Stara kola ostaju bez majstora

P. Živković

09. 09. 2018. u 17:02

Sve više auto-servisa odbija da popravlja "punoletna" vozila. Goran Papović: To je diskriminacija potrošača, prijaviti krivce!. Automehaničarske radnje biraju poslove koji će im doneti veću zaradu

Стара кола остају без мајстора

AUTO-SERVISI koji ne žele da popravljaju starija vozila ili neće da otklanjaju manje kvarove ne mogu da snose nikakve zakonske posledice, sem da "izađu na loš glas"!

- Nažalost, takvih slučajeva je sve više i ljudi nam se masovno javljaju - potvrđuje, za "Novosti", Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije. - To jeste loš poslovni potez, ali je teško tako nešto dokazati i sankcionisati.


Papović potvrđuje naša saznanja da zbog velikog broja vlasnika automobila koji otklanjaju nedostatke na svojim vozilima da bi mogli da prođu tehnički pregled po novom, strožem pravilniku, pojedini servisi jednostavno biraju posao koji će im doneti veću zaradu.

- Mogli bismo da ovo podvedemo pod diskriminaciju potrošača, što jeste kažnjivo zakonom, ali je i jako teško dokazati - kaže Papović. - Preostaje vlasnicima da se obrate nama, da se ti servisi nađu "na listi", da javnost sazna za njih.

Nedavno je jedna naša čitateljka, kada joj je "zazvečao auspuh" tokom vožnje svratila u poznati auto-servis na Novom Beogradu. Majstor je samo odmerio vozilo i kada je čuo da je "opel korsa" 1999. godište jednostavno rekao:

OBAVEZA OD SEDAM GODINA MUKU muče vlasnici starijih vozila i sa rezervnim delovima. Najčešće ih nalaze na auto-otpadima, u oglasima... - Zakonska obaveza proizvođača automobila je da sedam godina posle prestanka proizvodnje nekog modela i dalje mora da prave delove za njega - kaže Dragan Škrnjić. On kaže da ozbiljne auto-kuće kroz svoju servisnu mrežu brinu o svim vozilima, bez obzira na godinu proizvodnje i da čak smišljaju razne pogodnosti za vlasnike tih automobila. - Nažalost, ima i onih koji jednostavno žele brzu zaradu i oni prave lošu reklamu svom brendu. Nisam siguran kako bi prošli kada bi se vlasnici tih vozila požalili principalima.

- Ne primamo vozila starija od 2000. godine. Idite u neki drugi servis.

Naša čitateljka je, srećom, veoma brzo naišla na drugi servis u kome joj je majstor rekao da se "auspuh otkačio", pričvrstio ga i nije čak ni naplatio petominutni rad.

- Postavlja se pitanje šta bi bilo da je umesto auspuha koji se otkačio, a što u suštini i nije beznačajni i bezazleni kvar, prvi majstor odbio da primi vozilo kome otkazuju kočnice i da je to vozilo ubrzo izazvalo sudar - kaže Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta. - Mislim da bi posledice morao da snosi i taj servis.

Ipak, u Udruženju potrošača kažu i da bi taj majstor verovatno prošao bez kazne.

- Posledica je tu jasna, ali bi kod dokazivanja uzroka bilo puno problema - objašnjava Goran Papović. - Suviše bi bilo komplikovano, skoro nemoguće dokazati krivicu tog nesavesnog majstora.

Papović kaže i da će se takva loša poslovna politika veoma brzo obiti o glavu i auto-servisima i majstorima.

- Zaboravljaju da je svet zahvaljujući internetu postao globalno selo. Zar misle auto-kompanije, na primer, da mi ne vidimo koliko se kola povlači zbog grešaka na stranim tržištima? - ocenjuje Papović.

Bolje je bilo, nedavno, jednoj našoj poznatoj auto-kući da nađe zajednički jezik sa kupcem njihovog automobila koji je nezadovoljan odnosom prema njemu na svim društvenim mrežama postavio sliku svog vozila sa "propratnim tekstom" u kome je poručio potencijalnim kupcima da dobro razmisle pre nego što kupe kola kod njih, zaključuje Papović.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Утеривач

09.09.2018. 17:15

А како да поправљају оно што не знају?нема више оних старих мајстора. Данас је главни "штос" прикачити се на рачуннар који избаци листу кварова или потнцијалних кварова. Некада су мајстори пре свега били дијагностичари, а након тога је долазио лакши део замене дела и подешавања! Нестали као старе занатлије. Аутомобили од "пластике" имају и мајсторе "од пластике" ! Просто!

vozac

09.09.2018. 17:42

Ovo je prilika da ovlasceni servisi spuste cene i privuku musterije starijih vozila svog brenda.Ja recimo odrzavam auto star 10godina,u ovlascenom servisu,po ceni radnog sata nizoj nego u nekoj manjoj radionici,a posto uzumam i delove kod njih imam garaciju na rad i delove 2godine.Kada se sve preracuna ,to je jeftinije nego da sam kupis deo u radnji i odnese u neki servis da ti se ugradi .Osim toga nemas ni garaciju,jer ako "crkne" serviser kaze .los kvalitet, a u radnji kazu nestrucna ugradnja

Zoran

09.09.2018. 18:32

Daleko bilo, ja imam 1998. Tojotu u Americi, popravljaju svi. Srpska gospoda. Uskoro mog Audija A6 2006 nece u Srbiji d apopravljaju. Sta kod vas ima to nema nigde.

Драган П.

09.09.2018. 20:50

@Zoran - А ти, тамо преко баре, баш онако прецизно знаш шта то све има код нас? Поправљај кола где хоћеш, твоја ствар. Веруј свему што пишу новине, ако ти је тако лакше, опет твоја ствар.

Саша

09.09.2018. 18:48

Кад се уговара посао, мобител у руке и снимати. Ето доказа.А сервисе који одбијају пружити услугу клијенту(уколико су исту у могућности пружити) једноставно затворити.

Rale

09.09.2018. 20:11

(sasa).Od babe devojka ne može da bude,ali sa platom od 300 eura može da bude samo baba,a sa 3000 eura samo devojka.Nažalost,i ne potcenjujmo većinu naroda sa ovakvim komentarima.

Vlada Legenda

10.09.2018. 06:46

Ja imam bas jednog takvog na Ubu,koji prvo gleda koliko je star auto,pa onda koliko mu je isplativo da ga popravlja!Mene je zadnji put držao 22 dana na servisu za uljnu pumpu i tad sam presekao,nikad više kod njega! Samo vi objavite gde mogu da se ostavljaju ocene servisa po gradovima,napravite neki sajt ili platformu za to i prvi cu dati ocene za gomilu servisa gde sam bio...uključujući i gore navedeni!

Vozd

10.09.2018. 09:22

Poštovani gradjani , potrošači i serviseri Srbije .Problem je u tome što takvi "servisi" neraspolazu adekvatnim osobljem ( neznaju ništa ) , većina mladih otvara servis samo da se tako zove , a i nepoznsju materiju , oni su monteri , majstora i nema . Meni menjaju filter klime i na you tub , gleda kako se to radi vozilo 2009 god. Zato bi ipak trebalo napraviti stranicu sa servisima koji primaju ili neprimaju odedjena god .