Da li su dani za telefonsko zakazivanje pregleda odbrojani?

Zdravstvo se sporije prilagođava onlajn zakazivanju termina u odnosu na ostale sektore, zaključak je istraživanja Getapp-a za 2018. godinu. Ako morate da zakažete pregled telefonom, i dugo ste na čekanju, verovatno je da ćete prekinuti poziv i otići na pregled u drugu ustanovu, pokazuje istraživanje.

Zdravstveni sektor se, u odnosu na druge privredne sektore, sporo adaptira na onlajn pristupačnost svojim korisnicima, ali to je oblast u kojoj je ova usluga najtraženija.

Iako je istraživanje obavljeno na manjem uzorku, rezultati idu u prilog sve češćim tvrdnjama da je rezervacija termina kod lekara preko interneta, nešto što ima veliku primenu u svakodnevnom životu. 

Kod telefonskog zakazivanja, ispitanicima najviše smeta predugo čekanje i sama procedura koja oduzima vreme. Eliminisanjem posrednika, značajno se dobija na vremenu i sam proces biva dosta efikasniji.

Ordinacije će morati da se prilagode novim navikama pacijenata, ili rizikuju da izgube veliki procenat svojih klijenata. Danas imamo servise za rezervaciju hotela, avionskih karata, taksija, restorana, i mnogih drugih usluga, a potrošači zahtevaju da ova opcija postane dostupnija i u zdravstvu.

U Srbiji, privatni sektor je prepoznao važnost ove inovacije, a i u državnom sektoru postoje mere ka uspostavljanju sličnog sistema. Naime, 2016. godine, napravljen je elektronski sistem Moj doktor, za zakazivanje specijalističkih pregleda u državnom zdravstvenom sektoru. Iako je potrebno vreme da se lekari i pacijenti priviknu na ovakav sistem rada, većina pacijenata i lekara preferira onlajn u odnosu na telefonsko zakazivanje.

Kod većine onlajn sistema za zakazivanje pregleda, nakon što popunite zahtev, operateri moraju isti manuelno da  potvrde u bekendu firme, pre nego što stvarno dobijete termin.

Najveća prednost se dobija razvojem sistema koji zakazuje preglede automatskiSledeći korak, je prelaženje na booking servis za zakazivanje pregleda u realnom vremenu. U ovom trenutku, prema predviđanjima stručnjaka, razvijanjem ovakvih sistema kompanije stiču kompetitivnu prednost na tržištu.

Prema navodima istraživačke i konsultanske kuće Gartner, automatska rezervacija termina u zdravstvu će za samo tri godine postati standardna ponuda kod čak 70 odsto zdravstvenih ustanova.

Da li mislite da su dani zakazivanja pregleda telefonom odbrojani? Kakvo je vaše iskustvo kod zakazivanja pregleda?


Podeli tekst:

Povezani tekstovi:

Broj komentara: 0

Vaš komentar nam je veoma dragocen, molimo upišite ga ovde