Nedavno su, u časopisu Journal of Neuroscience, Ketrin Vinstenli, Marija Čerkasova i njihov tim stručnjaka objavili rezultate istraživanja o tome da li senzorno uslovljavanje, u vidu svetla i muzike, podstiče donošenje rizičnijih i neizvesnijih odluka kod ljudi.
Najbolje mesto za ovakvo istraživanje bio je kazino: 131 volonter, 53 muškarca i 78 žena, odigrao je igru dva puta – jednom za slot-mašinama bez muzike i treperavog svetla i drugi put uz zvuke zveckanja novca i slike zlatnih kovanica pred sobom.
U oba slučaja ponuđena su im dva džekpota, jedan veći i jedan manji. Takođe, kod većeg zgoditka verovatnoća za dobitak je bila manja, i obrnuto.
Ustanovljeno je da je pažnja ispitanika za mašinama sa muzikom i slikama bila rastrzanija te su se u ovom slučaju volonteri više usredsredili na muziku i slike, a manje na verovatnoću dobitka, što je za posledicu imalo lakše preuzimanje većeg rizika, dok su ispitanici za mašinama bez zvuka i slike racionalnije odlučivali, fokusirajući se na realne šanse za dobitak.
Istraživači smatraju da je njihova studija potvrdila da „nagrade“ u vidu audio-vizuelnih podsticaja mogu motivisati ljude na donošenje rizičnih odluka.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 6
Pogledaj komentare