Pljušte smene u GSP-u

Posle serije incidenata proteklih dana, kada je jedan autobus ukaden a tri su izgorela, nastavljene su smene rukovodilaca u GSP-u. Iz Gradske uprave poručuju da su radnici u javnom sektoru odgovorni za imovinu građana. Najavljuju da će do septembra na ulicama Beograda biti više od 200 novih autobusa.

Na okretnici kod Trga republike dežuraju mehaničari gradskog prevoznika. Nemaju mnogo posla – kod već starih autobusa zagrevaju se motori, što pravdaju opterećenjem vozila i slabim putevima. I taman je, pomalo prolećno vreme, olakšalo rad prevoznicima, dva incidenta za vikend potresla su preduzeće i zabrinula javnost.

"Što je pokazalo da nemamo dovoljan sistem kontrole u GSP-u i kao što znate odmah je smenjen izvršni direktor za autobuski podsistem gospodin Komatina. Danas su smenjena još dva direktora i dva direktora održavanja su prebačena na druga mesta", navodi zamenik gradonačelnik Beograda Goran Vesić.

Krađa autobusa u pogonu Karaburma i požar na još tri u novobeogradskoj garaži ne sme proći nekažnjeno.

Radnici u javnom sekturu i komunalna preduzeća odgovaraju za imovinu građana, poručuje Vesić.

Nabavka novih autobusa

A, ta imovina biće uskoro još vrednija. Na sednici Skupštine grada početkom nedelje usvojiće se rebalans budžeta za samo jedan posao – veliku kupovinu novih autobusa.

"Obezbedili smo 35 miliona evra i GSP će obezbediti još 10 miliona evra za nabavku. Zavisno od postignute cene, kupićemo od 210 do 230 novih autobusa. Rok isporuke je 150 dana i oni moraju biti do 1. septembra na ulici", kaže Vesić.

Na direktoru firme, iz koje i potiče, je da ojača preduzeće i preduzme mere koje bi poboljšale nisku naplatu prevoza; kao i drugi potezi koji bi smanjili izdatke iz gradske kase za javni prevoz.

Za plate, delove i druge potrepštine izdvaja se ogromih 18 milijardi dinara, ili 150 miliona evra.

"Zamislite šta bi građani mogli da dobiju sa 150 miliona evra. Moglo bi, recimo, da se izgradi 75 vrtića, ili 75 škola, moglo bi da se kupi 350 novih autobusa", objašnjava Vesić.

Bolji uslovi u najavi 

Zamenik gradonačelnika je najavio kupovinu solo autobusa sa dizel evro šest motorima, a za iduću godinu se planira nabavka elektro i autobusa na gas.

Postavlja se pitanje da li će biti i vozača za toliko vozila. U ovom trenutku to je gorući problem celog regiona.

"Radimo na tome sa državom da se omogući da ljudi lakše dođu do vozačke dozvole za autobuse. Jedan od problema je što ljudi ne idu u vojsku gde su dobijali dozvole za lakše zapošljavanje. I moraćemo da pomognemo ovoj kategoriji ljudi, da ih zaštitimo", rekao je Vesić.

U izjavi se možda naziru i bolje zarade vozača. A, na direktorima gradskog prevoznika je da čuvaju imovinu. To važi i za radnike i za sindikate - a ima ih, kažu, 25.

Opljačkaju se i najčuvanija banka i zlatara. Može u velikojutarnjem izlasku i metežu da se ukrade i autobus. Ali, da to prođe drsko i olako, odnosno, da lopov prođe kroz tri prsta obezbeđenja, to već zvoni za uzbunu. Kao prva reakcija stigle su smene i opomena drugima.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво