Ministarstvo: Potrebna reforma obrazovanja u Srpskoj

D. L.

16. 04. 2019. u 13:41

Stručnjak za razvoj inteligencije kod dece Ranko Rajović istakao je da funkcija obrazovnog sistem mora biti da nauči decu da misle, pri čemu vrtići moraju biti važne obrazovne institucije

Министарство: Потребна реформа образовања у Српској

Foto arhiva / Natalija Trivić

MINISTARSTVO prosvete i kulture Republike Srpske pristupiće sveobuhatnoj reformi obrazovanja koja će doprineti da učenici kritički razmišljaju i budu bolje osposobljeni za potrebe tržišta rada, izjavila je danas resorni ministar Natalija Trivić.


- Ministarstvo će uključiti sve svoje kapacitete, da bi se usmerili na stvaranje obrazovnog sistema koji će biti na korist svršenih učenika i budućih radnika, rekla je ona novinarima u Banjaluci.

Trivićeva je pre konferencije pod nazivom "Obrazovanje za 21. vek" istakla da je ovo jedan od nizu skupova kojim Ministarstvo želi da pomogne predstavnicima osnovnih i srednjih škola da steknu nova znanja i veštine, kojima će predškolce i đake naučiti kritičkom razmišljanju.

Stručnjak za razvoj inteligencije kod dece Ranko Rajović istakao je da funkcija obrazovnog sistem mora biti da nauči decu da misle, pri čemu vrtići moraju biti važne obrazovne institucije.


- Decu moramo ispitivati tako da kod njih pokrećemo misaone procese od malena, jer ih tako spremamo i za školu, koja mora menjati metode rada, kaže Rajović.

On je pojasnio da deca, uglavnom, uče napamet, ponavaljajući lekcije i po nekoliko puta, što za mozak skoro da i ne postoji.

- Učenje napamet je prevaziđeno, moramo decu učiti na drugi način, kroz igru, nakon čega ide povezivanje informacija, naglasio je Rajović.

Prema njegovim rečima, svaka upisana generacija učenika malo je slabija od prethodne dve, motorički, sa slabijom pažnjom, opštim znanjem i siromašnijim rečnikom.

- Moramo nešto promeniti, jer takva deca dolaze u školu i ne mogu da sede i pišu, pa će svaka reforma obrazovanja pasti u vodu, jer naša deca nemaju kognitivne sposobnosti kao mi, ne mogu da zadrže pažnju, navodi Rajović.

On je pojasnio da nisu za to krive samo nove tehnologije, već više faktora.

Konferenciju pod nazivom "Obrazovanje za 21. vek" organizovali su Ministarstvo prosvete i kulture Republike Srpske i Omladinski komunikativni centar za predstavnike predškolskih ustanova i osnovnih škola u Republici Srpskoj.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Драгољуб Збиљић

17.04.2019. 08:44

Најважнији део реформе образовања и у Србији и у Српској садржи се у реформи српске језичке норме и правописа. Јер, ако и даље остане да српска деца и у Србији и изван Србије буду наставили да уче по принципима српскохрватског језика, ако задрже решење стандардног српског језика у четири варијанте (две по изговору и две по писму), српска деца и даље неће знати зашто су сви Хрвати, на пример, обједињени у свом језику и по изговору и по писму у књижевном језику, а само се Срби деле.

66realno

18.04.2019. 03:04

Vjeronauku obavezno kao nastavni predmet i gusle da obavezno svi ucenici nauce guslati. Kompjuteri i robotika je zlo i to treba zabraniti.