Opasne pruge 1

Na pruzi Niš – Zaječar, između železničkih stanica Matejevac i Svrljig, u nedelju pola sata nakon ponoći, došlo je do incidenta u kome je iskliznulo pet cisterni koje su prevozile fosfornu kiselinu.

Povodom te nesreće u Infrastrukturi železnice Srbije saopštili su da nije došlo do curenja i nema nikakve opasnosti po stanovništvo i okolinu kao i da uzrok iskliznuća nije stanje pruge a da će razlog incidenta biti utvrđen nakon istrage. S obzirom da na svu sreću nije bilo žrtava niti težih posledica ova vest ne bi privukla veliku pažnju javnosti da i nedavno u selu Jasenovik nije došlo do prevrtanja cisterne sa amonijakom, a novi incident je nastupio svega osam dana nakon ponovnog puštanja u saobraćaj pruge Niš – Zaječar.

Tom prilikom, tokom vraćanja prevrnutih cisterni koje su ispale iz šina na kolosek evakuisano je čitavo selo kako ne bi bilo ugroženo zdravlje žitelja i stoke. Interesantno je da je do novog incidenta došlo svega 500 metara od ulaza u isto to selo Jasenovik.

Sasvim opravdano, dve železničke nesreće koje su zadesile njihovo selo zabrinule su žitelje Jasenovika. Prvi put su bili evakuisani a sada ne veruju tvrdnjama nadležnih u Infrastrukturi železnice Srbije da „nema opasnosti po ljude i životnu okolinu“ jer se u blizini cisterni, kako kažu, osećao neprijatan miris. Takođe, meštani ne veruju ni tvrdnjama nadležnih sa železnice da stanje pruge nije uzrok iskliznuća.

Činjenica da su na mestu nesreće polomljeni tragovi i iskidane šine govori u prilog razmišljanja meštana Jasenovika. Njihov stav da bi prevoz opasnih materija trebalo prekinuti do rekonstrukcije pruge je sasvim ispravan. Učestali incidenti na železnici ovog tipa zabrinuli su i žitelje drugih delova Srbije kroz čija mesta se transportuje opasni materijal, pa tako i Beograđane. Opasne materije se naime i dalje prevoze samim centrom Beograda kroz tunel „Vračar“.

Iako nadležni u Infrastrukturi železnice Srbije kategorično tvrde da stanje pruge nije razlog iskliznuća, incidenti do kojih je došlo dva puta u kratkom roku demantuju takve izjave. Pruga na kojoj su se zbile nesreće je sagrađena pre 100 godina a čak šest decenija nije rekonstruisana. Činjenica da je njena rekonstrukcija najavljena za april takođe potvrđuje tezu da je ta saobraćajnica trošna i nebezbedna. Shodno tome, potpuno je razložan zahtev meštana Jasenovika da njom više ne transportuju opasne materije dok se pruga ne rekonstruiše.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari