BAHATO, KAO DA SU KAMIKAZE: Pogledajte kako učesnici saobraćaja prelaze pruge (VIDEO)

Tanjug

30. 10. 2018. u 13:08

Infrastruktura železnice Srbije objavila je u utorak snimke sa sigurnosnih kamera na putnim prelazima širom zemlje na kojima je zabeleženo nebezbedno i bahato ponašanje učesnika u saobraćaju

БАХАТО, КАО ДА СУ КАМИКАЗЕ: Погледајте како учесници саобраћаја прелазе пруге (ВИДЕО)

Foto: youtube.com

Infrastruktura železnice Srbije objavila je u utorak snimke sa sigurnosnih kamera na putnim prelazima širom zemlje na kojima je zabeleženo nebezbedno i bahato ponašanje učesnika u drumskom saobraćaju, u situacijama kada su rampe spuštene i nailazi voz.

U desetak minuta odabranog materijala vide se situacije na putnim prelazima koje će uplašiti, začuditi ili podsetiti na neke scene iz akcionih filmova, saopštilo je to preduzeće.

Bezbednost saobraćaja na putnim prelazima u najvećem broju slučajeva nije samo železničko i tehničko pitanje, već najčešće pitanje samodiscipline i saobraćajne kulture vozača i pešaka kao učesnika u drumskom i pešačkom saobraćaju.

Poštovanje zakonskih propisa, kako je navedeno, garantuje očuvanje bezbednosti, ali se nažalost učesnici u drumskom saobraćaju, često upuštaju u opasne i rizične radnje i ne vode računa o putnim signalima.

Pročitajte još - VOZ PREGAZIO ČOVEKA: Na pruzi Beograd-Bar kod Lazarevca putnički voz ubio čoveka


Vozači drumskih vozila ili uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, preduzimaju rizična i opasna kretanja mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri svetlosnu signalizaciju, te prelaze preko pruge iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten.

Česti su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila koji se upuštaju u kritične i opasne radnje.

Godišnje na putnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom vozači drumskih vozila oštete više od 2.000 branika i polubranika Infrastrukture železnice Srbije.

Osim što se na taj način Infrastrukturi železnice Srbije nanosi velika materijalna šteta, time se i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja.

Zabrinjava činjenica da je broj saobraćajnih nesreća u porastu upravo na potpuno osiguranim i na najsavremenije opremljenim prelazima, što ukazuje na neodgovorno ponašanje vozača drumskih vozila i pešaka, koji su u gotovo 100 odsto slučajeva uzročnici nesreća na putnim prelazima.

U protekle dve godine u nesrećama na putnim prelazima nastradalo je 18 osoba. Svih osamnaest nastradalo je zbog sopstvene odgovornosti.

Takva statistika nije samo u Srbiji već su pokazatelji približni i u drugim zemljama, a taj problem prepoznala je i Međunarodna železnička unija.

Snimci su nastali na većem broju putnih prelaza širom Srbije.

Na području Infrastrukture železnice Srbije nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način obezbeđeni.

Od ukupno 2.138 putnih prelaza, 502 putna prelaza obezbeđena su savremenom signalno-sigurnosnom opremom (automatskim branicima, polubranicima i svetlosnom saobraćajnom signalizacijom).

Preostalih 1.636 putnih prelaza obezbeđeni su znacima drumske signalizacije (Andrejin krst, znak Stop), navedeno je u saopštenju.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Класична пропаганда 21. века

30.10.2018. 13:46

Измонтиран видео са убачених неколико ексцесних ситуација, за које се може рећи да су виновници за затвор. За већину видеа бих поставио само једно питање - а где вам је воз? Ко ме разуме, схватиће о чему пишем...

Goran

30.10.2018. 15:10

@Класична пропаганда 21. века - Voz je kod tvoje mame.

realista

30.10.2018. 13:52

U odbranu ovim retardiranim ucesnicima u saobracaju - neki put je potrebno cekati i dobrih 20 minuta dok voz uopste dodje do prelaza. I ovakvih slucajeva nema samo kod nas. U britaniji je doslo dotle da se moraju nositi kacige i florescentni prsluci na pruznim prelazima (to je sad standardna oprema i za pesake). Jednostavno je - ne budimo stoka.

Serbia forever

30.10.2018. 14:15

Zato u Resniku kod Beograda, postoji rampa, koja je polomljena i svetlosna signalizacija ne radi!? Prolazim pre neko veče rampe nema, a voz prolazi!? Zamislite da je kojim slučajem magla i noć!?

Дан

30.10.2018. 14:43

Што не прикажу снимак од кад се спусти рампа колико се чека да прође једна локомотива?

сале

30.10.2018. 15:11

Док сам живео близу пружног прелаза дешавало ми се да чекам 10ак мин. воз не прође а рампа се подигне , па сам после почео да практикујем да изађем из возила погледам да ли стварно иде воз или је неко заспао на прекидачу! У случају да се воз види онда чекање па макар ишао 10км на час ,што није реткост.

alfa...!

31.10.2018. 10:49

@сале - Predugo čekanje na prelazima preko pruge je zbog automatizacije rampi na srpski način,lako ćemo,kud se ti žuri,pa ima vremena,stići ćeš na vreme...