mi smo saobraćajno bezobrazna i nevaspitana nacija. Plašimo se promaje i hladnog betona a ne toga da pijani sednemo za volan - konstatuje Okanović.

Naš sagovornik ukazuje i da dodatnu opasnost letnjih meseci na putevima Srbije predstavljaju stranci i da je umor najčešći uzrok nesreća koje oni izazovu.

Auto škola
Foto: D. Milenković / RAS Srbija
Auto škola

- Koliko znam, niko nije prekršajno kažnjen zbog umora. Sa druge strane, oni ovde voze brže nego u zemljama u kojima žive, i svesni su da presretač ne može da zaustavi sve njih. Jedan će da plati kaznu, dok će desetoro proći. Neophodno je da država uvede sistem da ne mogu da napuste Srbiju ako ne plate kaznu. Kamera ih snimi kod Velike Plane na autoputu, pa kod Dimitrovgrada plate kaznu - navodi Okanović.

Kako dodaje, da bi se smanjila opasnost na srpskim putevima zbog vožnje umornih stranaca, na teritoriji Srbije treba da imaju pristojne i ne preskupe motele za odmor i uz to bezbedne, a ne da strahuju da će ih neko opljačkati na parkingu.