Najnovije vesti
Vesti Beograd
Od juna 2019. TRAMVAJEM od Banovog brda do Novog Beograd za MANJE OD 10 MINUTA

Od juna 2019. TRAMVAJEM od Banovog brda do Novog Beograd za MANJE OD 10 MINUTA

Postavljanje tramvajskih šina preko Mosta na Adi, koje je u toku, trebalo bi da bude završeno do juna naredne godine, čime će se tramvajskim saobraćajem preko mosta povezati Novi Beograd i Čukarica, rekao je prilikom obilaska radova zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Most na Adi Foto: Beoinfo / Promo
Most na Adi

Vrednost radova iznosi skoro dve milijarde dinara.

– U junu 2019. ćemo konačno tramvajskom vezom povezati Banovo brdo, odnosno Čukaricu i Rakovicu s Novim Beogradom. To će nam omogućiti da počnemo uklanjanje Starog savskog mosta i da tramvajski saobraćaj koji tuda ide preusmerimo na ovu zamenu, te da počne izgradnja Novog savskog mosta i premeštanje starog između blokova i Ade Ciganlije – rekao je Vesić.

Nenad Bajić iz Direkcije i zamenik gradonačelnika Goran Vesić
Foto: Beoinfo / Promo
Nenad Bajić iz Direkcije i zamenik gradonačelnika Goran Vesić

Zamenik gradonačelnika je posebno naznačio povezanost radova zbog čega je veoma važno da se rade u roku.

– Na novobeogradskoj strani postavljeno je već oko 500 metara šina i rade se dve nove stanice, jedna s te, a druge sa čukaričke strane mosta. Kada sve bude završeno, možemo da kažemo da je Most na Adi bezmalo u potpunosti u funkciji. Preostaju pristupne saobraćajnice iz Bulevara patrijarha Pavla, gde se trenutno radi izmeštanje korita Topčiderske reke, što je neophodno da bi bulevar imao četiri saobraćajne trake. Potom će se sledeće godine raditi i same pristupne saobraćajnice iz ovog bulevara, što će omogućiti da se spoje Rakovica, a kasnije i Vidikovac sa Mostom na Adi, odnosno s Novim Beogradom. Predstoji i izgradnja Topčiderskog tunela, koji će omogućiti vezu sa Autokomandom i tek nakon toga, moći ćemo da kažemo da je Most na Adi u potpunosti u funkciji – istakao je Goran Vesić.

On je izrazio zahvalnost izvođačima radova, ocenujući da čitav posao rade dobro i u rokovima.

Ukupni radovi obuhvataju postavljanje tramvajske pruge, dužine 2.700 metara, preko Mosta na Adi i severnih i južnih petlji, sa uklapanjem u postojeću prugu sa obe strane reke.

Posle rušenja gornje konstrukcije mosta iznad Topčiderske reke, uklanjaju se delovi obalnih stubova i vrši se priprema za izradu nove konstrukcije, kao i izgradnja jednog obalnog stuba. Kod nadvožnjaka iznad železničke pruge u toku je postavljanje skele radi izgradnje novog dela konstrukcije, kojim se ostvaruje veza prema Rakovici.

Radovi uveliko u toku
Foto: Beoinfo / Promo
Radovi uveliko u toku

Završena je izgradnja potpornih zidova kod Hipodroma, koji obezbeđuju povezivanje trase sa Mosta na Adi sa konstrukcijom preko Topčiderske reke i u toku je nasipanje materijala između potpornih zidova. Istovremeno se duž čitave trase nastavlja postavljanje stubova kontaktne mreže sa pratećom opremom.