Ne postoji bolje vreme da razmišljamo o predstojećim trendovima i kako ih možemo iskoristiti za kampanje koje ne samo da efikasno ciljaju kupce već se ističu i razlikuju”, navodi u autorskom članku Robert Bednarski, Country Director (CEE) u Fejsbuku.
Moramo da zapamtimo da je teško izdvojiti se u oblasti u kojoj su promene dinamičnije i gde je efikasno održavanje trendova zahtevnije nego u marketingu. Podela na tradicionalni i digitalni marketing, koja je do sada dovela do pogrešnih pitanja, nepotrebnih diskusija i problema na organizacionom i strateškom nivou, sada konačno postaje istorija. Iako osnovni principi marketinga ostaju nepromenjeni, napredak tehnologije očigledno nas tera da modifikujemo naše prioritete i metode.
Na koje teme se trenutno fokusiraju diskusije o budućnosti marketinga? Koje su ključne lekcije koje marketeri mogu izvući iz ovih diskusija? Pokušajmo da ih identifikujemo.
1. Mobilni dostiže najveći rast
Mobilni uređaji se jasno izdvajaju među ostalim kanalima prijema sadržaja, uključujući i digitalne kanale. Upotreba ovih uređaja definitivno je obeležena najvišim rastom. Mobilni je promenio način otkrivanja, iskustva i deljenja, a osim toga predstavlja najbrže usvajanje komunikacijske tehnologije: Televiziji je bilo potebno više od deset godina da bi dosegla 50 miliona gledalaca dok su pametni telefoni dostigli milijardu za pet godina.
Kako se predviđa, tržište mobilnog interneta u narednih osam godina će dobiti 1,75 milijardi novih korisnika, što će dovesti do neverovatnih pet milijardi korisnika mobilnog interneta u 2025. godini, prema izveštaju GSMA o mobilnoj ekonomiji iz 2018. godine.
Zbog toga moramo gledati na mobilni kanal kao poseban format distribucije sadržaja, a ne element digitalnog marketinga. Mobilni kanal igra ključnu ulogu već u fazi stvaranja oglasa. Ako nešto radi na malom ekranu, to će raditi i na velikom. Nažalost, ovaj princip ne funkcioniše drugačije. Zbog toga, kako bi se ostvario ogroman potencijal mobilnog marketinga, on mora poslužiti kao polazna tačka za razvoj kreativa.
2. Usredsredite se na rezultate
Metrika i rezultati oglašavanja nisu isto - mada se ponekad smatraju sinonimima ili se koriste “kao jedno” u diskusijama među stručnjacima. Oglašavanje putem mobilnog kanala se karakteriše veoma brzim prijemom i visokim stepenom pažnje gledalaca. Shodno tome, ključni metrik, kao što su dužina ili broj prikaza, mogu biti samo grubi pokazatelji koliko je efikasno oglašavanje. Umesto toga, treba se fokusirati na stvarni poslovni rezultat, kao što je prodaja ili slika brenda. Ovo je jedini način da pouzdano uporedite efikasnost različitih kanala i formata. Verujemo da je od vitalnog značaja, za milione naših partnera koji koriste Facebook ili Instagram za razvijanje svog posla, da osećaju da mogu da veruju našoj platformi. Zato radimo sa industrijom, zašto smo transparentni koliko možemo o našim sistemima i obezbeđujemo da imaju pristup pouzdanim i značajnim pokazateljima.
3. U korak sa potrošačima
Potrošači već duže vreme žive u mobilnoj realnosti. Mlađi potrošači pretražuju sadržaj brže od svojih starijih, a istraživanja pokazuju da na mobilnim uređajima pretražujemo sadržaj 41 odsto brže nego na desktop računarima. Kao rezultat toga, posebno je teško meriti broj ili trajanje pregleda. Marketing zaostaje, zbog čega se vode diskusije o planiranju i upoređivanju formata, umesto da se usredsredimo na najvažniju stvar – dostizanje brzih i veoma svesnih potrošača koji očekuju da marketing odražava njihovu stvarnost.
Današnji potrošači brzo odlučuju da li nešto zavređuje njihovu pažnju. Da bi se efikasno stiglo do njih, razvoj kreativa mora da odgovara interesima ciljne grupe i specifičnom kanalu koji se koristi za oglašavanje. I možemo primetiti da Story (priča) raste kao kanal za komuniciranje sa potrošačima - svaki dan preko 400 miliona ljudi koristi Stories na Instagramu, više od 300 miliona ljudi na Fejsbuku i Mesindžeru. U septembru 2018. godine pokrenuli smo Facebook Stories Ads jer smo čuli od ljudi da je više od 63 odsto njih donelo odluku o kupovini određenog proizvoda nakon što je videla priču vezanu za to.
4. Marketinški učinak postaje sve važniji u svakoj industriji
Predmet marketing performansi (affiliate marketing), koji je vrsta marketinga koji vodi ka stvarnom, merljivom rezultatu, kao što je odluka o kupovini određenog proizvoda, postaje sve važniji i postaje deo strategije oglašavanja u svim sektorima. U suštini, to znači da su ključna efikasnost metrika marketinga i njegov merljivi uticaj optimizovani u realnom vremenu. Ključni cilj je usklađivanje pravog proizvoda sa pravom osobom na skali kako bi povećali potražnju i prodaju - ili jednostavnije, morate pomoći svojim proizvodima da pronađu ljude i stvaraju nameru za kupovinu. Možemo da vidimo rastuću popularnost alata koji podstiču rast, kao što su dinamični oglasi koji omogućavaju automatsko promovisanje celog kataloga proizvoda ili usluga, bez potrebe da se svaki proizvod konfiguriše pojedinačno.
5. Stalna beta faza
Napredak tehnologije i potencijala digitalnog marketinga, koji još nije u potpunosti istražen, znači da moramo unapred da razmišljamo kada gradimo sposobnosti i organizacione strukture. Nemoguće je razviti savršena rešenja ili metode, jer se ljudsko ponašanje i običaji neprekidno razvijaju kao odgovor na napredak tehnologije. Zbog toga je fleksibilnost i sposobnost prilagođavanja ovim promenljivim uslovima od ključnog značaja. Potragu za savršenošću treba zameniti stavom zasnovanim na stalnom testiranju, "stalnoj beta fazi", kako u dizajniranju proizvoda tako i u marketingu. Strogo govoreći, skoro je nepromišljeno da bi preduzeće sve svoje mobilne nade u kampanji stavile u jednu verziju kampanje - i ignorisala ogroman potencijal za optimizaciju koja dolazi sa kreativnim A / B i C-testiranjem. Jaka kreativna ideja može, i trebalo bi, da oživi u različitim mobilnim formatima. Uspešni brendovi kao što su Nike, Bud Light ili Apple pokazali su nam način: svi su prihvatili mobilnu kreativnost kao živi, fleksibilni proces. Nove ideje se međusobno smenjuju u različitim formatima i sa različitim pričama, a rezultati se pažljivo ispituju. I vredno je toga: ovaj uvid pomaže u poboljšanju i trenutnih i budućih kampanja.
Zato budite smeliji i testirajte!
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Mattoni 1873, najveći proizvođač mineralne vode i bezalkoholnih napitaka u Centralnoj Evropi, preuzeo je od kompanije PepsiCo manjinski udeo (46,43 odsto) u Knjaz Milošu, postavši jedini vlasnik.
Kina je usvojila zakon o carinama kojim želi da osnaži mehanizme odbrane svoje ekomonije nakon pretnji Sjedinjenih Američkih Država i Evropske unije da će reagovati na izvoz jeftinih kineskih proizvoda.
Ruski predsednik Vladimir Putin najavio je mogućnost nacionalizacije kompanija u interesu nacionalne odbrane, napominjući da je prelazak preduzeća u državnu svojinu opravdan samo ako radnje vlasnika štete bezbednosti zemlje.
Australijska rudarsko-metalska grupa BHP objavila je nameru da preuzme britansku rudarsku kompaniju "Anglo ameriken", koju je procenila na oko 36 milijardi evra.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je radove na izgradnji obilaznice oko Gornjeg Milanovca koja će, kako je rekao, biti završena do kraja septembra, a koštaće oko 30,5 miliona evra.
Italija je ambasadoru Rusije izrazila negodovanje zbog toga što je je ruski energetski gigant Gasprom preuzeo kontrolu nad filijalom italijanskog Aristona "Termo Group" - objavio je ministar spoljnih poslova Italije Antonio Tajani.
Nemačkoj je potreban ekonomski preokret da bi zagaratovala svoj geopolitički položaj, rekao je nemački ministar finansija i predsednik liberalno-demokratske stranke FDP Kristijan Lindner.
Šef Agencije UN za pomoć palestinskim izbeglicama (UNRWA) Filipe Lazarini izjavio je da je u Pojasu Gaze u proteklih šest meseci ubijeno više dece nego u svim svetskim konfliktima u poslednje četiri godine ukupno.
Direktor Potočara Emir Suljagić, koji podržava Dobricu Veselinovića, tokom gostovanja u jednoj od emisija ponašao se krajnje sramno, a njegove izjave su zastrašujuće, prenose Novosti.
Rouan Atkinson je ranije ove godine spominjan u Domu lordova, gornjem domu britanskog dvodomnog parlamenta, zbog svog navodnog uticaja na prodaju električnih automobila u Velikoj Britaniji.
Proslavljeni srpski pevač Nikola Rokvić, krenuo je pre par dana peške na put do Grčke, gde će se pokloniti Svetom Nektariju Eginskom u istoimenom manastiru, a razlog njegove odluke je human.
Predsednica i direktorka muzeja Luvr Loren de Kar najavila je danas da bi čuvena slika Leonarda da Vinčija „Mona Liza”, poznata i kao „Đokonda”, zbog popularnosti mogla da bude izložena u posebnoj prostoriji u Luvru.
At least five people died and 33 were injured in a strong tornado that hit the southern Chinese city of Guangzhou today, the Chinese public service CGTN reported.
The vote on the Srebrenica Resolution before the United Nations General Assembly, originally scheduled for May 2, has been pushed back by at least four days as the West wants to buy time to gather additional votes.
American intelligence agencies claim that Russian President Vladimir Putin did not order the liquidation of his political rival Alexei Navalny, the Wall Street Journal reports exclusively.
The greatest danger threatens the upcoming Olympic Games in France, this year's main sporting event, comes a warning from the Soufan Center from New York, a non-governmental institution that deals with global analysis.
Former US Congressional aide Gregory Tosi wrote an article for the Washington Times, explaining why the proposed draft resolution on Srebrenica misuses the very term genocide and UN principles.
YouTube najviše zarađuje od oglasa koji se prikazuju za vreme trajanja video-snimaka. Korisnicima ovo smeta, naravno, ali su oglasi razlog zbog kog je servis dostupan.
U poslednje vreme dogodilo se nekoliko sličnih incidenata, ali se ovaj razlikuje po tome što je u pitanju traktor, vozilo koje uopšte ne sme da se kreće auto-putem.
Masovni protesti šire se američkim univerzitetima. Studenti protestuju zbog izraelske vojne kampanje u Gazi. Stotine demonstranata uhapšeno je do sada širom Amerike.
Dragoljub Simonović je pravosnažno osuđen na četiri godine zatvora zbog podstrekivanja drugih da zapale kuću novinara portala Žig info Milana Jovanovića.
Paket pomoći od šest milijardi dolara uključuje municiju za protivvazdušnu odbranu, sisteme protiv bespilotnih letilica i artiljerijsku municiju, ali ne i raketne sisteme Patriot, koji su Ukrajini preko potrebni.
Komentari 1
Pogledaj komentare