Evroposlanici za smanjenje zagađenja CO2 iz automobila za 40 odsto do 2030. godine

Beta

03. 10. 2018. u 19:33

Evroposlanici su za smanjenje zagađenja ugljen-dioksidom (CO2) iz izduvnih gasova novih automobila i kombija za 40 odsto do 2030. godine

Европосланици за смањење загађења ЦО2 из аутомобила за 40 одсто до 2030. године

AP Photo

Evroposlanici su za smanjenje zagađenja ugljen-dioksidom (CO2) iz izduvnih gasova novih automobila i kombija za 40 odsto do 2030. godine i pokušaće da ubede 28 članica Evropske unije da podrže tu ideju, uprkos primedbama moćne automobilske industrije.

Predloženo smanjenje o kojem su se evroposlanici dogovorili danas, kompromis je između ekologa koji su želeli strože obaveze i onih koji su želeli da izbegnu previše štete po automobilsku industriju.

Zemlje EU će ovog meseca raspravljati o merama za to. Proizvođači automobila u EU upozoravaju da će oštro smanjenje zagađenja zatvoriti radna mesta.

Sastav izduvnih gasova automobila je postao veliki problem u Evropi od septembra 2015. godine, kada je "Folksvagen" priznao da je ugradio sistem koji je dizel-motorima omogućavao da varaju na američkim testovima emisije gasova.

To je dovelo do širokog preispitivanja svih dizel-motora i do otkrića da su mnogi ispuštali daleko više zagađujućih materija na putu nego pri testiranju. Bilo je govora o zabrani starijih dizel-motora u nekim gradovima i o ukidanju subvencija za dizel-gorivo koje su podstakle prodaju.

Prvobitno, Odbor Evropskog parlamenta za životnu sredinu je želeo smanjenje od 45 odsto, ali, pod pritiskom najveće političke grupe, hrišćanskih demokrata iz Evropske narodnjačke stranke (EPP), smanjenje je svedeno na 40 odsto. Evropska komisija se zalagala za 30 odsto.

Ministri država EU za životnu sredinu će na sastanku sledećeg utorka raspravljati o tom pitanju, a konačna odluka se ne očekuje pre decembra.

Stav Nemačke će biti ključni. Do sada je vladajuća koalicija u najvećoj ekonomiji EU podržavala skromniji cilj koji je postavila Evropska komisija.

Generalni sekretar Udruženja evropskih proizvođača automobila ACEA, Erik Jonert je rekao da je "40 procenata po našem mišljenju previše" i da se Komisija slaže s Udruženjem da će "sve iznad 30 procenata izazvati velike društvene posledice".

Stručnjaci kažu da bi za znatno smanjenje emisije štetnih gasova proizvođači morali da prodaju više hibridnih i električnih automobila. Za sada kupci oklevaju s kupovinom električnih zbog zabrinutosti za trajnost baterija koje su skupe i zbog dostupnosti stanica za njihovo punjenje.

Nemačko udruženje automobilske industrije, koje predstavlja vodeće proizvođače - "Folksvagen" i BMW, optužilo je Evropski parlament da postavlja "potpuno nerealne ciljeve".

"On ignoriše tehničku i ekonomsku izvodljivost", rekao je predsednik tog udruženja Bernhard Mates u saopštenju. "Neće biti moguće ostvariti te ciljeve u tom roku", dodao je on, tvrdeći da "evroposlanici dovode u opasnost radna mesta u mnogim evropskim zemljama".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Nauta Brodic

03.10.2018. 23:41

Doviljno je da se za pogon koristi prirodan gas i eto resenja. Ali to ne odgovara nekima koji su smislili da ostvare enormne zarade na preskypim elektro automobilima sa preskypim baterijama.

Elektro-vozač

15.11.2018. 22:34

@Nauta: Uvek to kažeš a nikad nije tačno. Čini se kao da imaš neke svoje upletene interese. Lako je proveriti sve tvrdnje, da ne ispadne da ja sad guram nešto, ali ja jesam svedok (sam sebi, ako nikom drugom) da električni automobili NISU "preskupi" i da su daleko bolji od svih drugih varijanti.