BEOGRAĐANI SE PITAJU KO IH VOZI: Za volan se hvata samo ko mora

S. B. MILOŠEVIĆ

28. 08. 2018. u 22:15

U Gradskom saobraćajnom preduzeću nedostaje 200 vozača: Da li je ugrožen zimski red vožnje? GSP: Nije ugrožen plan prevoza. "Ariva": Situacija sa osobljem teška

БЕОГРАЂАНИ СЕ ПИТАЈУ КО ИХ ВОЗИ: За волан се хвата само ко мора

Upravljanje vozilima gradskog prevoza veoma naporno Foto N. Fifić

SNIMAK objavljen na društvenim mrežama na kome se vidi kako vozač javnog prevoza pita putnike kako da stigne do Zelenog venca, naveo je Beograđane da se zapitaju ko ih vozi. Od početka godine Gradsko saobraćajno preduzeće napustilo je 206 vozača, a izuzetak nije ni konzorcijum privatnih prevoznika "Ariva", koji prevoze žitelje prestonice. Među vozačima javnog prevoza već kruže priče o tome da ih nema dovoljno kako bi svi autobusi, kao što je planirano, od 1. septembra, po zimskom redu vožnje, izašli na ulice.

Nažalost, nisu retke situacije u kojima putnici preuzimaju ulogu navigatora, pa vozače upućuju na trasu kojom bi trebalo da se kreću. Pljušte i žalbe zato što šoferi preskaču stanice, pa oni koji se voze javnim prevozom moraju da govore vozačima gde su stajališta.

S druge starane, konkursi za vozače su uvek otvoreni, prevoznici sada obaveštenja o zapošljavanju ističu i u autobusima. Pojedini privatni prevoznici dovode u Beograd vozače iz unutrašnjosti. Plaćaju im smeštaj u stanovima, gde ih u sobama spava i po troje-četvoro. Plata je oko 45.000 dinara, dok na istim poslovima u inostranstvu mogu da zarade od 1.500 do 2.000 evra i više. Zato prevoznici ne veruju ni da će najavljeno povećanje zarada za vozače u septembru od pet odsto obezbediti odgovarajući broj radnika.

- Situacija oko voznog osoblja je izuzetno teška - priča Drago Tošić iz konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva". - Bilo je teško napraviti raspored tokom letnjeg reda vožnje jer su svi na odmorima, a sada nam na ulice od 1. septembra izlazi 410 vozila. Prvu postavku vozača imamo, ali uvek bude problema... Šoferi nam odlaze svakog dana, i uprkos našim dovijanjima, ne uspevamo da ih zadržimo.

Nisu retke situacije kada putnici upućuju vozače na trasu Foto D Dozet

Napominje da svi vozači prolaze selekciju i da je obavezno poznavanje grada, kako se ne bi dogodilo da vozač ne poznaje trasu.

- Ipak, u ovoj situaciji morate da snizite kriterijume i tražite one koji hoće i koji znaju da voze - govori Tošić, za "Novosti". - Novi vozači koji se raspoređuju prvo prođu s kolegama trasom kojom bi trebalo da voze. Ipak, svakodnevno ih iz Sekretarijata za javni gradski prevoz, kada autobusi GSP "iskoče" iz reda vožnje, pošalju kao zamenu, pa su im trase nepoznate.

Budući da im nedostaje oko 200 vozača, GSP je nedavno odlučio da šofere traži posredstvom privatne agencije, kao i da plati doškolovanje vozača za D kategoriju, uz uslov da se oni obavežu da će raditi dve godine za tog prevoznika.

- GSP "Beograd" se poslednjih godina suočava s velikom fluktuacijom zaposlenih na poslovima vozača autobusa i trolejbusa, što uzrokuje nedostatak ovog kadra u preduzeću - kažu u GSP. - Taj nedostatak ni u kom pogledu ne ugrožava realizaciju planiranog prevoza putnika, jer se internom organizacijom i preraspodelom radnih procesa problem prevazilazi. Inače, konkurs za prijem vozača je stalno otvoren i postavljen je na sajtu preduzeća, s preciznim instrukcijama i uslovima. Sve podnete molbe se razmatraju, a kandidati koji ispunjavaju uslove pozivaju se na psiho-testove i ostale provere.

Zabrinjava i činjenica da se internom organizacijom i preraspodelom radnih procesa problem prevazilazi, jer to u praksi znači da oni koji su za volanom rade bez slobodnog dana, iz noćne idu u prvu smenu, i voze osam sati.

NEMA KAŽNjAVANjA

NEDOSTATAK voznog kadra utiče i na politiku kažnjavanja nesavesnih vozača. Iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju upozoravali su da kažnjavanje šofera ne donosi željeni rezultat, jer nema ko da ih zameni. Zato i prilikom težih prekršaja pljušte samo opomene i kazne, a ne i otkazi. Zbog svega toga vozači i ne haju kada ih putnici snimaju kako voze dok u isto vreme pričaju mobilnim telefonom ili surfuju po internetu.

GRADSKA VOŽNjA NAJTEŽA

VOŽNjA u gradskom saobraćaju je najteži režim rada vozača. Putnici stalno ulaze i izlaze, a oni moraju da vode računa o njima. U saobraćaju učestvuju automobili, biciklisti, pešaci, koji često pretrčavaju ulicu. Ujedno, vožnja "stani-kreni" je najteža. Kada se tome pridodaju kratke pauze na okretnicama gde nema ni toaleta a kamoli mesta gde vozači mogu da se osveže i umiju, jasno je zašto sve više njih odbija da radi pod tim uslovima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (33)

Tamo Neko

28.08.2018. 22:18

Situacija u svim sferama drustva je nikad gora.I samo klizimo jos dublje.Zalosno.

. . .

28.08.2018. 22:28

hahaha dobro ste ukapirali ja za 30.000din da vozim nisam lud zato nek vas voze pocetnici,a sad ce i zima pa kad pocnu sletaju po putevima itd..kad daju platu 80.000din i 3m beneficiju tad ce te biti sigurni u vozilima

Pravi Delija Veran Je Ko Pas

28.08.2018. 22:30

za čišćenje zgrada se plaća 35.000 a vi vozačima autobusa sa 100 ljudi nudite 45.000???

Анти Антифа

28.08.2018. 22:35

Дајте људима плату од које могу да живе до следеће и решен проблем

Che

28.08.2018. 22:37

Све покушавате...али баш све осим кључне ставке,а то је ПОВЕЋАЊЕ ПЛАТЕ. И преко ноћи би проблем био решен. Али без понижавања од 5%...

Miki

28.08.2018. 22:40

Zato u Nemackoj,cik nemoj da platis kartu. Tamo sve funkcionise. Nasem narodu nikako utuviti u glavu da mora da se plati ono sto se koristi.

Milan

28.08.2018. 22:45

Kao prevoznik da vam kazem.Nije kod svih isto ima plata po 80000 din kao vozaca autobusa,ali postoji monopolizam koji su privatnici i Ariva napravili jer nemoze da se udje u Beograd jer oni diktiraju uslove i ponizavaju sofere sa platama dok pojedini privatnici enormno se bogate na gradskom prevozu i snose krivicu posto necene sofere i njihov posao.Mnogo nedostataka zbog same direkcije za javni prevoz i tendera a cena je 156 din po kilometru da ljudi znaju koliko to kosta grad

Točak

28.08.2018. 23:20

A mozda bi samo trebalo da im se daju pristojne plate!Radio sam kod "biznismena" koji je na pitanje o povisici rekao da eto vozim novi bus! Pa dok neko pravi kolekcije dzipova necija deca gladuju! Nema tu srece dok ne bude plata 100.000!

Милвас

28.08.2018. 23:33

Они што одлучују о висини плата возача не возе се аутобусима већ џиповима и службеним колима.

Realan

28.08.2018. 23:38

Zašto da radim u Srbiji za 50 000 kada u švedskoj perem prozore za 2600 evra. A ovi što spominjete kako u evropi rade za 1500 evra rade kod naših fukara koje ih iskorištavaju.

Radojko

29.08.2018. 02:46

@Realan - Nigde ti ne radis , vidi se , radim u inostranstvu 10godina, sta kazes perac prozora:-)

milovan

28.08.2018. 23:43

A da za pocetak pocnete placati za prevoz.Verovatno bi pomoglo.A vi bi mukte da se vozite i jos trazite prave sofere.E nece da moze.Ako niste zadovoljni,onda pesaka.

Opaki

29.08.2018. 01:40

@milivan Da placam kartu da bih soferu objasnjavao kako da vozi i gde da ide? Vazi. Da se razumemo, ja ne koristim prevoz

Bosko

29.08.2018. 05:02

A na liniji 604 boze sacuvaj tu se vise nezna red voznje a vikendom zaboravite na autobus moze se desiti cekanja i po dva sata a interval treba da bude 37 minuta. Ali kome se zaliti.

Mitra

29.08.2018. 05:59

Na zapadu, kada putnik ne plati kartu,sofer zaustavi autobus i ne mrda dok ne dodje policija.Da se isti sistem primjenjuje u Srbiji,vise bi autobusa stajalo nego vozilo.

mm

29.08.2018. 07:05

ako ne znas svoju trasu, ne mozes da vozis bus ni za koje pare, isto kao sto ja ne mogu da budem farmaceut ili hirurg jer ne umem. vecina ljudi placa kartu, ali to je izgleda jedina stvar koja funkcionise u gsp-u, a za ostalo ih bas briga. za tu cenu mesecne karte, prevoz treba da bude izmisljen, a sigurno pristojniji

Avni Amzaj

29.08.2018. 07:14

Nekada Je Sofer biti bila privilegija i placalo se solidno,danas kao i u Srbiji tako i u inostranstvu grdjani koji duze zive u tom gradu "Ne zele da voze Autobus" ni za koje pare!To je mnogo zahtevan posao i treba da se plati kako treba,a ne placaju ga nigde kako bi trebalo!U nemackoj sad samo Stranci voze za male pare od 1800 eura otprilike a moraju po ceo dan da vozikaju,cak ti i vozacku plate samo da prihvatis!

миле брица

29.08.2018. 07:15

људи па шта би ви хтели, да вас возе најбољи возачии за 50 000 е па мало сутра. нису ни ови нови лоши само треба људима мало времена, нико се није родио научен

protiv struje

29.08.2018. 07:47

Pošto je danas na snazi rodna ravnopravnost možda bi deo koordinatorki za rodnu ravnopravnost, stručnjakinja za inkluziju romske populacije i ekspertkinja za integraciju migranata mogao da se prekvalifikuje i počne da radi kao vozačice?! Ima tu poslova i za tesarke, molerke, zidarke, rudarke, bravarke, zavarivačice....nije fer da su te poslove uzurpirali muškarci pa ne daju damama da pokažu svoje veštine!

Niko

29.08.2018. 11:15

zasto kontrola nesme da naplati kartu nekom romu??? ja jos nikada nisam video da se to desilo....cim ih vide beze ko djavo od krsta

SASA

29.08.2018. 20:01

Ja sam vozac u penziji, produzio sam dozvolu jos pet godina sve kategorije, mogu jos da vizim ali necu. 41g dosta. Dosta ljudi komentarisu na svoj nacin i to je u redu ali taj prevoz je malo specifican. Malo je tu zarada od karata, troskovi su veliki i tu bi drzava trebala dobro da podupre ali to niko ne pominje. Gorivo, rez delovi, plate, a obnova voznog parka? Pa Beograd je prestonica, pa busevi svi isti, iste boje a ne sarenilo, prljavo, neispravno ipak tu su ambasade, tu dolazi ceo svet.

Cica

29.08.2018. 21:18

kolege,udruzimo se i ne voziti ispod 100.000.Radite bilo sta drugo za 45000 i cekajte da podignu plate pa nazad za volan kao nekad da budemo postovani a ne sofercine kao sad

fric

30.08.2018. 01:54

Postovani Milosevicu.U vasem clanku uporedjujete platu vozaca u Beogradu sa platom vozaca u Nemackoj. Zasto ne uporedite koliko su cene. U Frankfurtu je prevoz tri do cetiri puta skuplji nego u Beogradu a placaju ih i penzioneri a da ne govorim o tome da je stanarina pet puta veca, struja sest puta, osiguranje i porez i do sest puta itd. Kad sve to uzmete u obzir ispada racunica malo drukcija nego sto je na prvi pogled u Vasem tekstu