U Srbiju stiže ukrajinski Folksvagen?!
19. 03. 2019. u 00:30
Najveći proizvođač automobila na svetu sve bliži odluci o investiranju u našu državu
DA je otvaranje fabrike "Folksvagena" u Srbiji sve realnije, potvrdio je u nedelju, u intervjuu za televiziju Pink, i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Dodatnu potvrdu da je Srbija na listi želja giganta iz Volfsburga, dao je "Novostima" i dugogodišnji zastupnik "Škode" u Srbiji, vlasnik kompanije "Auto Čačak" Milenko Kostić. On nam je u ponedeljak rekao da postoji verovatnoća da se u Srbiju preseli "Folksvagenova" fabrika iz Ukrajine, koja nije postigla očekivane rezultate u produkciji reznih modela "Škode", jednog od 12 brendova najvećeg proizvođača automobila u svetu.
Kostić nam je potvrdio da su važni ljudi iz "Folksvagenovog" i "Škodinog" menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.
- Pitali su me za prosek plata, obučenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja - kaže naš sagovornik. - Narodski rečeno, dima ima, a hoće li biti vatre, znaćemo uskoro. Činjenica je da smo "u igri", ali nam konkurišu Bugarska, Turska Rumunija... U toj trci presudna će biti ponuda države. Nemci će otići u onu zemlju koja im da više.
Kostića brinu zahtevi "Folksvagena". Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike. Zato ne odbacuje mogućnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevačkog "Fijata", za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.
PROČITAJTE I:"Folksvagen" pravi fabriku u Šumadiji
- To bi bilo idealno, jer već postoje fabrika i hiljade obučenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje "Fijatove" hale u mogućnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veći od 300.000.
OPTIMISTA Milenko Kostić, Foto Privatna arhiva
Ipak, Kostić kaže da će se više detalja znati već posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz "Folksvagena".
- Žao mi je što smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo ovaj brend u Srbiju. Ja sam 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u čačansku fabriku "Cer" dovedem montažu nekih modela, ali tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku, insistirajući na tome da se taj posao prebaci u Kragujevac.
Kao indikator dolaska Nemaca, može da se tumači i dolazak kompanije "Forverk", koja upravo dovršava veliku fabriku površine 50.000 kvadratnih metara, a koja se prostire na 10-15 hektara. Prema Kostićevim rečima, oni najviše proizvode delove upravo za "Folksvagen".
Naš sagovornik se još jednom vraća na ukrajinsku fabriku, koja bi mogla da završi u Srbiji.
- Zbog situacije u toj zemlji, tamo nikada nisu postignuti očekivani rezultati. Bilo bi fantastično za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak "Folksvagena". Ipak, odluka je samo u glavama čelnika u Volfsburgu.
Inače, "Novosti" su 3. marta objavile informaciju da je "Folksvagen" odabrao Srbiju za izgradnju svoje nove fabrike. Reč je o postrojenju vrednom 1,4 milijarde evra, i u njemu bi trebalo godišnje da se proizvodi 300.000 vozila. Posao bi dobilo 5.000 ljudi. U prvi mah su se pojavile informacije da bi kod nas trebalo da se proizvode SUV vozila, i to "škoda karok" i "seat ateka", koja se trenutno izrađuju u Češkoj. Ipak, Kostićeve tvrdnje da bi u Srbiju mogla da se preseli produkcija iz Ukrajine daju novo svetlo ovoj priči. U svakom slučaju, više će se znati do leta. Sam predsednik Vučić je najavio da će uskoro pregovarati sa čelnicima "narodnog auta". Konačnu odluku doneće uprava "Folksvagena" u aprilu.
Foto Depositphotos
IMAJU 12 BRENDOVA
"FOLKSVAGEN", kao najveći proizvođač automobila u svom programu, ima ukupno 12 brendova, kako automobilskih, tako i onih koji proizvode kamione i autobuse. Osim istoimene linije, oni gazduju "Škodom", "Seatom", "Audijem", "Poršeom", "Lamborginijem", "Bugatijem", "Dukatijem", MAN-om, "Skanijom", "Neoplanom" i "Bentlijem".
MIZERNA PRODUKCIJA
Ukrajinska "Škoda" u svojim prostrojenjima "Euro kar" u Solomonovu ima godišnji kapacitet od 80.000 vozila. Prošle godine su imali minimalnu proizvodnju od 7.500 vozila. Najviše (1.500) su izbacili "kodijaka", a kod njih mogu da se sklapaju i "škoda oktavija", "superb"...
Нек нам је Бог у помоћи
19.03.2019. 00:52
Како да не стигну у окупирану и поробљену Србију, кад су својим деловањем задњих 28 година створили такав "пословни амбијент", у коме раднике у својим шарафцихгер концлогорима овде плаћају, колико својима дају путне трошкове или у рангу месечног џепарца својој деци за школу, и то још исцеде из нашег буџета кроз субвенције.Прави евроталибанкси "рај" на Земљи, нема шта....
@Нек нам је Бог у помоћи - Дали сте свесни шта пишете у коментару У оваквој кризи отворити фабрику која би запошљавала 5000 радника била би премија па макар радили за 500 евра Обезбедити егзистенцију за 5000 породица је седмица на лотоу Док год има оваквих коментара који туђенапоре нецене бићемо у невољи
@Нек нам је Бог у помоћи - Da mi je znati čime se Vi bavite u životu ,osim umnim teorijama ?
@Нек нам је Бог у помоћи - Tacno, nama treba Yugo i nista vise! Kazi radnicima zaposlenim u fabrici kako nije dobro da dodje strana firma u njihov kraj i reci ce ti sve. Druga opcija tim radnicima je rad kod nasih privatnika (ako imaju vezu) ili socijalna pomoc (od penzionera iz familije). Pa ti vidi...
@Нек нам је Бог у помоћи - Po tvome je ono nase staro bolje: Bolje je neraditi nista nego raditi za sicu (uz placene dazbine(socijalna davanja penzijsko i zdravstveno osiguranje, porezi drzavi za par hiljada ljudi)). Blago nama sa takvim razmisljanjem. I sama cinjenica da imas u svojoj zemlji fabriku VW- tebi ne znaci nista. Samo napred na proteste. Ne zaboravi zutu pistaljku. Ako ne smes vise el- testeru da nosis.
Komentari (40)