Novi Pravilnik o zaštiti od požara, šta čeka ugostitelje

Krajem marta na snagu je stupio novi Pravilnik o tehničkim normativima za zaštitu ugostiteljskih objekata. Njega su dužni da poštuju kafići, noćni klubovi i restorani.

Kada čuju zvuk za uzbunu, zaposleni u ugostiteljskim objektima trebalo bi da odreaguju kao vatrogasci a tome ih, najmanje jednom godišnje, kroz teoriju i praksu uče profesionalci prema programu koji je odobrio MUP.

"Praktični deo znači da ćemo uzeti pleh, sipati vodu u benzin, upaliti, uzeti S aparat i lica koja su prisustvovala obuci da aktiviraju aparat. Ima restorana gde su ljudi stručno i kvalitetno obučeni i mogu da kažem da će u datom trenutku reagovati kako treba", navodi Radiša Trnavac, predsednik Dobrovoljnog vatrogasnog društva Voždovac.

Jedna od prvih stvari koja se uči na protivpožarnoj obuci je kako se koristi aparat za gašenje požara i to su dužni da znaju svi koji su zaposleni u ugostiteljskim objektima. Takođe, na ovim obukama uči se i o evakuaciji, a stečeno znanje proverava se na svake tri godine.

Osim osoblja obučenog da reaguje u slučaju požara, lokali koji organizuju zabave a primaju više od 150 ljudi, moraju da unajme požarne spasioce. Nadležni najavljuju rigorozne kontrole i u pogledu dozvoljenog broja gostiju.

"Možda tu neko pogrešno tumači i misli da će naši inspektori ići svake noći i brojati goste. Vlasnici odnosno korisnici objakata po Zakonu o zaštiti od požara dužni da sprovode sve mere pa i da prebroje svoje goste. Mi ćemo vršiti kontrole, tamo gde se ustanovi da se to ne poštuje mi ćemo preduzimati određene mere da to sankcionišemo", navodi Ivan Zarev, načelnik Uprave za preventivnu zaštitu.

Lekcije iz Novog Sada 

Da su sankcije delotvorne najbolje pokazuju novosadski ugostitelji, koji su lekciju o protivpožarnoj zaštiti naučili posle tragedija u diskoteci "Kontrast" i kafiću "Laundž".

"Jedino šta jeste problem to je velika migracija odnosno menjanje zaposlenih u ugostiteljskim objektima i tu se javlja problem koji moramo da rešavamo", navodi Dragan Stanojević, predsednik Udruženja ugostitelja Novog Sada.

U Poslovnom udruženju hotelijera i restoratera Srbije navode drugi problem.

"Bez obzira što postoje hidrantske mreže, ukoliko nema dovoljno kapaciteta vode onda normalno da neće biti u funkciji. Kada je u pitanju grad i lokalna infrastruktura potrebna je pomoć u dovodu, napajanju vodom. Ono što je veoma važno kada je protivpožarna zaštita u pitanju pored tog ljudskog faktora bitna je i sama tehnika – stalno servisiranje, doterivanje, praćenje napona električne energije tako da ne bi ni došlo do požara", navodi Georgi Genov iz Poslovnog udruženja hotelijera i restoratera Srbije.

To na godišnjem nivou sa sve obukom košta nešto više od 20.000 dinara, pa se potencijalni nemar vlasnika i zakupaca lokala iz finansijskih razloga ne može i ne sme opravdati.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво