Vesić: Bićemo spremni da počnemo gradnju metroa 2020. godine

11. 10. 2018. u 14:07

Bićemo spremni da počenemo izgradnju metroa u Beogradu 2020. godine, izjavio je u četvetak zamenik gradonačelnika Goran Vesić na sednici Skupštine Beograda

Весић: Бићемо спремни да почнемо градњу метроа 2020. године

Goran Vesić / Foto Tanjug / D. Kujundžić

Bićemo spremni da počenemo izgradnju metroa u Beogradu 2020. godine, izjavio je u četvetak zamenik gradonačelnika Goran Vesić na sednici Skupštine Beograda.

On je to rekao obrazlažući rešenje kojim se daje saglasnost na Statut nedavno osnovanog preduzeća “Beogradski metro i voz”, koje su danas usvojili odbornici gradskog parlamenta.

Vesić je rekao da je u toku izrada prifizibiliti studije koju radi francuska kompanija "Ežis" a koja bi trebalo da bude završena do 10. februara i kojom će biti definisane trase metroa.

"Kada to budemo završili, počećemo da radimo fizibiliti studiju, a zatim i glavni projekat i projekat za izvođenje”, rekao je Vesić.

Kako je dodao, Beograd nikada nije bio bliži izgradnji metroa, a prva faza prve trase počeće da se gradi 2020. godine. Beograd, podvukao je, ne može da sačeka 2027. godinu, a da nema metro.

Davanjem saglasnosti na Statut preduzeća koje je osnovano odlukom sa prošle sednice gradskog parlamenta, stvaraju se uslovi da se ono registuje u APR-u i počne da radi od 1. januara 2019. godine.

Pojedine primedbe da se prvi put formira preduzeće pre nego što je metro izgrađen Vesić je odbacio kao besmislene i dodao da je postojalo preduzeće za metro 1970-ih godina, kada je Beograd bio blizu početka izgradnje metroa.

Danas su usvojene i izmene odluke o komunalnom redu radi lakšeg gonjenja onih koji krše komunalni red.

Istovremeno, amandmanom na tu odluku stiču se uslovi za raspisivanje tendera za javno-privatno partnerstvo za postavljanje stanica javnih bicikala u gradu.

Vesić je rekao da će do kraja godine biti raspisan konkrus za postavljanje stanica javnih bicikala, kojih će ukupno biti 150.

Podsetio je da je planirano da u naredne četiri godine bude izgrađeno 120 kilometara biciklističkih staza u gradu i dodao da će, zbog konfiguracije terena, biti uvedeni i električni bicikli.

Takođe, usvojen je i predlog koncesionog akta za poveravanje obavljanja javnog prevoza putnika na minibus ekspres linijama na teritoriji Beograd i data saglsnost na rebalanse poslovanja gradskih preduzeća.

VESIĆ: PRIHODI GRADA VEĆI ZA DVE MILIJARDE DINARA

Prihodi grada veći su za oko dve milijarde dinara od planiranih i predviđenim rebalansom budžeta iznosiće 105,8 milijardi, umesto 103,7 milijardi dinara, rekao je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Vesić je, obrazlažući rebalans pred odbornicima, rekao da je osnovni budžet uvek niži od rebalansa, jer nadležni sada konzervativno planiraju i odnose se odgovorno prema prihodima, što, kaže, nije bio slučaj 2009. godine, kada je osnovni budžet predvideo 71 milijardu dinara, a rebalasn 67 milijardi dinara.

Podvukao je da su prihodi veći zahvaljujući porezu na zarade, gde je povećanje oko 869 miliona dinara, što, kaže, jasno govori da u gradu ima više zaposlenih i veće su plate.

Takođe, naveo je da su prihodi od doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta povećani za oko milijardu dinara.

"Činjenica da doprinosi rastu govori da se izdaje više građevinskih dozvola, da se u Beogradu gradi", rekao je Vesić.


U tom smislu, podsetio je da je Beograd prošle godine izdao građevinske dozvole za više od milion kvadrata, i dodao da će ove godine, ako se trend nastavi, ta brojka biti premašena, pa se mogu očekivati još veći prihodi po osnovu doprinosa za gradsko građevinsko zemljište.

Prihodi su veći i zbog veće dobiti gradskih preduzeća, koja se delom preliva u gradsku kasu.

Vesić je istakao da je budžet realan i restriktivan, ali i u uravnotežen.

To, kaže, nije lako, jer nas sledeće godine čekaju projekti o kojima građani sanjaju decenijama, poput novog mosta preko Save, tunela od Karađorđeve do Bulevara Despota Stefana, topčiderskog tunela...

Zahvaljujući većim prihodima, povećaće se i neki reshodi, a jedno od najvećih povećanja je za socijalnu zaštitu, podvukao je Vesić.

Budžet za socijalnu zaštitu predviđen rebalansom je oko 6,5 milijardi dinara, što je povećanje za oko 1,1 milijardu, odnosno za oko 21, 97 odsto, rekao je Vesić.

Istakao je i da se rebalansom predviđa 1,26 milijardi dinara, delom za subvencije za vrtiće, a delom za vraćanje dugova po tužbama roditelja, kojima je, kaže, od 2008. do 2012. godine nezakovinito naplaćivan vrtić više nego što je trebalo.

Takođe, dodatnih 30 miliona dinara za isplatu porodiljama.

Podvukao je da grad troši ono što ima, ne zadužuje se kao prethodna vlast, i podsetio da je dug zatečen 2013. godine bio 1,2 milijarde evra.

"Imamo veće prihode, ne razbacujemo se parama, vratili smo za šest godina skoro 600 milona evra. Možete misliti šta je sve moglo da se izgradi za te pare. Uspeli smo da vratimo deo duga, a da zadržimo finansijsku stabilnost", rekao je Vesić.

Na početku izlaganja, Vesić je rekao da je nezadovoljan što se, kaže, svaki put kada su važne tačke na dnevnom redu, ponavlja isti scenario - da pojedini odbornici pokušavaju da nametnu da se u skupštini priča o stvarima koje nemaju veze za gradom.

Istakao je da nema važnije odluke od budžeta i rebalansa, jer se kroz to pokazuje kako se troši novac građana.

"To nije novac koji pripada odbornicima, već građanima Beograda i važno je da razgovoramo o tome, da čujemo predloge. Najvažnije je da poručimo da na pravilan način trošimo", reako je Vesić i odbacio pojedine kritike pojedinih odbornika da predlog rebalansa nisu dobili na vreme.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (161)

marija

11.10.2018. 14:21

Sadasnja vlast bi mnogo vise uradila da ne mora da vraca stare tudje dugove, sve pohvale za rezultate!

Boki

11.10.2018. 14:22

Kolike su nam dugove ostavili da se sa njima mucimo,da nam nije toga gde bi nam bio kraj.

Daria

11.10.2018. 14:22

Svaka cast na rezultatima, gradjani moraju da shvate da je predsednik uradio sta je mogao s obzirom na stara dugovanja koja se moraju vratiti, Srbiju ceka lepa buducnost.

Lidija

11.10.2018. 14:23

Svi odlicno znamo u kakvom je stanju DS ostavio drzavu, sreca pa je sadasnja vlast uspela da koliko toliko ispravi greske DS-a.

tale

11.10.2018. 14:49

Beograd se sve više razvija, što je rezultat ispravnog trošenja sredstava i dobrih ulaganja

srdjan

11.10.2018. 16:20

laze laze laze a sto onda refundacija za vrtice kasne , a kada se dete razboli i ne ide u vrtic kasni isto refundacija i sto se tice republike koga vi vise lazete tuga koliko ima nepismenih koji im veruju uzas!!!

Maja

11.10.2018. 16:38

U Beogradu se mnogo radi i gradi i ostvaruju velika ulaganja za poboljsanje zivota gradjana, zato i toliki prihod

Janja

11.10.2018. 16:53

Napredak je vidan,rezultati su tu, stanje budzeta je u stalnom suficitu, sto za vreme prosle Vlasti nije bio slucaj!

Marko1986

11.10.2018. 17:19

Beograd će sa ovakvim napretkom vrlo brzo moći da se meri sa Evropskim metropolama!

roki

11.10.2018. 17:48

Za vreme Djilasa i njegove sistematske pljacke grad Beograd je bio konstantno u minusu i u dugovima.Dok danas ima mnogo prihoda od turizma i investicija.

Mira

11.10.2018. 17:55

Metro će svakako smanjiti gužvu i doprineti smanjenju zagađenja životne sredine.

Goran

11.10.2018. 18:16

Konačno imamo vlast koja ulaže u ono što je građanima potrebno. Svakako da se radujemo tome.

Pele

11.10.2018. 18:51

Beograd prošle godine izdao građevinske dozvole za više od milion kvadrata, i dodao da će ove godine, ako se trend nastavi. Beograd treba da se gradi i modernizuje i treba da privuče turiste svaka modernizacija našeg grada je potrebna.

Marko

11.10.2018. 19:14

Odlična vest za sve beograđane, time će saobraćaj u glavnom gradu u velikoj meri biti unapređen.

Dejan

11.10.2018. 19:23

Izrada projekta i celokupna papirologija zahteva puno posla i iziskuje dosta vremena kako bi to bilo kvalitetno odrađeno.

Dejan

11.10.2018. 20:18

Nakon realizacije projekta, Beograd ce stati rame uz rame sa najvecim Evropskim gradovima.

Ana

11.10.2018. 21:50

Izgradnja metroa je veliki projekat koji ce nas uciniti svetskom metropolom da mozemo stati rame uz rame sa velikim gradovima.

Ana

11.10.2018. 21:51

Saobracaj je vec postao previse gust i mislim da svi sa nestrpljenjem ocekuju izgradnju metroa koji ce te guzve umanjiti u velikoj meri.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

11.10.2018. 23:19

Ako niste bili sposobni, da za više od pet (5) godina koliko ste na vlasti u Beogradu, za saobraćaj »BG voza« osposobite još u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma« i »Kneževac« kako će te onda graditi metro. A da bi se ti tuneli stavili u funkciju »BG voza« potrebno je ne više od dve (2) godine i time bi se postojeće linije »BG voza« produžile do Karaburme, odnosno do Ada Huje na jednoj strani i Makiša na drugoj strani. Očigledno je da ste »jaki« na obećanjima, a »slabi« na realizaciji.

MAKSS

11.10.2018. 23:52

Metro je od izuzetnog znacaja kako za gradjane nase zemlje, tako i za sve turiste koji dodju u posetu nasem prelepom glavnom gradu.

Jana

12.10.2018. 07:47

Svakako da će izgradnja metroa poboljšati uslove života u glavnom gradu.

Aleksa

12.10.2018. 07:52

Do sada je vlada ispunjavala obecano, nema razloga da to ne bude i ovaj put iako je izgradnja metroa ogroman projekat.

Mirjana

12.10.2018. 08:01

Takav projekat je od velikog znacaja za nas glavni grad ohrabruje vest da ce se poceti sa realizacijom.

sanja

12.10.2018. 08:15

Metro jako bitna stvar za Beograd koja ce mnogo olaksati kretanje nasim glavnim gradom.