MAŠINOVOĐA O POGIBIJI SEDMORO LJUDI: Zagrlio sam ranac i počeo da plačem...

J. ĆOSIN

16. 05. 2019. u 22:10

Pred sudom svedočio Vladica R. koji je upravljao vozom koji se nadomak Niša sudario sa autobusom “Nišeksresa”. Veštak: Težini posledica doprinelo i neblagovremeno upozorenje mašinovođe

МАШИНОВОЂА О ПОГИБИЈИ СЕДМОРО ЉУДИ: Загрлио сам ранац и почео да плачем...

Uviđaj na mestu nesreće,foto D.Alihodžić

SIRENOM sam dao signalni znak "pazi", kada sam ugledao autobus na prelazu. Ali zbog stubova na kompoziciji nisam mogao ranije da ga vidim. Tada sam stisnuo i taster da ubrzam kočenje. Inače, ne postoji u zakonu obaveza mašinovođe da da signal ispred prelaza.

Ovo je pred Osnovnim sudom u Nišu izjavio Vladica R., koji je 21. decembra prošle godine, upravljajući vozom, udario u autobus kod Donjeg Međurova. Tada je poginulo sedam osoba, od kojih troje dece, a za ovu tešku nesreću osumnjičen je Milan Zdravković (31) koji je bio za volanom autobusa.

- Kada sam ga ugledao, bio je tačno na sredini pruge, na nekih petnaestak metara od nas. Voz je zatim ispao iz šina, truckao je i posle 10-15 metara se zaustavio - rekao je Vladica koji je mašinovođa od 2006. godine. - Kada sam video šta se desilo, nisam imao snage da izađem, zagrlio sam ranac i počeo da plačem.

Pre Vladice saslušan je njegov kolega kondukter, koji je rekao da su se toga dana u vozu od radnika nalazila dva konduktera i jedan mašinovođa bez pomoćnika. On takođe nije mogao da precizira da li je pre zvuka sirene za opasnost čuo i zvuk upozorenja da ide voz, niti da li je mašinovođa svirao.

Analizirajući ranije video-snimak, kao i sve druge faktore koji su mogli da izazovu nesreću, sudski veštak saobraćajne mašinske struke Dragan Marković došao je do zaključka da su glavni krivci vozač autobusa i mašinovođa.

On kaže da je uzrok nesreće na pružnom prelazu kod Donjeg Međurova nepropisno postupanje vozača autobusa "Niš-ekspresa" Milana Z., koji nije zaustavio vozilo ispred znaka "stop" kod pružnog prelaza. Takođe, kako objašnjava, on nije pogledao ni levo ni desno da se uveri da li ide voz. Sa druge strane, težini nastanka posledica doprinelo je neblagovremeno davanje znaka upozorenja, odnosno sirene mašinovođe Vladice R. On je pred Osnovnim sudom pojasnio zaključke do kojih je došao analizirajući materiju.

- U trenutku nesreće, autobus se kretao osam kilometara na čas, dok je voz išao brzinom 67 km/č. Mašinovođa je prvi put koristio pneumatsko kočenje na 27 metara od mesta sudara, a autobus je tada već jednim delom prešao prugu, dok je sirenu koristio 17 metara od sudara - rekao je veštak. - Vozač autobusa nije pogledao ni levo ni desno, što se vidi na snimku, a vidljivost i preglednost vozača u tom trenutku su bile odlične. Andrein krst i znak stop obavezuju vozača autobusa da stane, što on nije uradio, a sasvim je sigurno da je mogao da uoči voz. S druge strane, mašinovođa je imao obavezu da više puta da signal bez obzira na situaciju.

On je dodao da delimičnu odgovornost snosi i Infrastruktura železnice i upravljača puta čija je dužnost bila da adekvatno obezbede pružni prelaz, polubranicima, branicima, semaforom ili radnikom koji će obezbeđivati prelaz.

U nesreći je poginulo sedam osoba, a 29 je teže ili lakše povređeno. Na licu mesta stradali su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u KC u Nišu u toku operacija podlegle povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota. Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula je 29. decembra u intenzivnoj nezi, a nakon nje, 2. januara ove godine, i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela.

Suđenje će se nastaviti sredinom jula.


TEŠKO DELO PROTIV BEZBEDNOSTI

VOZAČ autobusa "Niš-ekspresa" Milan Zdravković (na slici) saslušan je na prvom ročištu zajedno sa svedocima nesreće iz voza.

On se tereti da je počinio teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja, jer se nije zaustavio ispred pružnog prelaza i nije pogledao da li ide voz.


PRIKAZAN SNIMAK

NA drugom ročištu po redu, na zahtev tužioca prikazan je i video-snimak iz autobusa "Niš-ekspresa" do trenutka nesreće.

- Pustite snimak da vidim dete poslednji put - rekao je kroz suze Srećko Kocić, otac Marijane Kocić, jedne od poginulih.

Rodbina nastradalih jedva je smogla snage da pogleda trenutke kada njihovi najmiliji - sinovi, ćerke, sestre, majke, supruge, ulaze u "autobus smrti" ne sluteći šta će ih snaći samo koji minut kasnije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Gradimir Radivojević

16.05.2019. 22:16

Ljudi nisu krivi, kriv je onaj koji nije postavio rampe na 1000 prelaza, to se prećutkuje !

Ivan Zgrozeni

17.05.2019. 11:35

@Gradimir Radivojević - Gluposti. Tamo gde su postavljene rampe vasi istomisljenici nemaju strpljenja pa ih obilaze ili se provlace ispod njih. Ako mi ne verujete, pogledajte snimke na Jutjubu.

Мр Радомир Шћепановић

16.05.2019. 22:40

Сада ће кривица бити пребачена на возача аутобуса и машиновођу!А што железнице Србије краду годинама, е то нема везе.Железница има много станова,аутомобила,рачуна..То је јавно објављено.Колико је директора у затвору?Зато нису пружни прелази адекватно обезбеђени!

Posmatrac

16.05.2019. 23:00

Sigurno si poceo da places, al' zato sto si shvatio da ces zbog sopstvene gluposti i nemara da zavrsis u corci (ako pravosudje uopste funkcionise normalno u ovoj zemlji). Vozaci Nis-Ekspresa su vec vise puta dokumentovani kako blenu u svoje mobilne telefone dok voze i ne obracaju paznju ninasta oko sebe.

najlepši m.vodja

17.05.2019. 13:52

@Posmatrac - posmatrač, posmatraj i dalje i .......šta ti znaš sta je šok, šta ti znaš šta je trauma ne kaki kad tako nešto nisi doživeo i ne dao Bog da doživišvaži?

vladimir

16.05.2019. 23:35

Isključiva krivica vozača autobusa, a mašinovodja NIJE u obavezi da sirenom upozorava vozače na putnom prelazu, ćupriji, kozijim stazama, utabanim puteljcima ....., jer njima i RAMPA ne znači ništa! SVAKI pružni prelaz, za auto saobraćaj, ima znakove obaveštavanja, pa i upozorenja, pa i rampe ali mi i to ne poštujemo! Isključivi krivac je NEODGOVORNI vozač autobusa, zbog koga je i mašinovodja /kao normalan čovek/ - u najvećoj TRAUMI!

Ivan Zgrozeni

17.05.2019. 06:28

Taj vestak je ....... Masinovodji je bila potrebna terapija. Covek je predobar. Oseca krivicu zbog necega na sta nije mogao da utice. Prijatelju, sinsko vozilo ima prednost i tesko ga je zaustaviti. Cak i da si ranije primetio autobus i poceo da kocis NISI MOGAO DA NATERAS VOZACA AUTOBUSA DA POSTUPI ONAKO KAKO GA OBAVEZUJE ZAKON I ZAUSTAVI SE ISPRED PRELAZA PREKO PRUGE. Masinovodji je bio potreban i advokat da ga posavetuje da nepotrebno ne inkriminise na sudu samog sebe.

Miomir Maksimcev

17.05.2019. 06:40

Ovako nesto je moguce samo u Srbiji. Masinovodja se oseca krivim, "ekspert" krivi zeleznicu... Sada samo treba da vozac autobusa koji nije stao a trebao je, nije gledao ni levo ni desno a trebao je, izjavi da se ne oseca krivim jer ga masinovodja nije upozorio da voz ima prvenstvo prolaza i zeleznica mu nije uputila pismo preporucenom postom da obavezno stane na pruznom prelazu pa da ga sud oslobodi i osudi masinovodju i zeleznicu. Ko je ovde lud?

Valerio

17.05.2019. 06:58

Da li je sudski veštak saobraćajne mašinske struke Dragan Marković uzeo u obzir i vreme kada je doslo do nesrece, brzinu vetra, oblacnost, ugao pod kojim je Sunce obasjavalo mesto nesrece da bi optuzio i Planetu ili Boga za saucesnistvo? Njegovo vestacenje bi bilo nepotrebno da je VOZAC AUTOBUSA STAO PRED PRUZNIM PRELAZOM, KAKO GA JE OBAVEZIVAO SAOBRACAJNI ZNAK. Kraj price. Krsenjem zakona pokrenuo je lanac dogadjana ne koji je SAMO ON IMAO UTICAJA. Tacka. Jebes tu ekspertizu.

Aleksa Petrovic

17.05.2019. 07:12

sudski vestak ne moze da okrivi niti da imenuje bilo koga.njegov je zadatak konkretan , vestacenje.pogresno je sto se id strane advokata odbrane vozaca autobusa potenciraju i izvlace iz konteksta pojedini navodi.masinovodja ne moze imati krivicu.zivi bili pa videli...

Patak Dača

17.05.2019. 09:22

Ljudi moji...zna se pravilo u saobraćaju:1-moraš da staneš pred znakom STOP i da pogledaš levo i desno i kad se uveriš da nema voza,kreneš preko pruge...ali to pravilo mnogi,, majstori za vožnju" ignorišu i unesreće veliki broj ljudi, u ovom slučaju decu..žalosno..