"Fijat" u Kragujevcu završio proizvodnju za ovu godinu

Proizvodnja u fabrici "Fijat Krajsler" automobili Srbija za ovu godinu je završena. Razlog je usklađivanje proizvodnje sa zahtevima tržišta. Nije neobično da "Fijat" prekida proizvodnju za novogodišnje praznike, ali zaposlene brine što se to ove godine desilo ranije, a i potrajaće, kažu, jer čekaju plan poslovanja za narednu godinu.

Fabrička rampa, spuštena gotovo mesec dana, pre uobičajenog kolektivnog godišnjeg odmora. Poslednjih 410 "fijata 500L", u ovoj godini, sišlo je sa proizvodnih traka. Poslovodstvo se odlučilo na jedan duži, umesto više kraćih prekida proizvodnje.

Predsednik samostalnog sindikata FKA Zoran Marković kaže da ovogodišnja proizvodnja završena, a procena menadžmenta je da je bolje da napravi duži prekid proizvodnje, nego nekoliko kraćih.

"Radnici su dobili dodatni godišnji odmor znači u decembru je 15 dana godišnjeg odmora i šest dana plaćenog. Samim tim, taj godišnji odmor se plaća, u punom iznosu", objašnjava Marković. 

Razlog je, dodaje, smanjena potražnja za vozilima, što je uobičajeno za decembar, a kompanija "Fijat", kao što je poznato, ne pravi vozila za zalihe, već u skladu sa potrebama tržišta.

Prekid proizvodnje u matično fabrici, zaustavlja i kooperante. A, kada će ponovo, dati gas,za oko 4.500 radnika je nepoznanica.

Petogodišnji plan investicija početkom januara? 

"Naša očekivanja su da će krajem decemba, eventualno, početkom januara, doći do iznošenja tog petogodišnjeg plana investicija, gde se nadamo da će doći novog modela u narednom periodu. Zabrinuti smo, ali očekujemo da uskoro saznamo kakvi su planovi menadžmenta za fabriku u Kragujevcu. Kako je ranije dogovoreno sa premijerkom Srbije Anom Brnabić, menadžment FKA trebalo bi da iznese planove proizvodnje do kraja decembra ili početkom januara", kaže Marković.

Da "Fijat" ostaje u Srbiji potvrđeno je 1. juna, na predstavljanju petogodišnje poslovne strategije grupacije "Fijat Krajsler" u Italiji.

Kao miltinacionalna kompanija, Italijani se vode zahtevima tržišta, ocenjuju ekonomisti i dodaju da su povremeni prekidi proizvodnje u fabrikama automobila uobičajeni.

"'Fijat' je u 2017, prodao 65.000 vozila '500 L', naravno proizvedenih u Kragujevcu. Dok čekamo rezultate iz 2018. godine, 'Fijat' pažljivo posmatra tržište i planira, šta će uraditi u narednom peridu", navodi Prof. dr Nikola Makojević, ekonomista.

Statistika beleži pad potražnje za automobilima u Evropskoj uniji u proteklih pet godina. Kao rastuća tržišta, navode se Amerika i Kina. A, kragujevački "Fića", u prošloj godini, bio je najprodavanije vozilo B segmenta u Evropi. 

Fabrika u Kragujevcu, zajedničko je ulaganje naše države i italijanske kompanije, u kojoj Srbija ima 33 odsto vlasništva.

U fabriku u Kragujevcu do sada je uloženo je oko 1,3 milijarde evra.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво