Dali smo 220 miliona evra za polovnjake

P. Ž.

25. 07. 2019. u 20:00

U prvih šest meseci ove godine Srbija uvezla rekordan broj korišćenih vozila iz zemalja Evropske unije. Od Nove godine do kraja juna pazareno 75.477 polovnih automobila, samo 4.704 mlađa od pet godina

Дали смо 220 милиона евра за половњаке

ZA prvih šest meseci ove godine u Srbiju je uvezeno čak 75.527 polovnih vozila, nezvanično saznaju "Novosti". Samo u junu je u Srbiju ušlo 13.144 korišćena automobila, a kako stvari stoje, zbog najava o mogućoj zabrani vozila starijih od deset godina očekuje se da se ta brojka znatno uveća jer će mnogi požuriti da "uhvate poslednji voz" i pazare jeftinija vozila starijih godišta.

Ako je prosečno uvezeno polovno vozilo plaćeno samo 3.000 evra jasno je da je iz Srbije otišlo više od 220 miliona evra!

Istovremeno je u Srbiji prodato 18.087 novih vozila što je nedovoljno da bi nam se prosek voznog parka, stariji od 15 godina, popravio.

- Niko, da odmah sve bude jasno, nije protiv uvoza polovnih vozila - kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić. - Ali, činjenica je da je važeći standard za uvoz novoh vozila "evro 6-D" dok se dozvoljava uvoz polovnjaka sa "evro 3" motorima. Pri tome je nelogično da eko-taksu od 12.000 dinara po toni plaćaju uvoznici novih a ne polovnih automobila.

Pročitajte još - Boja kola nije novi trošak

Struktura uvoza polovnih vozila u Srbiju u prvih šest meseci je poražavajuća. Naime, od 75.527 polovnjaka čak 34.157 su stari između 14 i 20 godina! Onih čija je starost između 10 i 14 godina je 25.086. Ove dve kategorije vozila prema najavama o mogućem ograničenju starosti vozila više ne bi mogle da pređu našu granicu.

Uvoz vozila starih od pet do deset godina u prvih šest meseci iznosio je 11.580, a mlađih od pet godina 4.704 vozila.

- Možda bi bilo bolje od zabrane uvoza vozila određenog godišta uvesti progresivno oporezivanje vozila u skladu sa emisijom štetnih gasova a istovremeno stimulisati uvoz ekoloških vozila da li putem subvencija ili poreskim olakšicama - kaže Dragan Škrnjić, direktor "Eko auto-kluba Srbija", organizator "Tesla relija" električnih vozila.

"FOLKSVAGEN" NEPRIKOSNOVEN

NAJVIŠE uvezenih polovnih vozila je marke "folksvagen" - 14.308. Slede "opel" sa 8.705, "pežo" sa 7.170, "reno" sa 6.371, "audi" sa 5.657, "fijat" sa 5.505, "sitroen sa 5.103, "BMV" sa 4.319,"ford" sa 4.239 i "mercedes" sa 3.568 vozila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (22)

aki

25.07.2019. 22:07

Ti što skupljaju krševe po evropskim placevima i preprodavaju našem narodu je za svaku osudu.Skorom svi auti što se uvoze prešli su najmanje 40000 godišnje i pomnožitze sa brojem godina i to vam je najsigurnija kilometraža.Trba zabraniti uvoz kako preko deset godina tako i preko 120000 pređenih kilometara, automobil treba da bude uveden u bazu podataka gdje je servisiran.Vidimo da aute preprodavaju momci bez škole i zanata a i pameti.

Vaske

25.07.2019. 22:44

Ko ne bi kupio novo vozilo, ali nema se novca za novo. Koliko para toliko muzike. Nije mi jasno zašto se ovi naši stručnjaci čude, kad znaju da su nam plate među naj manjim u EVROPI, a onda se prave ludi i pričaju o standardu vozila.

Mama

25.07.2019. 22:51

Sta nas uporedujete i maltretirate Evropom!?Dok ne udjem u evropu ne zelim da igram kako mi oni sviraju! A kad udjemo- videcemo.

Beograđanin

26.07.2019. 06:20

Dali smo tolike pare za uvoz polovnjaka- pa šta onda? Svako je dao SVOJE pare. Za Fijat smo dali, po pisanju nemačke stručne štampe od 1,5 do 2 MILIJARDE € da bi se proizvodilo tridesetak hiljada vozila godišnje i zaposlilo 2500 ljudi! Nas niko nije pitao ali se razbacuje parama iz kredita koje će naši unuci mnorati da vraćaju. Za manje para je mogla da se sanira, modernizuje i redizajnira Zastavina proizvodnja -da imamo bar nešto svoje. Ovako korist ima samo Fijat, Srbija gotovo ništa!

Miloš Bć

26.07.2019. 07:54

Kakav je standard u narodu pokazuje kako se lečimo,sta jedemo,kako se oblačimo i šta VOZIMO.

sale svabo

28.07.2019. 16:53

@Miloš Bć - Vi stvarno verujete da na zapadu se voze samo naj novija auta.Smešno je to pomisliti. Pa i ovde na ulicama ima auta koja su 10-15 -20 godina stara. Ništa ovde nije džabe, sve se plaća sve se vraca.

žika markovic

02.08.2019. 22:01

@Miloš Bć - pa odakle uvozimo 15-20 godina stara nego sa zapada

Zoran

26.07.2019. 08:05

Dato je 220 miliona od toga je bar 70 otislo Srbiji na dazbine .Mislite o tome gde su te pare otisle .

Igor

26.07.2019. 16:36

Kupi nov auto za 20.000 evra. Izvezi ga iz radnje i probaj da ga prodas za 10.000. Abomminacija cena automobila. Ni jedan ne treba da kosta vise od 2000 evra.

Lavjugov

28.07.2019. 21:46

Ништа НОВО! Увек је СРБИЈА увозила европски ШУТ! Зато и спадамо у сам врх по болештинама. ЛУД НАРОД - ЛУДА ДРЖАВА! Истина државу сачињава народ па то тако мора и да буде. Ако погледамо ко је на челу државе јасно је и какав смо народ. Какве су нам школе такав и народ. Колико имамо ШУНДФАКУЛТЕТА добро и пролазимо. Кадрови са квалитетних факултета беже напоље, а ШУНДОВЦИ дрмају земљом. ЈАД, БЕДА, НЕМОРАЛ, ЛОПОВЛУК......... Ђе си ЦРНИ ЂОРЂЕ да разјуриш ову гамад??????????

Da nismo mogli kupiti iz uvoza

29.07.2019. 15:10

@Lavjugov - i danas bismo vozili juga. Treba da radimo ono što znamo, a to su svinje i šljive...

Ћезо рца

13.08.2019. 18:24

@Lavjugov - Јашта... Зато је боље да ја и даље возим моју коцкицу од 30 лета, него да купим неки ,, европски шут" млађи 15-20 година... Је л' тако, мудрице...? Иначе, 2007-е сам ,, дао" за новог кеца 4.000 еврића, 9 година касније га продао трулог као конзерву. Од мене толико, што се новог аутомобила тиче. Школарина плаћена.

Milovan

31.07.2019. 14:52

@Paja - Pa pokreni zastavu kada si pametan.Zastava se pokazala.I opet bi propala za godinu dana.

Dacha

29.07.2019. 21:00

Daaaa ali smo i platili po 16000 dinara i za neku AMSS potvrdu koju niko nema.pojma zasta sluzi. Pa vi saberite koliko je vozila uvezeno i koliko je samo po osnovu neophodnosti jednog papira para uslo u budzet.

MACAK MOMCILO

31.07.2019. 07:29

Bolje vam tako izmislite takse uzmete pare za carinu poreze i ostale globe, nego da otvorite ili vec postjecu fabriku modernizujete. Evo Rumuni kao primer a mi, koje vozilo novo da kupi covek sa 30.000 platom?

MACAK MOMCILO

31.07.2019. 07:35

Sada jos i nekako, kupio sam za 1,800€, dodao jos 200€ za registraciju, oko 100€ ukucavanje brojeva, i oko 300 za ulje filtere plocice kajseve. A 1985-uvezao sam na oca auto koji sam tamo platio 4,500 dm a carina i dazbine kod nas 6.000dm, uzas.