Internet

Nemačka i Francuska žele da uvedu „minimalni globalni porez“ tehnološkim divovima

Internet

Porezima kakve predlaže nemački ministar finansija smanjila bi se mogućnost međunarodnim korporacijama da dobit prebacuju u poreske oaze i plaćaju zanemarivo malo poreza

 

Nemački ministar finansija Olaf Scholz u svom se tekstu, napisanome za Welt am Sonntag, dotakao velikih međunarodnih tehnoloških korporacija poput Applea, Googlea i Amazona, te njihove navike izbegavanja plaćanja poreza. Scholz je velike digitalne kompanije prozvao za seljenje dobiti u poreske oaze te posledično plaćanje premalenog iznosa poreza u odnosu na prihode i dobit.

Zato bi, smatra on, trebalo tom problemu pristupiti globalno, a u tome ga podržavaju i kolege iz Francuske. Ideja je da se na nivou celog sveta uvede tzv. minimalna stopa poreza na dobit ispod koje ni jedna država ne bi smela da snizi svoj porez. Takvu je praksu, npr. imala Irska pa je Apple zbog prenosa dobiti u tu zemlju i plaćanja premalenog poreza bio drastično kažnjen.

Novim globalnim porezom bi se smanjila atraktivnost raznih poreskih oaza, a oni koji ih koriste (često „digitalni divovi“ tehnološke industrije) ne bi mogli da premeštaju svoju dobit u one države koje su im poreski gledano najpovoljnije.

Ovim bi se rešio veliki svetski problem oporezivanja koji se javio pojavom globalizacije i internet poslovanja, kaže Scholz, te preporučuje da zemlje sveta, pa tako i EU, da zajednički izrade nove predloge legislative i uvedu minimalne poreske stope.

 

Izvor: bug.hr

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Više u Internet

Evropska komisija istražuje Metu oko zaštite dece na platformama

Advertiser Serbia16. мај 2024.

Safari će koristiti AI za blokiranje reklama sa bilo kog sajta

Advertiser Serbia7. мај 2024.

Glavna snaga TikToka je njegov algoritam, a evo po čemu je tako poseban i specifičan

Advertiser Serbia29. април 2024.

Snap signalizira da novi model oglasa pronalazi publiku, deonice skočile

Advertiser Serbia29. април 2024.

ByteDance ne želi da proda TikTok, radije će ugasiti aplikaciju u SAD-u

Advertiser Serbia26. април 2024.

YouTube testira novi format reklama

Advertiser Serbia26. април 2024.

Prihod firme Meta u prvom kvartalu 2024. porastao za 27 odsto na 36,46 milijardi dolara

Advertiser Serbia25. април 2024.

Bajden potpisao zakon – kineskoj kompaniji rok od devet meseci da proda TikTok

Advertiser Serbia25. април 2024.

Sajber kriminal je jedna od najunosnijih prevara na svetu – saznajte kako da zaštitite svoje poslovanje

Advertiser Serbia24. април 2024.

ByteDance je potrošio 7 miliona dolara na lobiranje i reklame za borbu protiv zabrane TikTok-a u SAD

Advertiser Serbia24. април 2024.

A1 escape room „Izgubljeni IDentitet“ posetilo više od 4.000 ljudi

Advertiser Serbia18. април 2024.

Društvena mreža X uvodi pretplatu za nove korisnike

Advertiser Serbia17. април 2024.

IAB-a Croatia: Hrvatsko tržište online oglašavanja stabilno raste – u 2023. godini zabeleženo je povećanje za 21%

Advertiser Serbia11. април 2024.

Održana konferencija „Internet dijalog 2024“ posvećena veštačkoj inteligenciji

Advertiser Serbia11. април 2024.

Usluge elektronske trgovine do 2027. koristiće oko 4,5 miliona građana

Advertiser Serbia5. април 2024.